ToperKoper Napisano 18 Lipca 2024 Napisano 18 Lipca 2024 Cześć, Wymieniałem okładziny w zaciskach BR-RX400. Podczas resetowania położenia tłoczka zacisku zaobserwowałem wyciek z klamkomanetki. Prawdopodobne źródło wycieku zaznaczyłem na zdjęciu. Te układy hydrauliczne mają jakieś zabezpieczenie przed zbyt dużym ciśnieniem? Dziwi mnie, że zacisk obecnie działa prawidłowo i wyciek dalej nie występuje. Zastanawia się jednak co zaszło. Ktoś miał podobną sytuację? Cytuj
TheJW Napisano 18 Lipca 2024 Napisano 18 Lipca 2024 (edytowane) Hamulec to układ zamknięty, w którym jest olej. Wciskając tłoczki spowodowałeś wzrost ciśnienia, "nadmiar" oleju szukał drogi ucieczki i jak widać ją znalazł. Generalnie w układach zalanych "po korek" do resetowania tłoczków zaleca się odkręcenie śruby portu odpowietrzającego w manetce/klamkomanetce. Edytowane 18 Lipca 2024 przez TheJW Cytuj
Rafał87 Napisano 18 Lipca 2024 Napisano 18 Lipca 2024 rozpychając tłoczki mogłeś uszkodzić membrane albo puściło pod membraną bo nie wytrzymało ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym, podczas hamowania w zbiorniczku wyrównawczym nie ma ciśnienia więc może nie występować wyciek, do zbiorniczka tylko w fazie zbliżania klocków do tarczy następuje jakieś minimalne ciśnienie ale jest to raczej malutkie ciśnienie. Jak będzie nieszczelność to będzie się tam sączyć olej. Cytuj
ToperKoper Napisano 18 Lipca 2024 Autor Napisano 18 Lipca 2024 29 minut temu, TheJW napisał: Hamulec to układ zamknięty, w którym jest olej. Wciskając tłoczki spowodowałeś wzrost ciśnienia, "nadmiar" oleju szukał drogi ucieczki i jak widać ją znalazł. Generalnie w układach zalanych "po korek" do resetowania tłoczków zaleca się odkręcenie śruby portu odpowietrzającego w manetce/klamkomanetce. Bardziej zastanawiałem się nad swojego rodzaju 'zaworem bezpieczeństwa', który chroni cały układ przed takimi amatorami jak ja 🙃. @Rafał87 taką membrankę można wymienić/naprawić czy występuje tylko z całą manetką? Cytuj
Wojcio Napisano 18 Lipca 2024 Napisano 18 Lipca 2024 Ja tak zrobiłem żonie (rozgiąłem klocki, wyciekł olej przez klamkę i przestało działać). Kupiłem nową membranę (klamka MT501) i sam, bez problemu (poza znalezieniem śruby, która ją blokuje - schowana jak bibuła w okupację - podziwiam spryt Japończyków) wymieniłem. Ale okazało się, że stara membrana nie ma żadnych widocznych uszkodzeń i pewnie olej tylko wyciekł. Czytałem, że tak może być - spróbuj wpierw odpowietrzyć i dopiero jak się nie potwierdzisz - kupuj nową (albo wymontuj i obejrzyj). Nie jest łatwo - jest cała masa modeli tych gumek. Ja znalazłem właściwą na Veloportal.sk. Przeglądnij dokumentację Shimano, jaki to part number. Cytuj
TheJW Napisano 18 Lipca 2024 Napisano 18 Lipca 2024 Nie zawsze membrana pęka. Czasem tylko się właśnie gdzieś zapoci przy śrubie lub w klamkach MTB właśnie przy tej zaślepce od membrany. Cytuj
spidelli Napisano 18 Lipca 2024 Napisano 18 Lipca 2024 10 godzin temu, TheJW napisał: Generalnie w układach zalanych "po korek" do resetowania tłoczków zaleca się odkręcenie śruby portu odpowietrzającego w manetce/klamkomanetce. Mowa o takiej procedurze? Tutaj nic nie odkręcali... Mam u siebie problem z przodem. Wymieniłem mechaniczne Tiagry + Tektro na hydrauliczne Tiagry + Ultegry (standard PM, adapter nie pasował). Moja pierwsza robota w hydraulice. Tył bez zarzutu, z przodu wyciek, brudna tarcza, wycie podczas hamowania, hamowały gorzej niż Tektro. Okazało się że to nie moja fuszerka tylko wyciek był spod tłoczka. Kupiłem okazyjnie "na wagę" na alle zapas zacisków, wymieniłem i po kilkuset km znowu tarcza wyje, oleju na razie nie wyczuwam ale w sobotę chcę się temu przyjrzeć bliżej, zwłaszcza że mam wrażenie, że jeden tłoczek się nie cofa... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.