Skocz do zawartości

[składanie i co z tego wyszło] Surly Preamble - prosty rower na asfalt ze szczyptą żwiru, miasta i czego tam jeszcze chcecie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam w nowym temacie. Piszę w tym dziale, bo do żadnego innego konkretnego ten rower nie będzie pasował, to będzie, a jakże, hybryda, choć raczej typowa - powinien być dział dla hybryd.

Takie coś mi parę dni temu przyszło.  Osprzęt będzie przyzwoity, ale sama koncepcja tak prosta, codzienna i podręczna - i poniekąd archaiczna - jak ta stalowa rama - żadnych sztywnych osi, taperowanych główek, karbonów itd.

Praktycznie wszystkie części zamówione, łącznie z zapleceniem kół, parę rzeczy już doszło i czeka na montaż, troszkę drobiazgów mam z dawnych czasów na stanie.

Szacuję, że do połowy sierpnia będzie gotowy. Wcześniej planowany Surly Grappler może w przyszłości, bo jednak dużo częściej jeżdżę po asfaltach i utwardzonych dróżkach niż w szeroko rozumianym terenie.

😀

IMG_20240723_121559.jpg

Edytowane przez Miro1970
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierz jaka realnie wejdzie guma, tzn zamontuj tą docelową i zrób z łaski swojej fotki prześwitu dolnego trójkąta ;)

Ja odrzuciłem Preamble bo     wg Surly max to 700x41 , a wolę mieć jednak zapas, dlatego raczej będzie Midnight Special.

Daj znać jaki rozmiar na jaki wzrost/nogę brałeś  ,  no i gdzie kupowałeś - jeśli jakieś źródło EU poza Bike-discouunt i JustPedal    to cenna informacja ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem w niemieckim sklepie Starbike. W sumie było najtaniej. Przyszła ramka po 5 dniach. Ok, zmierzę prześwit, zrobię zdjęcia, jak tylko dojdą koła, co może potrwać 10 dni. Ja tam chcę dać 38 mm, bo to ma być trochę taka pseudoszosa road plus. Czytałem na jednym blogu, że ktoś tam wpakował slicki 44, ale na moje oko 42 to sensowne maks. No sprawdzę.

Noga 85.5-86 cm, wzrost 176, czyli nieproporcjonalnie. Więc będzie trochę kompensowania mostkiem I podkładkami, ale wszystko dokładnie obliczyłem i będzie ok. To jest M-ka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak, bo górna rura jest wysoko, ja będę miał tylko parę cm luzu, a nogi mam długie w stosunku do wzrostu. Dziwne, że producent poleca M do wzrostu od bodajże 17O cm, nierealne dla kogoś o tym wzroście o proporcjonalnych nogach.

W ogóle geometria Preamble jest dość agresywna i bardziej pod baranka na mój rozum niż pod flat bar, chyba że ktoś ma krótki tułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Miro1970 napisał:

To w obecnym wątku opiszę składanie roweru, specyfikację i efekt, a w wątku wskazanym podzielę się wrażeniami z użytkowania.

Jest już temat od takich wynalazków. :) Nie ma co powielać i tworzyć następnych, bo się namnoży tego z czasem i będziemy się gubić w tym sami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Wszystkie części oprócz jednej doszły. Stery nabite - zewnętrzne i pękate - co pasuje do stalowej, archaicznej w stylu ramy. Udało mi się kupić białe adaptery do hamulców, chyba jedyne dwie sztuki dostępne w polskim necie, w pasującym mi rozmiarze. Niestety, trochę ciężkawe.

Frameset ze zintegrowanym hakiem, zaciskiem i z nieprzyciętą sterówką, bez sterów i adapterów, waży 3.6 kg plus/minus 25 gramów. Sam widelec prawie równo 1.1 kg. Rama jest podwójnie cieniowana, ale tylko w głównym trójkącie, widelec prawie na pewno nie jest. Cóż, dość słaby wynik, ramy Surly nie są mistrzami wagi na tle innych dobrych współczesnych stalowych ram.

Za to malowanie wygląda bardzo dobrze i na trwałe. Rama i wideł są od środka i na gwintach zabezpieczone przed rdzą, na moje oko OK, odpukać.

Ciągle czekam na koła, żeby zabrać się za skręcenie roweru.

Edytowane przez Miro1970
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Koła przyszły dopiero wczoraj i problem. Mam opony Panaracer Gravelking Slick i nie ma szans założyć ich na obręcze. Trochę opon już w życiu założyłem, ale takiego czegoś jeszcze nie miałem. Łyżka złamana, druga uszkodzona i obawiam się, że uszkodzę obręcz albo rozcentruję koło.

Koszmar, chyba pójdę do serwisu z tym. Dodatkowe koszty i czas..., a pogoda piękna.😪 😛

Edytowane przez Miro1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony zwalczone, mechanik mi założył w minutę gołymi rękami gratis i przy okazji poznałem technikę postępowania z trudnymi oponami.

@RafalxM taki jest prześwit z tyłu przy slickach 38 na obręczy 22. Z przodu po bokach odrobinę więcej miejsca, z góry dwa razy mniej. Jak myślałem, opona maks. 42 mm, żeby zostało po parę mm prześwitu.

 

IMG_20240809_133555.jpg

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2024 o 15:35, Brombosz napisał:

Jest już temat od takich wynalazków. :) Nie ma co powielać i tworzyć następnych

Ale ja nie rzeźbię starego roweru czy innego "wynalazku". Chodziło mi o temat dla nowych, współczesnych rowerów hybrydowych. Mniejsza z tym 

Dla czytających ten wątek. Rower w zasadzie poskładałem, teraz poszedł do serwisu na skrócenie przewodów hamulcowych. Potem jeszcze dwie drobne rzeczy plus - już po dłuższym czasie - po ustawieniu pozycji przycięcie sterówki I kiery.

Z pedałami i rogami waży plus minus 10.4 kg na dętkach. Po wszystkich przycinkach być może będzie w okolicy 10.3. Nie najgorzej, zważywszy stalowy niewylajtowany frameset i fakt, że seryjna Preamble waży ze 2 kg więcej. Niestety ta wagowa fanaberia kosztowała....

Pomyliłem się jednak. Ta ramka jest przede wszystkim pod flat bar, w pochyleniu mniejszym niż 60 stopni bardziej wyciąga niż pochyla, nawet zważywszy mój dość krótki tułów.

Zresztą na fotkach i filmikach w necie widać, że rowery Surly z barankiem mają taką charakterystykę.

Potwierdzam, że rama bardzo fajnie wykonana, tylko był problem z jednym gwintem suportu, na samym początku gwintowanie niedokładne, łożysko nie chciało się wkręcić mimo nastu prob, aż się wystraszyłem, ale po przetarciu szlaku jest równo i git.

Za kilka dni, na zamknięcie wątku, wrzucę parę fotek i zgrubną specyfikację. Może komuś te informacje kiedyś się przydadzą 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zresztą na fotkach i filmikach w necie widać, że rowery Surly z barankiem mają taką charakterystykę.

No właśnie nie widać... :) Moj Wheeler z lat 90tych ma taką samą i to przy takich samych standardach mocowań. Stal tange.

Diabeł pewnie tkwi w szczegółach i to czego nie widać po prostu czuć, ale jak na moje to główną robotę robi widelec. Po wstawieniu tam współczesnego sztywniaka, w starszym jest raczej podobnie. :)

W każdym bądź razie gratulacje się należą. Rower jest spoko, zrodzony z planu, a nie z przypadku.

Edytowane przez Brombosz
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Tak jest. Nie widać, a czuć. Albo widać, ale po swojemu hehe.

Nie był składany z przypadku, dosłownie rozrysowane geo itd.co do milimetrów na podstawie dotychczasowych tras i rowerów.

Jak się naprawdę polubi kręcenie plus (w moim wypadku) poznawanie świata rowerem - to jakoś ten kawałek metalu staje się ważny, choćby był w archaicznej technologii. Jakkolwiek absurdalnie to brzmi. 😀

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poniewczasie fotki, przepraszam za tło i brudne opony.

Specka w skrócie:

Obręcze DT 481 22 mm

Szprychy Sapim 1.65

Piasty DT 350, R 36

Opony Panaracer Gravelking Slick 38

Dętki Continental light

Manetka 105, 11x

Przerzutka i korba GRX 800

Suport i łańcuch XT/Ultegra

Kaseta XT

Pedały XLC magnez, bo lekkie i białe hege

Hamulce Sram Level TL, bo lekkie, pasują stylistycznie i czarno-białe hehe

Tarcze Sram Paceline 160/140

Sztyca XLC fajna lekka

Siodło Sqlab 610

Kiera Sqlab 311

Rogi Sqlab 411

Mostek Pro LT, bo okrągły i czarno-biały hehe

Stery Accent EXE

Podkładki Deda carbon

Chwyty i opcjonalne korki Adi

Plus akcesoria.

Fajny rowerek wyszedł, tylko żałuję, że dałem blat 40, zamiast 42. Zmienię przy zmianie łańcucha.

Kiera pójdzie jeszcze trochę niżej, sterówką zostanie jeszcze skrócona. 

Hamulce hamują wyraźnie gorzej niż moje poczciwe Deore obręczowe z dobrymi klockami w crossie hehe. Może wymiana okładzin i dotarcie pomogą.

Wyszło upiornie drogo, ale jestem bardzo zadowolony, jest, taki, jaki sobie wymyśliłem. I jeździ się lepiej niż zakładałem.

IMG_20240830_140701.jpg

IMG_20240830_140753.jpg

  • +1 pomógł 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rowerek już przejechał trochę setek km po asfaltach i szutrach. Sprawuje się elegancko. Z początku nie widziałem żadnej pracy tej w miarę już przyzwoitej stali, ale to jednak pracuje. Choć widelec jest prosty, to wyraźnie widać, jak się ugina tam i z powrotem. Komfort jazdy na szutrze czy niewyboistej leśnej ścieżce jest praktycznie taki sam jak na crosie z powietrznym amorem Rock Shox Paragon 50 mm. Opona w Surly 38 i twardsza, w crosie 40.

No i te 10 kg wagi na sucho plus GRX 800, które chodzi super. W innych wątkach piszą, że waga nie aż tak ważna, że wystarczy bidon, klocek z rana it'd. Tymczasem Surly waży 10 kg z groszami, mój cross niecałe 12 - a różnica jest kolosalna w podjazdach it'd. Pytanie, czy tę robotę robią opony? W Surly praktycznie slicki z dość twardej gumy, w crossie Tufo Thundero.

W każdym razie powiem tak, jak się kręci te 5-10 tys. na rok, to warto dołożyć kilka tysięcy zł w dobry sprzęt. Ja długimi latami jeździłem na jakimś Krossie z Nexusem 8 czy wcześniej na Acerze/Altusie na marketowych ramach 3x i tak dalej. To jest przepaść.  

  • +1 pomógł 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...