ardb Napisano 21 Lipca 2024 Napisano 21 Lipca 2024 Hej Chcę przełożyć używany amortyzator, który pracował ze sterami zintegrowanymi do roweru, który ma stery zewnętrzne. Problem jest z tym "konusem" czy jak to poprawnie nazwać, który jest nabity na rurę sterową i służył do osadzania normalnego zamkniętego łożyska sterowego. Wydaje mi się, że muszę go wybić a nabić konus do łożyska "gołego" wiankowego, który jest dedykowany do sterów zewnętrznych i wygląda lekko inaczej. Czy mam rację? Czy ma szansę działać taki hybrydowy patent, że nabijam ten właściwy powyżej tego starego i mam po prostu widelec wyższy o pół centymetra? Jeżeli to słaby pomysł, to jak w warunkach domowych wybić takiego konusa, żeby sobie rury nie spierniczyć? Cytuj
marvelo Napisano 21 Lipca 2024 Napisano 21 Lipca 2024 (edytowane) Stary konus musisz zdjąć. W miejscu, gdzie jest wycięcie, należy delikatnie podważyć śrubokrętem lub jakimś innym, twardym, ostrym, ale niezbyt wąskim narzędziem. Gdy konus już trochę odejdzie w jednym miejscu, należy przejechać po obwodzie, delikatnie, małymi krokami, by się nie przekrzywił za bardzo, bo się zaklinuje. Można też obstukać dookoła jakimś małym młoteczkiem i pobijakiem, jeśli da się już o coś oprzeć. Są do ściągania takich konusów profesjonalne narzędzia i jeśli się boisz sam, możesz udać się do dobrze wyposażonego serwisu, raczej majątku taka usługa nie kosztuje. SUPER B TB-1925 KLUCZ DO DEMONTAŻU BIEŻNI STERÓW - 1-TB1925 - 10248601427 - Allegro.pl Edytowane 21 Lipca 2024 przez marvelo 1 Cytuj
ardb Napisano 23 Lipca 2024 Autor Napisano 23 Lipca 2024 Dzięki, poszło. Początek był ciężki ale potem się okazało, że rura nie-tapered jednak jest trochę tapered i po pierwszym centymetrze już normalnie ręką schodzi Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.