Skocz do zawartości

[3500] Triban gravel 120


Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam się za bardzo na rowerach ale ostatnio byłem w Decathlonie i ten modeli mi się spodobał. Teraz w sklepie jest przecena -10% i można go wyrwać za 3150zl. Czy ktoś miał jakieś doświadczenie z tym rowerem? Jak tak ,to jakie są w nim wady. Jeżeli ten jest nieopłacalny do 3k to prosiłbym o polecenie innego jednośladowa. Mój budżet na gravlera to 3-3,5kmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam osobiście żadnego z nich, @Mihau_ - możesz proszę uzasadnić? Oba mają półkarbonowe widelce, koła tubeless ready, hamulce mechaniczne. Główna różnica w napędzie, ale ja bym chyba wolał przerzutkę ze sprzęgłem od szosowej. Jedna wada tribana to dość wolne przełożenia, pewnie korba 42 lepiej by pasowała, ale wiele zależy od terenu i kolarza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wojcio napisał:

Nie znam osobiście żadnego z nich, @Mihau_ - możesz proszę uzasadnić? Oba mają półkarbonowe widelce, koła tubeless ready, hamulce mechaniczne. Główna różnica w napędzie, ale ja bym chyba wolał przerzutkę ze sprzęgłem od szosowej. 

Napędzie i sztywnych osiach. 

 

Edytowane przez Mihau_
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Wojcio napisał:

Jedna wada tribana to dość wolne przełożenia

Na 38 przód i 11 tył przy kadencji 90 mamy ponad 40 km/h. Jeżdżę często na Gassach które są oblegane przez kolarzy szosowych i bardzo rzadko się zdarza żeby ktoś jechał z tą prędkością. Najczęściej jest to przedział 28-35 km/h. I mówię tu o rowerach szosowych a nie gravelowych. Więc dlaczego uważasz że są to wolne przełożenia. Podejrzewasz że kolega chce kupić Tribana 120 i jechać jak Mohoric po tytuł mistrza świata ?

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz kolego @chrismel, ale jesteś w błędzie. 38x11 to nie jest wolne przełożenie. Wolne to jest 50x11. 38x11 to jest bardzo wolne przełożenie 😎.

36x10 to jest dzisiaj standard, ale pod maratony MTB.

Jeżdżąc na tym (38T) w warunkach szosowych należałoby orbitować wokół trzech najmniejszych koronek na kasecie zamiast, zgodnie ze sztuką, skakać po środkowym zakresie kasety.

Pamiętaj że czasem trzeba jeszcze dokręcić na zjeździe, gdzie prędkość rzędu 70-80km/h nie jest niczym nadzwyczajnym (wiem, wiem... Warszawa).

(moja wypowiedź tyczy się użytku szosowego, do gravelowania w lekkim terenie 38T jest jak najbardziej OK).

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KNKS napisał:

Pamiętaj że czasem trzeba jeszcze dokręcić na zjeździe

Ciągle czytam o tym dokręcaniu na zjazdach jako argument do twardych przełożeń jakby rowerzyści niczym innym się nie zajmowali. Dokręca to Safa Brian :)

2 godziny temu, KNKS napisał:

Wolne to jest 50x11

Kombinacja 34/50 przód jest często wybierana w Unbound Gravel. W tym wyścigu brali udział w tym roku mistrz świata oraz mistrz olimpijski. Wyścig jest bardzo szybki a chłopaki jechali np. tak. Dla nich 50x11 nie jest wolne.

unbound.thumb.jpg.6f9a76d3e4840592cba439e99619347d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismel To raz w życiu wybierz się na szosie w góry. Nie trzeba będzie nic tłumaczyć.

Jeśli dla ciebie 38T jest wystarczające do jazdy na SZOSIE, to niech i tak będzie, bo jak widać pojęcie o temacie masz znikome.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ponad 30 lat każdy urlop spędzam w terenie górzystym bo uwielbiam góry. Ze 20 tych urlopów spędziłem w Alpach. Na kilku była ze mną szosa. Już bardzo wiele lat temu dokonałem pewnej obserwacji. Żeby zjechać z góry trzeba na nią najpierw podjechać :) Bardzo często widywałem kolarzy którzy zasuwali pod górę na piechotę w szosowych butach SPD przez wiele kilometrów bo przełożenia mieli dokładnie takie same jak np. ci panowie.

 

30 - 8.jpg

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, chrismel napisał:

Ciągle czytam o tym dokręcaniu na zjazdach jako argument do twardych przełożeń jakby rowerzyści niczym innym się nie zajmowali.

Świadomi i potrafiący zjeżdżać dokręcają, nieświadomi zostają porobieni i łapią zdziwko jak to się stało , bądż lecą teksty "koleś bez wyobraźni, zaraz się rozje..e" :)

Gdziekolwiek jestem na szosie w górach, to każdy dokręca :)

Mamy u siebie gościa, co w chwili gdy poczuje 6% to zrzuca z patelni(53) na mały(36) i zdziwko, że mu wszyscy odjechali, bo? Z takiej tarczy nie dobierzesz odpowiedniego optymalnego przełożenia jak z 53 :) Po to to jest, a nie ile kto może zasuwać :)

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli uznajesz, ze potrzebujesz ciaśniejszego stopniowania tam gdzie mieszkasz i po czym chcesz jeździć to szukałbym czegoś z inną korbą, ale do pojeżdzżnia " bez typowego ścigania po płaskim" w zupełności wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, KNKS napisał:

Jakaś puenta ?

Tak. W zdecydowanej większości przypadków przełożenia w rowerach są za twarde. Głównym problemem niemożności osiągania wyższych prędkości jest za niska kadencja a nie za miękkie przełożenia. I jeszcze jedno. Dokręcanie na zjazdach wymaga bardzo dużych umiejętności technicznych. A nawet wtedy jest ryzyko że coś pójdzie nie tak i skończy się fatalnie. Gino Mader, Andre Drege to ofiary z ostatnich dwóch lat a byli to kolarze z zawodowego peletonu których umiejętności były z pewnością na najwyższym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...