Skocz do zawartości

[7000-9000zł] gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! 

Planuję przesiąść się z trekkingu na gravela. W planach nieśmiało tlą się ultramaratony... 😏

Rowery jakie wpadły mi w oko to:

1. Orbea Terra h30 z 2024 roku

2. Felt broam 30 GRX 2x12

3. Kross esker 8.0

4. Sensa Romagna Gravel GRX 

5. Scott Contessa Speedster Gravel 15 

Pomóżcie proszę w wyborze, nie jestem jakimś super znawcą tematu, a chciałabym dobrze wybrać 😁 

Jeśli macie coś innego do zaproponowania z chęcią przyjmę wszystkie sugestie. Pozdrawiam! 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kaido2 nie no, na początek 500 będzie już dużym sukcesem :D może w kolejnych latach tysiak wleci, zobaczymy... 😏

Byłam dziś przymierzać się do eskera. Dostępny był tylko 6.0, ale geometria pewnie ta sama co 8.0? Niestety nie podszedł mi bardzo 😔 wizualnie to już pal licho, ale właśnie wygoda po kilku minutach jeżdżenia była bliska zeru. 

Już lepiej mi się siedziało na Romecie Aspera 2/3.

No nic, coraz bardziej skłaniam się ku orberze... Moze ktoś jeszcze coś doradzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem ogólnie, by ewentualnie coś jeszcze doradzić. ;) Ultra race są do 5-ciu stówek, ale limity takie wśród gravelowych że można na spokojnie walczyć z dystansem. Często są tracki do wyboru w zależności od poziomu i często są od stówki :)

 

Koleżanka jeździ na Aspre 2, lekki alus z karbonowym widelcem i na GRX-e. Trochę km na nim już natrzaskała w tym kilka Watah i innych imprez do 200 km. Myśle , że to tez jest dobra opcja zwłaszcza, że rower miałem w rękach.

Esker występuje w dwóch wersjach ,- damskiej i męskiej. jak dali Ci do przymierzenia się na tej drugiej to mógł nie podejść.Ważne, by przymierzać się do właściwej wersji.  Eskera miałem do sprawdzenia w terenie stąd o nim na starcie wspomniałem pod tym kątem. Oczywiście w wersji męskiej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wiktorynka108 - żeby dodatkowo utrudnić Ci wybór :) zwróć uwagę na jeszcze dwa aspekty.

Jak myślisz o jakiś ultra to nie kupiłbym gravela który nie ma możliwości założenia opon 45C i to z miejscem na błoto.

Poza tym nie wiem czy chciałbym mieć napęd x2. Jest mnóstwo opinii na ten temat ale w tym filmie koleżanka zdroworozsądkowo porównuje 1x i 2x. Warto obejrzeć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, trendyfendi napisał:

Nie ma damskiej czy męskiej wersji Eskera.

Faktycznie. teraz widzę, że info z Krossa odnośnie wersji damskich wprowadziło mnie w błąd :)

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, chrismel napisał:

Jak myślisz o jakiś ultra to nie kupiłbym gravela który nie ma możliwości założenia opon 45C

Wisły1200, Wschody, Ultra niespodzianki ( czyli UM powyżej 1000 km ) spokojnie obrobiłem z opon 35C ;) Powiedzmy , że to jest już sprawa indywidualna :)

50 minut temu, chrismel napisał:

Poza tym nie wiem czy chciałbym mieć napęd x2

Dorotka co prawda wiele aspektów wyjaśnia i w przypadku gdy nie zaginasz się o jak najlepszy wynik jeden dobrze dobrany blat z przodu + odpowiednio dobra kaseta w zupełności wystarcza. Na wiele imprez jechałem ze swoim modowanym napędem np 1x7, ale w przypadku ścigańska wybieram 2, gdzie patelnia daje mi możliwość ciasnego stopniowania na odcinkach premium, zaś mały pozwala łamać długie podjazdy ze ściankami 28% takiego Ultralajkonika ;)

Z jakim podejściem będzie rozpoczęcie przygody z UM tego nie wiemy. ja zaczynałem od ścigania i z przodu 2 blaty chodziły :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kaido2 Na Wisłę 1200 to najlepszy jest full MTB. No chyba że chcesz powalczyć z Radkiem Gołębiewskim :) Co do patelni z przodu to przy kadencji 90 na 46/11 masz około 46 km/h. Ty, Pogačar i pewnie kilku innych tyle poleci. Czy koleżanka także ? Tego nie wiem ale sformułuję ostrożne stwierdzenie - raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismel jechałeś W1200?

Nie rozumiesz, nie chodzi ile polecisz , a o stopniowanie i odpowiedni dobór przełożeń w dogodnych warunkach :)

I pomimo, że posiadam szosy z blatami 50 i 52 wybieram na płaskie ( nachylenia do 16%) zawodnicze z blatami 52 i kasetami "stopniowanymi o jeden ząbek" ( 11-21) i o to w tym chodzi. To daje utrzymanie prędkości poprzez odpowiedni dobór przełożenia, gdzie już nie będzie tak fajnie z blatem 50 :) Ten myk pozwoli mi łatwiej upalić kogoś na 50-ce.

Jeżeli czegoś nie wiesz, to ostrożnie jest niczego nie formułować, bo się można zdziwić :) Znam wiele koleżanek, które przygodę z ultramaratonami zaczęły od ścigania i na uyebowe imprezy pokroju  pierwszych edycji Wisły1200 brały gravela czesto z szosowym napędem i laczki max 700x38. :)

 

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem trasą W1200 w okolicach Warszawy, około 100 km. Oglądałem relacje wielu uczestników. Moim zdaniem jak nie walczymy o podium to wygodniej będzie na full-u. Z gravelami jest teraz dokładnie tak samo jak kiedyś z MTB. Była taka moda i ludzie je kupowali żeby jeździć po szosie. Teraz kupują gravele i usiłują nimi jeździć po trasach MTB. Jak ktoś chce to oczywiście może jechać W1200 nawet na szosie. Może też na składaku :)

w1200w3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten uczuć kiedy odbija świrowanie i na starcie pojawiasz się na różnych wynalazkach. Nie wiem , czy Tomkowi nie odbiło po tym jak na zimową Watahę przyjechałem na modyfikowanym radzieckim Uralu i na nim wystartowałem :).

Nie istotne, ale to jest ten stan.

@chrismel, oglądać relacje i przejechać 100 km trasy, a przejechać 3 edycje to zupełnie inne sprawy.Prawda jest taka , że Wisła z edycji na edycję jest coraz łatwiejsza stąd wielu chociażby rzuca się z różnymi pomysłami takim jak  Tomek na Wigryku. Odcinków na fulla oprócz jednego miejsca tak naprawdę już nie ma, zresztą było ich na tyle mało, że fulla nie opłacało się na Wisłę brać. Oprócz samych Wiślanych smaczków , które jako pewna tradycję Leszek zostawił tych km gdzie full będzie miał przewagę jest niewiele, reszta bardzo dobre szutry i asfalt po których gravelem komfortowo i szybko przelecisz. Z ok 1200 km nawet jak uzbiera się 200 gdzie fullem.lrpiej,- biorę gravela, bo może przejadę wolniej te odcinki  ale nadal komfortowo, jednak calosć ogólnie przelecę dużo szybciej i też komfortowo.Obecnie Carpatia Divide jest typowo MTB. Reszta imprez PoKoP,- gravel. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...