Skocz do zawartości

[Brak widoczności stanu przerzutki w nocy] jak sobie z tym radzić


Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie dziwne pytanie. Czy dla kogoś to jest problem że w ciemności nie widać okienka stanu przerzutek. Jak jadę dłużej po zmiennym terenie. Często zmieniam. To już się gubię na której zębatce z przodu i z tyłu jadę. Czasami jest to denerwujące. Czy bywają jakieś podświetlenia takich okienek. Albo jakieś minimalne lampeczki. Czasami radzę sobie zakładając czołówkę na kask. Ale ogólnie brakuje mi podświetlenia lub fluorescencji wskaźnika i cyferek. Czy tylko ja mam taki wydumany "problem" ?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od dawna w manetkach nie mam "telewizorków"  i z tym żyję . Nawet je demontowałem  jak były  . A  na jakim przełożeniu jadę  czuję to pod nogą.

Edytowane przez pecio
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Mirrro napisał:

Czy tylko ja mam taki wydumany "problem" ?

Nie tylko. 5 rok jeżdżę na gravelu, gdzie na klamkomanetkach w ogóle telewizorów nie ma i nie było i nadal brak tej informacji mnie irytuje. I co gorsza w nowych rowerach MTB z 1x też już tego nie ma. I jeszcze się niektórzy z tego cieszą.

Jedocześnie twierdzą że garminy, gpsy, pulsy, stravy, heatmapy i sto tysięcy cyferek na statystykach to już jest BARDZO ważne ;) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, że to wyimaginowany problem - czujesz jak kręcisz nogami i czy jest za lekko/szybko i trzeba wbić wyższy bieg czy za twardo i trzeba wbić niższy, szczególnie w terenie. W fitnessie gdzie mam Tiagrę 2x10 mam telewizorki ale położenie biegów nie jest opisane więc i tak nie wiesz np. czy to jest 7 czy 8. Uważam to za zbędne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przy 1x zbędne, przy 2x już nie tak bardzo. Jak jadę z przodu na małej i z roztargnienia z tyłu zredukuję na jedną z 2 najmniejszych, po czym z przodu wrzucę na większą to mi łańcuch spada. Obywam się bez wskaźników, ale nie  bez okazjonalnego zerkania na kasetę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządna lampka przednia powinna świecić także na boki żebyśmy byli widoczni dla pojazdów wyjeżdżających z bocznych ulic. Efektem ubocznym jest oświetlanie wskaźników w telewizorkach. W nowych przerzutkach już ich nie ma i trzeba się do tego przyzwyczaić aczkolwiek wygodniej jakby były i czasami ich brak mi przeszkadza. Nie wiem co kierowało producentami żeby z nich zrezygnować. Kiedy zatrzymuję się przed światłami z dużej prędkości to trafienie w swój ulubiony bieg do ruszania jest prawie niemożliwe. Poniżej przykładowa fotka takiej lampki.

198-Ixon-Rock-Akkuscheinwerfer-BuschMueller-Bild1.thumb.jpg.835e015b77e3dc5c35c5cf36704a6019.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismel i wtedy mamy ...............🤣

7 godzin temu, kipcior napisał:

Jedocześnie twierdzą że garminy, gpsy, pulsy, stravy, heatmapy i sto tysięcy cyferek na statystykach to już jest BARDZO ważne ;) 

Bo ładnie   przełożenia  się  Di2  /AXS wyświetlają na ekranie Garmina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Miałem monitorki bardzo czytelne, z pełną podziałką (1999), potem już z mniej dokładną w kolejnym rowerze (2008) - oba z napędami 3x8, następnie zostałem bez nich w 2016, kiedy nabyłem już poważniejszy sprzęt z 3x10, i początkowo mi ich trochę brakowało, a teraz przy 1x12 i tak często patrzę na kasetę, bo jednak lubię wiedzieć na jakim przełożeniu jadę - wtedy np. mogę sobie porównać, że w danym miejscu (np. na podjeździe) jechałem o oczko wyżej, albo niżej (oczywiście nie zawsze spojrzę lub zapamiętam ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kipcior napisał:

Czyli wystarczy wydać z 10k na Di2 i Garmina i już mamy to samo co ofertowało analogowe rozwiązanie za 2$

Nie do końca. Wystarczył rzut kątem oka na telewizorek żeby wiedzieć w jakim położeniu się znajduje. Na Garmina trzeba uważnie popatrzeć żeby odczytać wartość. Więc tamto rozwiązanie było lepsze pomimo że około 1000 razy tańsze :) Całkiem serio napisałem bo porównywałem łatwość odczytu z telewizorka i aplikacji gears na Garminie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem moim zdaniem dotyczy tylko korby. Jak miałem 3x9 to spoglądałem na łańcuch na tarczach korby. Oczywiście w strasznych ciemnościach tego nie widać ale w szarówce tak. Przy 2x można lekko nacisnąć na lewą manetkę w górę. Czuć czy idzie na patelnię czy już dalej nie idzie. Przy 1x problem nie jest istotny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie opinie. Oczywiście problem dotyczy napędu 3x9 w KrossTrans 8. Rozumiem że jak ktoś ma 1x11 to problemu nie ma. Możliwe że nie mam jeszcze wyczucia, ale problemem czasem jest to że siły nacisku są podobne, a okazuje się że jadę z łańcuchem mocno na skos. I nie widzę tego. Czasem można usłyszeć. Nie jest to dobre dla napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...