Skocz do zawartości

[Rower] doradzenie jaki rower wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ogólnie zastanawiam się nad kupnem roweru nowego ponieważ mój stary  kross hexagon 2.0 ma już trochę lat kupiony w 2019/20 nie pamiętam dokładnie, 

ogólnie chciałbym żeby był to rower taki z dwoma amortyzatorami  coś co wyglądem przypomina takie rowery https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/earth-1-0-grafitowy-czarny-srebrny-polysk-1?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-uK0BhC0ARIsANQtgGPMkTTma40oiUjJgLhIh2D6MBPzQnpQTGM21HeOSRTUfDAc5l4iX8MaAssNEALw_wcB , że takie amortyzatory dwa  i czy są takie  dla osoby

 

nie ukrywam swojej wagi 110 kg prawie , i szukam jakiegoś roweru z takim do wagi odpowiedni.

ogólnie rower do jazdy w terenie i czasem po mieście

ale przeważnie  w terenie w jakichś lasach itd po ścieżkach leśnych  i czasami by też nad jeziorko wyjechać

jak macie propozycje co rozważyć  to jak najbardziej wysłucham z góry dziękuje

 

chciałem dodać jeszcze że są często spore wzniesienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@locomotiv12budżet max 10000  i miesięcznie mógłbym mieć około tysiaka na takie serwisy   więc chyba powinno wystaczyć    a co do hardtailu to popatrzę bo niesłyszałem jeszcze 

, bo kolega mi powiedział że najlepszy  taki miękko się jeździ na takim z dwoma amorami 

a wiem jak to jest się słuchać dlatego wole tutaj zapytać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to w full będziesz miał w tej cenie taki średni osprzęt, jazdę przyjemniejszą dla dupska i wybaczającą więcej błędów ale kosztowniejszą (serwisy).

Hardtail będzie na lepszym osprzęcie i prawdopodobnie lepszy materiał ramy, tańszy w utrzymaniu, mniej awaryjny, ale jazda twarda i bardziej techniczna ( trzeba na nim bardziej pracować ciałem i czuć droge po której jedziesz) dla niektórych to też plus.

oczywiście w tym samym pułapie cenowym, ale generalnie to ja sie mało znam (opinia na podstawie doswiadczeń z poszukiwań roweru ostatnio), dopiero zamówiłem hardtail Cube Reaction c:62 Pro (jeszcze czekam) ale mieszkam na is i tutaj w moim budżecie full bym nie kupił z godnym uwagi osprzętem 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Full jest zdecydowanie lepszą opcja. Nie ma co też demonizować kosztów serwisu, bo to jakieś 200-300zł za pełny serwis dampera i robi się to raz na kilka lat. Serwis podstawowy to jakieś 100-150zł i wypada zrobić częściej (ale nie częściej niż raz w roku). Oczywiście ceny z serwisów, jak się samemu ogarnia to sporo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Serwis podstawowy to jakieś 100-150zł i wypada zrobić częściej (ale nie częściej niż raz w roku)

bzdury, jak ktoś jeździ codziennie to taki serwis wypadnie mu co dwa miesiące i w amorkach powietrznych jest warty robienia, przedłużymy sobie żywotność powłok na goleniach, uszczelki mają łatwiej jak mają smarowanie no i amor pracuje czulej i przyjemniej.

Kross Earth to rower XC pytanie czy szukasz takiego roweru sportowego czy nie lepiej iść w rower full typu trail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Rafał87 napisał:

bzdury, jak ktoś jeździ codziennie to taki serwis wypadnie mu co dwa miesiące i w amorkach powietrznych jest warty robienia, przedłużymy sobie żywotność powłok na goleniach, uszczelki mają łatwiej jak mają smarowanie no i amor pracuje czulej i przyjemniej.

Kross Earth to rower XC pytanie czy szukasz takiego roweru sportowego czy nie lepiej iść w rower full typu trail.

jak już pisałem wyżej ,  poszukuję takiego roweru z dwoma amorami po prostu dodatek (link do tego krossa dałem jako przykład bo ja się na rowerach nie znam zbytnio )  

bo interesują mnie najbardziej takie rowery bo na nich podobna wygoda jest 

a cena serwisu to nie problem dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie który masz to będziesz miał taka sobie specyfikację fula ale jeżeli w grę wchodzi lekkie naciągniecie. budżetu i zakup zdalny to tu jest przyzwoita opcja za ok. 11.000 zł  https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/neuron/al/neuron-6/3166.html?dwvar_3166_pv_rahmenfarbe=WH%2FBK

Szukając roweru dobrze by bylo sprawdzić w instrukcji jakie obciążenie wytrzyma dany model - oczywiście możesz jeździć ponad limit który określa producent ale musisz sie liczyć z tym, że przy ostrzejszym traktowaniu roweru (w trudniejszym terenie) koła mogą się szybciej rozcentrowywać lub mogą pękać szprychy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Tyfon79 napisał:

A coś więcej jakie to lasy, gdzie? Masz płasko czy nie bo to istotne w przypadku tego twojego przykładu a czegoś lekko trailowego gdybyś miał pagórkowaty teren. 

lasy przeważnie płasko lecz jak już są górki to spore   bo to leśne drogi i no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, locomotiv12 napisał:

W tym budżecie który masz to będziesz miał taka sobie specyfikację fula ale jeżeli w grę wchodzi lekkie naciągniecie. budżetu i zakup zdalny to tu jest przyzwoita opcja za ok. 11.000 zł  https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/neuron/al/neuron-6/3166.html?dwvar_3166_pv_rahmenfarbe=WH%2FBK

Szukając roweru dobrze by bylo sprawdzić w instrukcji jakie obciążenie wytrzyma dany model - oczywiście możesz jeździć ponad limit który określa producent ale musisz sie liczyć z tym, że przy ostrzejszym traktowaniu roweru (w trudniejszym terenie) koła mogą się szybciej rozcentrowywać lub mogą pękać szprychy.

a to dobrze jak mogę ponad wagę, bo ja myślałem że damper po prostu się mocno obniży i będzie źle  ale skoro można to dobrze  bo tam rozcentrowanie czy wymiana kół to nie problem dla mnie

 

Teraz, locomotiv12 napisał:

Co to są dla Ciebie "spore górki" ?

W jaki regionie mieszkasz?

w małopolsce pod krakowem

 

Teraz, LukiX napisał:

a to dobrze jak mogę ponad wagę, bo ja myślałem że damper po prostu się mocno obniży i będzie źle  ale skoro można to dobrze  bo tam rozcentrowanie czy wymiana kół to nie problem dla mnie

 

w małopolsce pod krakowem

 

 

górki ze sporym wzniesieniem w lesie że są długie i pod górkę 

 

ale również jest jedna górka ze stromym wjazdem i zjazdem afaltowa  na zaporę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limit wagowy Canyon Neuron wynosi 120 kg liczony jak suma wagi kierowcy roweru i wyposażenia, czyli rower waży 15 kg, wyposażenie 2 kg (np. bidony, światełka, licznik itp) a na kierowcę zostaje 103 kg

Nikt nie da Ci gwarancji na prawidłową pracę zawieszenia po przekroczeniu limitu wagowego 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
8 godzin temu, Rafał87 napisał:

bzdury, jak ktoś jeździ codziennie to taki serwis wypadnie mu co dwa miesiące

Wypada bo co? Bo producent tak każe? Każdy ogarnięty się śmieje z tych zaleceń interwałów jakie producent sugeruje, bo są mocno na wyrost i nie biorą pod uwagę w jakich warunkach się jeździ. Dodatkowo jak ktoś często jeździ i będzie robił te serwisy w autoryzowanym punkcie to nagle wyjdzie koszt kilku tys. rocznie.

Ja robię serwis podstawowy raz w sezonie. Jeżdżę kilka razy w tygodniu, trasy nie za długie, w błocie się nie lubię babrać. W zeszłym roku jak robiłem serwis wylany olej był zaledwie lekko brudny, smar na uszczelkach czysty, gąbeczki czyste i nasączone olejem. Dlatego IMO, przy amatorskiej jeździe i dbaniu (utrzymywaniu lag i uszczelek w czystości) wystarczy zrobić serwis raz na sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam lubię się babrać w błocie na MTB zwłaszcza jak bym miał fula (mam hardtaila - jeżdżę również w zimie)

Oczywiście nie ma co popadać w skrajności w temacie serwisu dampera ale raz na jakiś czas trzeba tam zaglądnąć - jeśli potrafisz zrobić to sam to ok ale jeśli nie to lepiej zlecić to serwisowi, który (z założenia) zna się na tym (a przynajmniej powinien).

Są osłony dampera z pianki neoprenowej (np. Lizardskin) ale nie wiem czy to coś daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sznib patrz a moje spostrzeżenia są zupełnie odmienne, też się śmiałem z tych zaleceń np rockshoxa ze po 50h trzeba zrobić serwis i pewnie gdybym nie robił tego sam to bym olał temat bo nie stać by mnie było na płacenie w serwisach za dampera i amor. Foxów nie miałem więc nie wiem jak tam to wygląda ale w RS amorkach i RS damperach które miałem i damperze dt taki serwis polegający na smarowaniu dużo dawał, amory, dampery od razu pracowały lepiej, powłoka na goleniach tak szybko się nie wycierała, uszczelki dłużej wytrzymywały. Nie raz robiłem serwis szybciej bo czuć było że amortyzator jest zamulony no ale ja akurat jazdę w błotnych deszczowych maratonach lubiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stać czy nie stać to mały kłopot. Jak by nagle trzeba było a w moim przypadku +5 dodatkowych serwisów to mam po sezonie jazdy albo musiał bym kupić 3-ego fulla. Nawet przy moich znajomościach a przecież jedyny bym nie był nie dało by rady wyrobić z jakimś sensownym czasem oczekiwania. Tak poza tym przy prawidłowym serwisie takim z jajem to właśnie w okolicach 50 godziny smarowanie zaczyna być prawidłowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

nadal rozmyślam nad rowerami i zastanawiam się nad Spectral 5 caynon tylko nigdzie nie mogę  znaleźć maksymalnej wagi deklarowanej przez producenta , co myślicie o takim do jazdy rekreacyjnej po asfalcie , ścieżkach , leśnych , nie do skakania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...