Mirrro Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 Mam takie dziwne pytanie. Czy dla kogoś to jest problem że w ciemności nie widać okienka stanu przerzutek. Jak jadę dłużej po zmiennym terenie. Często zmieniam. To już się gubię na której zębatce z przodu i z tyłu jadę. Czasami jest to denerwujące. Czy bywają jakieś podświetlenia takich okienek. Albo jakieś minimalne lampeczki. Czasami radzę sobie zakładając czołówkę na kask. Ale ogólnie brakuje mi podświetlenia lub fluorescencji wskaźnika i cyferek. Czy tylko ja mam taki wydumany "problem" ? 1 Cytuj
pecio Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 (edytowane) Ja od dawna w manetkach nie mam "telewizorków" i z tym żyję . Nawet je demontowałem jak były . A na jakim przełożeniu jadę czuję to pod nogą. Edytowane 14 Lipca 2024 przez pecio 2 Cytuj
kipcior Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 26 minut temu, Mirrro napisał: Czy tylko ja mam taki wydumany "problem" ? Nie tylko. 5 rok jeżdżę na gravelu, gdzie na klamkomanetkach w ogóle telewizorów nie ma i nie było i nadal brak tej informacji mnie irytuje. I co gorsza w nowych rowerach MTB z 1x też już tego nie ma. I jeszcze się niektórzy z tego cieszą. Jedocześnie twierdzą że garminy, gpsy, pulsy, stravy, heatmapy i sto tysięcy cyferek na statystykach to już jest BARDZO ważne 1 Cytuj
cervandes Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 No ale jak kręcę, to czuję z jaką kadencją bez patrzenia na to na jakim jestem przełożeniu. Jak za wolno - redukcja. Jak za szybko - kolejny bieg... 2 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Lipca 2024 Mod Team Napisano 14 Lipca 2024 Trzeba przykleić z boku monitorka jakąś małą lampkę pozycyjną na baterie CR2032. 2 Cytuj
Sziva Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 Można też spróbować pomalować wskaźnik/cyferki farbą fluorescencyjną, która świeci w nocy. Cytuj
Dokumosa Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 Tak, to wyimaginowany problem. IMHO wskaźniki wręcz przeszkadzają (ograniczają możliwości usytuowania manetek oraz odwraxają uwagę od kwestii istotnych). Cytuj
Greg1 Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 Też uważam, że to wyimaginowany problem - czujesz jak kręcisz nogami i czy jest za lekko/szybko i trzeba wbić wyższy bieg czy za twardo i trzeba wbić niższy, szczególnie w terenie. W fitnessie gdzie mam Tiagrę 2x10 mam telewizorki ale położenie biegów nie jest opisane więc i tak nie wiesz np. czy to jest 7 czy 8. Uważam to za zbędne Cytuj
Mod Team sznib Napisano 14 Lipca 2024 Mod Team Napisano 14 Lipca 2024 Przy 1x zbędne, przy 2x już nie tak bardzo. Jak jadę z przodu na małej i z roztargnienia z tyłu zredukuję na jedną z 2 najmniejszych, po czym z przodu wrzucę na większą to mi łańcuch spada. Obywam się bez wskaźników, ale nie bez okazjonalnego zerkania na kasetę. 1 Cytuj
chrismel Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 Porządna lampka przednia powinna świecić także na boki żebyśmy byli widoczni dla pojazdów wyjeżdżających z bocznych ulic. Efektem ubocznym jest oświetlanie wskaźników w telewizorkach. W nowych przerzutkach już ich nie ma i trzeba się do tego przyzwyczaić aczkolwiek wygodniej jakby były i czasami ich brak mi przeszkadza. Nie wiem co kierowało producentami żeby z nich zrezygnować. Kiedy zatrzymuję się przed światłami z dużej prędkości to trafienie w swój ulubiony bieg do ruszania jest prawie niemożliwe. Poniżej przykładowa fotka takiej lampki. Cytuj
pecio Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 @chrismel rezygnacja z telewizorków była podyktowana systemem montażu manetek do klamek /kiery (i-spec , itd .) 1 Cytuj
chrismel Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 @pecio - nie wiedziałem, ciekawostka, dzięki. Czyli trzeba kupić Di2 lub AXS Cytuj
pecio Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 @chrismel i wtedy mamy ...............🤣 7 godzin temu, kipcior napisał: Jedocześnie twierdzą że garminy, gpsy, pulsy, stravy, heatmapy i sto tysięcy cyferek na statystykach to już jest BARDZO ważne Bo ładnie przełożenia się Di2 /AXS wyświetlają na ekranie Garmina. Cytuj
kipcior Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 Czyli wystarczy wydać z 10k na Di2 i Garmina i już mamy to samo co ofertowało analogowe rozwiązanie za 2$ Cytuj
pecio Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 @kipcior jak porównujesz analogowe czarno - białe denko od jabola w dodatku na lampach odbierające dwa programy do oleda ...... Można tkwić w średniowieczu lub w XXI wieku. Cytuj
kipcior Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 Może to sentyment z dzieciństwa ale wydaje mi się, że te dwa programy były bardziej wartościowe niż dzisiejsza telewizja A na myśl o postępie to mi się zawsze ten obrazek przypomina: Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Lipca 2024 Mod Team Napisano 14 Lipca 2024 Miałem monitorki bardzo czytelne, z pełną podziałką (1999), potem już z mniej dokładną w kolejnym rowerze (2008) - oba z napędami 3x8, następnie zostałem bez nich w 2016, kiedy nabyłem już poważniejszy sprzęt z 3x10, i początkowo mi ich trochę brakowało, a teraz przy 1x12 i tak często patrzę na kasetę, bo jednak lubię wiedzieć na jakim przełożeniu jadę - wtedy np. mogę sobie porównać, że w danym miejscu (np. na podjeździe) jechałem o oczko wyżej, albo niżej (oczywiście nie zawsze spojrzę lub zapamiętam ). Cytuj
chrismel Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 4 godziny temu, kipcior napisał: Czyli wystarczy wydać z 10k na Di2 i Garmina i już mamy to samo co ofertowało analogowe rozwiązanie za 2$ Nie do końca. Wystarczył rzut kątem oka na telewizorek żeby wiedzieć w jakim położeniu się znajduje. Na Garmina trzeba uważnie popatrzeć żeby odczytać wartość. Więc tamto rozwiązanie było lepsze pomimo że około 1000 razy tańsze Całkiem serio napisałem bo porównywałem łatwość odczytu z telewizorka i aplikacji gears na Garminie. Cytuj
Wojcio Napisano 15 Lipca 2024 Napisano 15 Lipca 2024 Problem moim zdaniem dotyczy tylko korby. Jak miałem 3x9 to spoglądałem na łańcuch na tarczach korby. Oczywiście w strasznych ciemnościach tego nie widać ale w szarówce tak. Przy 2x można lekko nacisnąć na lewą manetkę w górę. Czuć czy idzie na patelnię czy już dalej nie idzie. Przy 1x problem nie jest istotny. Cytuj
Mirrro Napisano 16 Lipca 2024 Autor Napisano 16 Lipca 2024 Dziękuję za wszystkie opinie. Oczywiście problem dotyczy napędu 3x9 w KrossTrans 8. Rozumiem że jak ktoś ma 1x11 to problemu nie ma. Możliwe że nie mam jeszcze wyczucia, ale problemem czasem jest to że siły nacisku są podobne, a okazuje się że jadę z łańcuchem mocno na skos. I nie widzę tego. Czasem można usłyszeć. Nie jest to dobre dla napędu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.