leon7877 Napisano 23 Lipca 2024 Napisano 23 Lipca 2024 https://worldbicyclerelief.org/s2/ Innowacyjne? Przydatne? Może mniej awaryjne? 2 przełożenia bez konieczności stosowania przerzutek. Pełna specyfikacja: https://worldbicyclerelief.org/wp-content/uploads/2024/06/Buffalo-Utility-S2_highlight-sheet-V3-0324.pdf Cytuj
Wojcio Napisano 23 Lipca 2024 Napisano 23 Lipca 2024 Buffalo to rowery produkowane przez fundacje WBR dla najbiedniejszych krajów Afryki - głównym założeniem konstrukcyjnym jest trwałość i możliwość napraw w prymitywnych warunkach z trudnym dostępem do części. Masa się nie liczy, bo te rowery i tak wożą gigantyczne ładunki. Pomysł (jeśli trwały) to fajny - 2 biegi a brak linek, manetek i zewnętrznych przerzutek. Jednak to stwarza inny problem - oryginalny Buffalo bike ma tylko hamulec torpedo. Ten ma hamulce z linką co znacznie pogarsza jego trwałość (linka, klocki). Cytuj
leon7877 Napisano 23 Lipca 2024 Autor Napisano 23 Lipca 2024 (edytowane) Nie do końca rozumiem jednak, jak można zmieniać przełożenia. Mamy 2 zębatki z przodu i z tyłu, na nich 2 łańcuchy. Z przodu jest jedna zębatka większa, a druga mniejsza. Niby jak zmienić przełożenie? Przecież tam tylko jeden łańcuch będzie dawał napęd, a drugi będzie luźny albo to sie w ogóle zakleszczy i nie będzie się obracać, chyba że czegoś nie rozumiem. Chyba że tam jest coś takiego co włącza/wyłącza napęd z jednej tylnej zębatki albo z drugiej. Wtedy jedna tylna sprzężona z odpowiadającą jej przednią kręci się luźno z inną prędkością, a druga daje napęd. Co do hamulców to faktycznie, torpedo byłyby pewnie trwalsze. Pewnie konstrukcja tylnych zębatek w jakiś sposób wyklucza lub utrudnia zamontowanie hamulca typu torpedo. Cytat Pomysł (jeśli trwały) to fajny - 2 biegi a brak linek, manetek i zewnętrznych przerzutek. Tylko nie bardzo rozumiem w czym to ma być lepsze od przerzutek wewnątrz piasty. Wtedy byłby jeden łańcuch i też brak przerzutek zewnętrznych, a wszystko w środku, nie zbiera zanieczyszczeń, pyłu i kurzu. Edytowane 23 Lipca 2024 przez leon7877 Cytuj
Greg1 Napisano 23 Lipca 2024 Napisano 23 Lipca 2024 Już ten rower wklejałem jakiś miesiąc temu w dziale "Znalezione w necie" czy jakoś tak Cytuj
MikeSkywalker Napisano 23 Lipca 2024 Napisano 23 Lipca 2024 Godzinę temu, leon7877 napisał: Chyba że tam jest coś takiego co włącza/wyłącza napęd z jednej tylnej zębatki albo z drugiej. Wtedy jedna tylna sprzężona z odpowiadającą jej przednią kręci się luźno z inną prędkością, a druga daje napęd. Właśnie tak, ta innowacja (czyli jak się dobrze domyślam dwuzębatkowy wolnobieg nakręcany na piastę) działa jak piasta S2 Sturmeya. Ot i cała innowacja. Tylko że Sturmey Archer ma torpedo, i można dać tam szeroki łańcuch który trudno zerwać Cytuj
leon7877 Napisano 23 Lipca 2024 Autor Napisano 23 Lipca 2024 Skoro zmieniasz tam biegi ruchem korby do tyłu to jak może być tam torpedo? Cytuj
rowerowe_lowe Napisano 23 Lipca 2024 Napisano 23 Lipca 2024 powiem szczerze nie wiedziałem jeszcze takiej opcji niezła sprawa hehe Cytuj
pecio Napisano 24 Lipca 2024 Napisano 24 Lipca 2024 Zmiana biegów odbywa się przez cofniecie korbami o pół obrotu w trakcie jazdy . W związku z tym nie ma hebla w piaście . Dali klasyczny zaciskowy na obręcz. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 24 Lipca 2024 Napisano 24 Lipca 2024 W dniu 23.07.2024 o 11:01, leon7877 napisał: Skoro zmieniasz tam biegi ruchem korby do tyłu to jak może być tam torpedo? Normalnie, zapytaj Sturmeya Albo przejedź się z piastą S2. @pecio ale inna firma sobie z tym poradziła i hamulec jest. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.