Skocz do zawartości

[- 5000 zł] jaki wygodny rower dla zawodnika 105 kg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Ponieważ cięzko coś znaleźć w tanich pieniądzach podniosłem budżet do 5000 zł 

chce kupić w miarę wygodny rower waga 105 kg koniecznie musi być na wąskich oponach i mieć w miarę dobre przełożenia (szybkie) ale nie umiem jeździć na kierownicy kolarskiej musi być to  prosta kierownica i najlepiej mieć dość wygodne siedzenie może delikatnie resorowana sztyca 

rowery trekking cross mtb odpadają bo wogóle nie jeżdzę poza asfaltem a katowanie się oponą co robi się kwadratowa po 1000 km nie ma sensu

myślę też o opcji poskładania sobię takiego roweru ale też będę potrzebował trochę informacji o aktualnym osprzęcie bo zdaje sobię sprawę że w salonie rowerowym będzie problem kupić w takiej kasie coś sensownego a Panowie jak zawsze jak widzą kogoś kto jest na bierząco pewnie mnie oszukają i sprzedadzą gniota zatem idąc tam wolałbym wiedzieć co chce kupić i sprawdzić przed taką wizytą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje wymagania co do roweru wskazują na rower typu fitness, czasem zwany też grawelem z prostą kierownicą. Wąskie opony też nie znaczą, że będą szybsze, są bardzo szubkie opony szersze, np. 38, 40 czy nawet 42c, które przy okazji dadzą Ci też trochę więcej komfortu. Wygoda na rowerze to rzezcz względna i każdemu wygodnie na czyś innym ale generalnie rowery typu fitness czy grawel z prostą kierownicą oferują w miarę rekreacyjną, wyprostowaną pozycję. Są też oczywiście bardziej "sportowe" modele ale ja postaram Ci się podać kilka modeli raczej rekreacyjnych: pooglądaj sobie takie rowery jak:

- Kands Pure - tani (na Allegro nawet poniżej 1800 zł) ale niezły rower z hydraulicznymi hamulcami. Trochę oldskulowy napęd 3x8 stosowany powszechnie w trekkingach i crossach ale jeśli ktoś potrafi używać go w pelnym zakresie to jest to bardzo uniwersalny napęd o szerokim zakresie, nawet lepszy niż obecne napędy 2xx czy 1xx. Na początek chyba ideał.

- Cube Nulane, od 2024 roku zwany też Nulane ONE - bardzo fajny sztywny, szybki, fitness a raczej grawel z prostą kierownicą bo mieści opony do 42c (zresztą na oponach grawelowych 40c jest w fabrycznej konfiguracji). Rower ten ma hydrauliczne hamulce, karbonowy widelec i sztywne osie i uważam, że jest to wzorcowy przykład roweru tego typu. Sam ma jego poprzednika, czyli Cube SL Road i jestem z niego mega zadowolony, używam go jako commutera oraz jeżdżę nim na dłuższe, nawet 50-60 km wycieczki za miasto. Niestety podstawowy model Nulane ONE ma napęd Shimano Claris 2x8, który jest podstawowym napędem szosowym i ma pewne ograniczenia. Lepiej dopłacić do modelu Cube Nulane Pro, który ma już napęd 2x10 Shimano GRX i jest to prawdziwa petarda. W Polsce te rowery są przesadnie drogie, jak masz możliwość kupna w Niemczech to Cube Nulane Pro kosztuje 1100 eur, więc się mieści w budżecie. Zwykły Cube Nulane to w ogóle kosztuje chyba z 800 eur a nie ponad 4 tys. zł jak u nas.

- Kellys Soot 20 - idea podobna do Cube Nulane, też napęd 2x8 Claris, też widelec karbonowy, też sztywne osie, też opony 40c, czyli następny klasyczny grawel z prostą kierownicą. Niestety wielką wadą tego roweru są hamulce mechaniczne. Można temu zaradzić wymieniając je od razu na hydrauliczne, które już kupisz za około 150-180 zł (Shimano mt200).

- Felt Verza Speed 20 - mało znana u nas amerykańska marka, hydrauliczne hamulce, karbonowy widelec, dobry napęd 2x10 Shimano Tiagra (szosowy, trochę twardszy niż GRX). Z minusów to brak sztywnych osi i opony 35c (nie jest to aż tak złe, sam na takich jeżdżę ale dobrze jest mieć możliwość włożenia czegoś szerszego dla poprawy komfortu).

- Specialized Sirrus X 3.0 - dobra marka, trochę strach zostawić na ulicy :), napęd 1x9 od MicroShifta (generalnie napędy 1xx są polecane jako bardzo łatwe w obsłudze, łatwe w konserwacji i serwisie ale lepiej mieć 1x10 albo 1x11), aluminiowy widelec, osie QR. Z plusów to chyba tylko hamulce hydrauliczne.

- Marin DSX 1 lub DSX 2 - napęd 1xx (dla wielu to zaleta): 1x11 w DSX 1 i 1x12 w DSX 2, karbonowy widelec, sztywne osie, hydrauliczne hamulce, wejdą opony do 45c.

Generalnie jak więcej jeździsz po szosach i chcesz prędkości to wybierałbym napęd 2xx i Cube, Felt albo Kands a jak wolisz spokojną jazdę po różnych drogach, nie tylko asfalt ale i szutry to Marin i napęd 1x11 lub 1x12

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...