LukiX Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca Cześć ogólnie zastanawiam się nad kupnem roweru nowego ponieważ mój stary kross hexagon 2.0 ma już trochę lat kupiony w 2019/20 nie pamiętam dokładnie, ogólnie chciałbym żeby był to rower taki z dwoma amortyzatorami coś co wyglądem przypomina takie rowery https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/earth-1-0-grafitowy-czarny-srebrny-polysk-1?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-uK0BhC0ARIsANQtgGPMkTTma40oiUjJgLhIh2D6MBPzQnpQTGM21HeOSRTUfDAc5l4iX8MaAssNEALw_wcB , że takie amortyzatory dwa i czy są takie dla osoby nie ukrywam swojej wagi 110 kg prawie , i szukam jakiegoś roweru z takim do wagi odpowiedni. ogólnie rower do jazdy w terenie i czasem po mieście ale przeważnie w terenie w jakichś lasach itd po ścieżkach leśnych i czasami by też nad jeziorko wyjechać jak macie propozycje co rozważyć to jak najbardziej wysłucham z góry dziękuje chciałem dodać jeszcze że są często spore wzniesienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca Napisz jaki masz budżet na zakup roweru. Orientowałeś się może ile kosztuje serwis roweru z pełnym zawieszeniem, np. koszt przeglądu dampera (tylny amortyzator)? Brałeś pod uwagę rowery typu hardtail (bez tylnego amortyzatora)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukiX Napisano 18 Lipca Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca @locomotiv12budżet max 10000 i miesięcznie mógłbym mieć około tysiaka na takie serwisy więc chyba powinno wystaczyć a co do hardtailu to popatrzę bo niesłyszałem jeszcze , bo kolega mi powiedział że najlepszy taki miękko się jeździ na takim z dwoma amorami a wiem jak to jest się słuchać dlatego wole tutaj zapytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sjzryry Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca Generalnie to w full będziesz miał w tej cenie taki średni osprzęt, jazdę przyjemniejszą dla dupska i wybaczającą więcej błędów ale kosztowniejszą (serwisy). Hardtail będzie na lepszym osprzęcie i prawdopodobnie lepszy materiał ramy, tańszy w utrzymaniu, mniej awaryjny, ale jazda twarda i bardziej techniczna ( trzeba na nim bardziej pracować ciałem i czuć droge po której jedziesz) dla niektórych to też plus. oczywiście w tym samym pułapie cenowym, ale generalnie to ja sie mało znam (opinia na podstawie doswiadczeń z poszukiwań roweru ostatnio), dopiero zamówiłem hardtail Cube Reaction c:62 Pro (jeszcze czekam) ale mieszkam na is i tutaj w moim budżecie full bym nie kupił z godnym uwagi osprzętem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 19 Lipca Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca Full jest zdecydowanie lepszą opcja. Nie ma co też demonizować kosztów serwisu, bo to jakieś 200-300zł za pełny serwis dampera i robi się to raz na kilka lat. Serwis podstawowy to jakieś 100-150zł i wypada zrobić częściej (ale nie częściej niż raz w roku). Oczywiście ceny z serwisów, jak się samemu ogarnia to sporo taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca Cytat Serwis podstawowy to jakieś 100-150zł i wypada zrobić częściej (ale nie częściej niż raz w roku) bzdury, jak ktoś jeździ codziennie to taki serwis wypadnie mu co dwa miesiące i w amorkach powietrznych jest warty robienia, przedłużymy sobie żywotność powłok na goleniach, uszczelki mają łatwiej jak mają smarowanie no i amor pracuje czulej i przyjemniej. Kross Earth to rower XC pytanie czy szukasz takiego roweru sportowego czy nie lepiej iść w rower full typu trail. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca (edytowane) Nie ma to jak popadać w skrajność do tego jeszcze zarzucać pisanie bzdur. Ktoś tu wspominał, że jest zawodnikiem i trenuje co dziennie po 5 godzin do tego w błocie? Edytowane 19 Lipca przez Tyfon79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukiX Napisano 19 Lipca Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 47 minut temu, Rafał87 napisał: bzdury, jak ktoś jeździ codziennie to taki serwis wypadnie mu co dwa miesiące i w amorkach powietrznych jest warty robienia, przedłużymy sobie żywotność powłok na goleniach, uszczelki mają łatwiej jak mają smarowanie no i amor pracuje czulej i przyjemniej. Kross Earth to rower XC pytanie czy szukasz takiego roweru sportowego czy nie lepiej iść w rower full typu trail. jak już pisałem wyżej , poszukuję takiego roweru z dwoma amorami po prostu dodatek (link do tego krossa dałem jako przykład bo ja się na rowerach nie znam zbytnio ) bo interesują mnie najbardziej takie rowery bo na nich podobna wygoda jest a cena serwisu to nie problem dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca A coś więcej jakie to lasy, gdzie? Masz płasko czy nie bo to istotne w przypadku tego twojego przykładu a czegoś lekko trailowego gdybyś miał pagórkowaty teren. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca W tym budżecie który masz to będziesz miał taka sobie specyfikację fula ale jeżeli w grę wchodzi lekkie naciągniecie. budżetu i zakup zdalny to tu jest przyzwoita opcja za ok. 11.000 zł https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/neuron/al/neuron-6/3166.html?dwvar_3166_pv_rahmenfarbe=WH%2FBK Szukając roweru dobrze by bylo sprawdzić w instrukcji jakie obciążenie wytrzyma dany model - oczywiście możesz jeździć ponad limit który określa producent ale musisz sie liczyć z tym, że przy ostrzejszym traktowaniu roweru (w trudniejszym terenie) koła mogą się szybciej rozcentrowywać lub mogą pękać szprychy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukiX Napisano 19 Lipca Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 22 minuty temu, Tyfon79 napisał: A coś więcej jakie to lasy, gdzie? Masz płasko czy nie bo to istotne w przypadku tego twojego przykładu a czegoś lekko trailowego gdybyś miał pagórkowaty teren. lasy przeważnie płasko lecz jak już są górki to spore bo to leśne drogi i no Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca Co to są dla Ciebie "spore górki" ? W jaki regionie mieszkasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukiX Napisano 19 Lipca Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 20 minut temu, locomotiv12 napisał: W tym budżecie który masz to będziesz miał taka sobie specyfikację fula ale jeżeli w grę wchodzi lekkie naciągniecie. budżetu i zakup zdalny to tu jest przyzwoita opcja za ok. 11.000 zł https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/neuron/al/neuron-6/3166.html?dwvar_3166_pv_rahmenfarbe=WH%2FBK Szukając roweru dobrze by bylo sprawdzić w instrukcji jakie obciążenie wytrzyma dany model - oczywiście możesz jeździć ponad limit który określa producent ale musisz sie liczyć z tym, że przy ostrzejszym traktowaniu roweru (w trudniejszym terenie) koła mogą się szybciej rozcentrowywać lub mogą pękać szprychy. a to dobrze jak mogę ponad wagę, bo ja myślałem że damper po prostu się mocno obniży i będzie źle ale skoro można to dobrze bo tam rozcentrowanie czy wymiana kół to nie problem dla mnie Teraz, locomotiv12 napisał: Co to są dla Ciebie "spore górki" ? W jaki regionie mieszkasz? w małopolsce pod krakowem Teraz, LukiX napisał: a to dobrze jak mogę ponad wagę, bo ja myślałem że damper po prostu się mocno obniży i będzie źle ale skoro można to dobrze bo tam rozcentrowanie czy wymiana kół to nie problem dla mnie w małopolsce pod krakowem górki ze sporym wzniesieniem w lesie że są długie i pod górkę ale również jest jedna górka ze stromym wjazdem i zjazdem afaltowa na zaporę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca Limit wagowy Canyon Neuron wynosi 120 kg liczony jak suma wagi kierowcy roweru i wyposażenia, czyli rower waży 15 kg, wyposażenie 2 kg (np. bidony, światełka, licznik itp) a na kierowcę zostaje 103 kg Nikt nie da Ci gwarancji na prawidłową pracę zawieszenia po przekroczeniu limitu wagowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca Godzinę temu, LukiX napisał: lasy przeważnie płasko lecz jak już są górki to spore bo to leśne drogi i no Jak Dobczyce i okolice to taki Neuron jest w sam raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sjzryry Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca A to by miał dobre? Używka ale z nową ramą i mieścił by się w wadze, i osprzęt już chyba całkiem fajny w tej cenie (w sumie mało się znam) Rower enduro Scott Ransom Tuned Carbon Sram X01 NOWA RAMA XL | Łódź | Kup teraz na Allegro Lokalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca @sjzryry, proponowanie 170 mm na taką jazdę jest delikatnie mówiąc nie na miejscu 😁. @LukiX, sprawdź w Decathlon Rent czy mają na stanie Rockridera XC 100 S / 500S / 900S albo AM 50S/100S i będziesz wiedział co Ci bardziej pasuje. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 19 Lipca Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca 8 godzin temu, Rafał87 napisał: bzdury, jak ktoś jeździ codziennie to taki serwis wypadnie mu co dwa miesiące Wypada bo co? Bo producent tak każe? Każdy ogarnięty się śmieje z tych zaleceń interwałów jakie producent sugeruje, bo są mocno na wyrost i nie biorą pod uwagę w jakich warunkach się jeździ. Dodatkowo jak ktoś często jeździ i będzie robił te serwisy w autoryzowanym punkcie to nagle wyjdzie koszt kilku tys. rocznie. Ja robię serwis podstawowy raz w sezonie. Jeżdżę kilka razy w tygodniu, trasy nie za długie, w błocie się nie lubię babrać. W zeszłym roku jak robiłem serwis wylany olej był zaledwie lekko brudny, smar na uszczelkach czysty, gąbeczki czyste i nasączone olejem. Dlatego IMO, przy amatorskiej jeździe i dbaniu (utrzymywaniu lag i uszczelek w czystości) wystarczy zrobić serwis raz na sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca Ja tam lubię się babrać w błocie na MTB zwłaszcza jak bym miał fula (mam hardtaila - jeżdżę również w zimie) Oczywiście nie ma co popadać w skrajności w temacie serwisu dampera ale raz na jakiś czas trzeba tam zaglądnąć - jeśli potrafisz zrobić to sam to ok ale jeśli nie to lepiej zlecić to serwisowi, który (z założenia) zna się na tym (a przynajmniej powinien). Są osłony dampera z pianki neoprenowej (np. Lizardskin) ale nie wiem czy to coś daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca @sznib patrz a moje spostrzeżenia są zupełnie odmienne, też się śmiałem z tych zaleceń np rockshoxa ze po 50h trzeba zrobić serwis i pewnie gdybym nie robił tego sam to bym olał temat bo nie stać by mnie było na płacenie w serwisach za dampera i amor. Foxów nie miałem więc nie wiem jak tam to wygląda ale w RS amorkach i RS damperach które miałem i damperze dt taki serwis polegający na smarowaniu dużo dawał, amory, dampery od razu pracowały lepiej, powłoka na goleniach tak szybko się nie wycierała, uszczelki dłużej wytrzymywały. Nie raz robiłem serwis szybciej bo czuć było że amortyzator jest zamulony no ale ja akurat jazdę w błotnych deszczowych maratonach lubiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 20 Lipca Udostępnij Napisano 20 Lipca Stać czy nie stać to mały kłopot. Jak by nagle trzeba było a w moim przypadku +5 dodatkowych serwisów to mam po sezonie jazdy albo musiał bym kupić 3-ego fulla. Nawet przy moich znajomościach a przecież jedyny bym nie był nie dało by rady wyrobić z jakimś sensownym czasem oczekiwania. Tak poza tym przy prawidłowym serwisie takim z jajem to właśnie w okolicach 50 godziny smarowanie zaczyna być prawidłowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukiX Napisano 6 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia nadal rozmyślam nad rowerami i zastanawiam się nad Spectral 5 caynon tylko nigdzie nie mogę znaleźć maksymalnej wagi deklarowanej przez producenta , co myślicie o takim do jazdy rekreacyjnej po asfalcie , ścieżkach , leśnych , nie do skakania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.