ToperKoper Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca Cześć, Wymieniałem okładziny w zaciskach BR-RX400. Podczas resetowania położenia tłoczka zacisku zaobserwowałem wyciek z klamkomanetki. Prawdopodobne źródło wycieku zaznaczyłem na zdjęciu. Te układy hydrauliczne mają jakieś zabezpieczenie przed zbyt dużym ciśnieniem? Dziwi mnie, że zacisk obecnie działa prawidłowo i wyciek dalej nie występuje. Zastanawia się jednak co zaszło. Ktoś miał podobną sytuację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca (edytowane) Hamulec to układ zamknięty, w którym jest olej. Wciskając tłoczki spowodowałeś wzrost ciśnienia, "nadmiar" oleju szukał drogi ucieczki i jak widać ją znalazł. Generalnie w układach zalanych "po korek" do resetowania tłoczków zaleca się odkręcenie śruby portu odpowietrzającego w manetce/klamkomanetce. Edytowane 18 Lipca przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca rozpychając tłoczki mogłeś uszkodzić membrane albo puściło pod membraną bo nie wytrzymało ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym, podczas hamowania w zbiorniczku wyrównawczym nie ma ciśnienia więc może nie występować wyciek, do zbiorniczka tylko w fazie zbliżania klocków do tarczy następuje jakieś minimalne ciśnienie ale jest to raczej malutkie ciśnienie. Jak będzie nieszczelność to będzie się tam sączyć olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToperKoper Napisano 18 Lipca Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 29 minut temu, TheJW napisał: Hamulec to układ zamknięty, w którym jest olej. Wciskając tłoczki spowodowałeś wzrost ciśnienia, "nadmiar" oleju szukał drogi ucieczki i jak widać ją znalazł. Generalnie w układach zalanych "po korek" do resetowania tłoczków zaleca się odkręcenie śruby portu odpowietrzającego w manetce/klamkomanetce. Bardziej zastanawiałem się nad swojego rodzaju 'zaworem bezpieczeństwa', który chroni cały układ przed takimi amatorami jak ja 🙃. @Rafał87 taką membrankę można wymienić/naprawić czy występuje tylko z całą manetką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca Ja tak zrobiłem żonie (rozgiąłem klocki, wyciekł olej przez klamkę i przestało działać). Kupiłem nową membranę (klamka MT501) i sam, bez problemu (poza znalezieniem śruby, która ją blokuje - schowana jak bibuła w okupację - podziwiam spryt Japończyków) wymieniłem. Ale okazało się, że stara membrana nie ma żadnych widocznych uszkodzeń i pewnie olej tylko wyciekł. Czytałem, że tak może być - spróbuj wpierw odpowietrzyć i dopiero jak się nie potwierdzisz - kupuj nową (albo wymontuj i obejrzyj). Nie jest łatwo - jest cała masa modeli tych gumek. Ja znalazłem właściwą na Veloportal.sk. Przeglądnij dokumentację Shimano, jaki to part number. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca Nie zawsze membrana pęka. Czasem tylko się właśnie gdzieś zapoci przy śrubie lub w klamkach MTB właśnie przy tej zaślepce od membrany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToperKoper Napisano 18 Lipca Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca Dzięki za pomoc :)! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 18 Lipca Udostępnij Napisano 18 Lipca 10 godzin temu, TheJW napisał: Generalnie w układach zalanych "po korek" do resetowania tłoczków zaleca się odkręcenie śruby portu odpowietrzającego w manetce/klamkomanetce. Mowa o takiej procedurze? Tutaj nic nie odkręcali... Mam u siebie problem z przodem. Wymieniłem mechaniczne Tiagry + Tektro na hydrauliczne Tiagry + Ultegry (standard PM, adapter nie pasował). Moja pierwsza robota w hydraulice. Tył bez zarzutu, z przodu wyciek, brudna tarcza, wycie podczas hamowania, hamowały gorzej niż Tektro. Okazało się że to nie moja fuszerka tylko wyciek był spod tłoczka. Kupiłem okazyjnie "na wagę" na alle zapas zacisków, wymieniłem i po kilkuset km znowu tarcza wyje, oleju na razie nie wyczuwam ale w sobotę chcę się temu przyjrzeć bliżej, zwłaszcza że mam wrażenie, że jeden tłoczek się nie cofa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.