Roballinho Napisano 15 Lipca 2024 Napisano 15 Lipca 2024 Czy oprócz br-m785 Shimano ma lub miało w ofercie zaciski i klamki w kolorze srebrnym? Interesują mnie grupy mtb od SLXa w gorę. Cytuj
TheJW Napisano 15 Lipca 2024 Napisano 15 Lipca 2024 (edytowane) @tobo 50 minut temu, Roballinho napisał: Interesują mnie grupy mtb od SLXa w gorę. XTR M91x0, M985 Edytowane 15 Lipca 2024 przez TheJW Cytuj
Roballinho Napisano 15 Lipca 2024 Autor Napisano 15 Lipca 2024 Na upartego taki zacisk od dełore też może być, bo chyba poza innym sposobem montażu kabla, zbyt mocno się od xt nie różni. A może się mylę? Cytuj
TheJW Napisano 15 Lipca 2024 Napisano 15 Lipca 2024 No i jeszcze port odpowietrzania jest z niższych grup. Cytuj
KSikorski Napisano 15 Lipca 2024 Napisano 15 Lipca 2024 Deorki mają tłoczek z polimeru, slx i xt mają ceramiczny. 1 Cytuj
TheJW Napisano 15 Lipca 2024 Napisano 15 Lipca 2024 (edytowane) Super @KSikorski że o tym napisałeś. Też zamierzałem o tym wspomnieć w swojej odpowiedzi, ale na telefonie nie lubię przeglądać papierów Shimano więc nie chciałem palnąć głupoty bez potwierdzenia. Edytowane 15 Lipca 2024 przez TheJW Cytuj
Roballinho Napisano 15 Lipca 2024 Autor Napisano 15 Lipca 2024 Ale to chyba dla samego funkcjonowania hampli nie ma większego znaczenia. Nawet jeśli to tworzywo ma większe tendencje do odkształcania, to czy one gorzej hamują? Cytuj
TheJW Napisano 15 Lipca 2024 Napisano 15 Lipca 2024 (edytowane) Ceramiczne tłoczki są lepsze, a właściwe gorsze 😆, jeśli chodzi o przewodnictwo cieplne. Mam na myśli to, że ceramiczne nie będą się tak nagrzewały od tarcz oraz klocków i będą przenosiły dużo mniej ciepła do wnętrza ukladu, minimalizując "puchnięcie" hamulca. Jeśli nie planujesz upalania hampli na długich zjazdach, to nie zauważysz różnicy. Edytowane 15 Lipca 2024 przez TheJW Cytuj
Roballinho Napisano 16 Lipca 2024 Autor Napisano 16 Lipca 2024 W motorsporcie, to rozumiem, ale w rowerówce... Ale wróćmy do tematu. Czy to wszystko od szimano? Cytuj
tobo Napisano 16 Lipca 2024 Napisano 16 Lipca 2024 14 godzin temu, Roballinho napisał: Ale to chyba dla samego funkcjonowania hampli nie ma większego znaczenia. Nawet jeśli to tworzywo ma większe tendencje do odkształcania, to czy one gorzej hamują? Test w jednym z amerykańskich magazynów enduro obejmował xt i deore. Różnica między nimi to materiał tłoczków, sposób przyłączenia przewodu do zacisku i regulacja odległości dźwigni od kierownicy plus regulacja freestroke. Wg testu (mierzono siłę hamowania oraz dwa testy efektywności zwalniania) deore wypadł gorzej niż xt we wszystkich 3 kategoriach. Czy to jest odczuwalne - nie wiem. Na pewno ceramiczne tłoczki są mniej odporne na uszkodzenia Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.