piotrekek Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca Cześć. Wygrałem miejski rower , przyszedł skręcony w pudełku, jedynie kierownica była przekręcona na bok . Ustawiłem na prosto chce dokręcić śrubę, a ona w ogóle nie łapie gwintu . Wyczytałem, że tam jakiś klin mógł wypaść i tak było , leżał na dole luzem z jakąś podkładką. W ogóle pierwszy raz się spotykam z jakimś klinem i nawet nie wiem czy ta podkładka ma iść tak jak na zdjęciu. Złapałem trochę gwintu tego klina , wsadziłem kierownicę, dokręciłem na 6NM ale dalej jak złapię koło między nogami to mogę przekręcić kierownicę . Coś robię nie tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca Cytat wsadziłem kierownicę, dokręciłem na 6NM ale dalej jak złapię koło między nogami to mogę przekręcić kierownicę . Coś robię nie tak ? Tak, za słabo dokręcasz, tego typu wsporniki to się dokręca na ponad 20Nm a często na siłe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekek Napisano 18 Lipca Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca (edytowane) Mam klucz do 12 NM to muszę to na "oko" dokręcić. Da się tam coś przekręcić/zerwać jak za mocno dokręcę? Ta podkładka jest w dobrym miejscu ? W sumie chyba nie da się jej inaczej założyć.. W sumie to od razu tutaj zapytam - wspornik kierownicy smarujemy jakimś smarem czy ma być suchy ? Edytowane 18 Lipca przez piotrekek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca (edytowane) Ten gwint raczej ciężko zerwać i można dokręcać na siłę, naprawdę mocno. Taką podkładkę widzę pierwszy raz, ale chyba jest tak jak mówisz i inaczej się nie da. Jeśli chcesz wspornik kiedyś wyciągnąć (np. do serwisu sterów) lub zmienić ustawienie kierownicy, to smar jest obowiązkowy. Smar (na gwincie i łbie śruby, a także pomiędzy klinem a ścięciem wspornika), wbrew pozorom, ułatwia też mocne dokręcenie, bo ten sam moment na śrubie powoduje większą siłę rozpierającą klin. Na bocznej powierzchni klina też nie zaszkodzi, bo klin łatwo rdzewieje. Edytowane 18 Lipca przez marvelo 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekek Napisano 18 Lipca Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca Jaki smar będzie do tego najlepszy ? W domu leży mi tylko anti seize Shimano .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca Będzie ok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca A po co ta podkładka ? Klin ma wejść w rurę i ją rozszerzyć , z podkładką to raczej niemożliwe . Miałem kiedyś taką kierownicę i żadnych podkładek nie pamiętam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca (edytowane) To tak nie działa. Tego typu klin nie wchodzi w rurę (a ta podkładka jest chyba nawet po to, mu to uniemożliwić, bo rurka jest stalowa i ma cienkie ścianki), tylko odchyla ją w jedną stronę, sam napierając naprzeciwległą ściankę rury widelca. Edytowane 18 Lipca przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pytkum Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca U mnie jedyne co pomogło, to wymiana klina na inny (o dziwo klin się klinował w innym rowerze). Przykręcając na siłę rozwalisz gwint, albo rurę sterową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekek Napisano 19 Lipca Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca Posmarowałem anti seizem , dokręciłem na fulla i trzyma . Dzięki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.