Filip94 Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca WItam, zwracam się z serdeczną prośbą o pomoc. Poszukuję gravela w cenie 5500-6500 żeby była jak najlepsza jakość do ceny, co byście polecili? Do tej pory jeżdzę rowerem Triban RC EASY D to raczej taka najtańsza szosa i szukam czegoś lepszego przystosowanego też na szutry.. Zależy mi na komforcie jazdy ale też i na szybkości. Jestem laikiem stąd moje pytanie. Wstępnie myślałem o Romet Aspre 2 albo Kross 6.0 GRX / 5.0. Mam 178 cm wzrostu więc pewnie rozmiar ramy 20. Pozrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca Cytat Mam 178 cm wzrostu więc pewnie rozmiar ramy 20. Rozmiarem ramy szosowej/gravelowej jest efektywna długość rury poziomej. Nie istnieje standaryzacja nazewnictwa Cytat Wstępnie myślałem o Romet Aspre 2 albo Kross 6.0 GRX / 5.0. Gravel za te pieniądze powinien mieć gravelową grupę napędową, hydrauliczne hamulce i sztywne osie. Każdy który będzie miał te elementy można brać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca 41 minut temu, Filip94 napisał: Zależy mi na komforcie jazdy ale też i na szybkości. Szybkość na szutrach czy na asfalcie? Gravelowy napęd będzie trochę bardziej miękki, na szutrach pewnie nie ma to znaczenia. Jak szutry będą dziurawe to faktycznie przy GRX łańcuch nie będzie irytował stukaniem w ramę. Jak chcesz szybko jeździć po asfalcie to wtedy nie bałbym się grupy szosowej z tarczą 50/34. Jest tu kilka wątków o wymianie korby albo opon na "szybsze" Wiele zależy od osobistych preferencji, trudno od razu kupić rower idealny, jak masz trochę narzędzi i smykałki/cierpliwości to zawsze można pobawić się w przeróbki, chociaż ekonomicznie ma to taki sobie sens ale też nie zawsze o to chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca @spidelli - Nie bałbyś się grupy szosowej. Przeprowadźmy pewien eksperyment myślowy. Zawodowiec z pro peletonu generuje moc 300-400W przez dłuższy czas. Używają w większości korb 42/54 i kaset 11-34. Jeżdżą z prędkościami 40-60 km/h co przekłada się na wykorzystywanie najczęściej koronek 11-12-13-14-15 na tej kasecie przy 54T na korbie. Jaka w takim razie powinna być korba dla amatora żeby też wykorzystywał te koronki ? Ma połowę mocy zawodowca, jeździ przeważnie 30-40 km/h. Bo mi wychodzi że 28/40 i to na szosie a nie na gravelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filip94 Napisano 13 Lipca Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca Czytałem o przeróbkach, ale chyba nie chciałbym się w to bawić tylko kupić rower "gotowy". Chodzi mi o taki kompromis żeby rower nadawał się i na szosę i w teren. Czy moglibyście polecić mi konkretne modele? Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca @chrismel No przekonałeś mnie, lecę zaraz wyrzucić moją korbę 50/34 i zakładam coś miękkiego🤣 A serio - istotne, gdzie Autor ma zamiar jeździć i rozwijać te prędkości. No i jakie ma kopyto. Mnie korba 50/34 w niczym nie przeszkadza, zdarza mi się wykorzystywać najtwardsze przełożenia, mieszkam na pogórzu, jest gdzie dokręcać, do tego jeżdżę po asfalcie na slickach. Tylko że do jazdy po dziurach mam drugi rower Na innych oponach i z korbą 46/36... Jak Autor nie ma zamiaru katować roweru po dziurach, to wcale nie zamykałbym się na rowery z napędem szosowym, jeśli akurat są dostępne. Ale pisze też o komforcie, więc podskórnie czuję, że jednak nie będzie mu zależało aż tak bardzo na prędkości i lataniu po asfalcie. Edyta: No to teraz jasne, interesuje Cię raczej rower z napędem gravelowym i szerszą oponą. Ale ten "teren" to tak trochę umownie... Tradycyjnie polecę (bo mam starszy model): Gestalt 2 - Rower gravelowy dla nieograniczonych przygód - Marin Bikes (bbike.pl) Opona szału nie robi bo 35 może być za mało w Twój "teren". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca Te korby mają sens jedynie przy dokręcaniu z górki. Ale wracając do prosów to skoro oni jeżdżą czasami nawet ponad 100 km/h to jakie korby powinni mieć żeby dokręcać z górki ? BTW. Wyjechałem sobie dziś na Gassy z postanowieniem że nie dam odjechać żadnemu kolarzowi na szosie. Dam się wyprzedzić ale zaczepię się na kole i będę jechał za nim choćbym miał zawału dostać. Sprawdzę ile tak naprawdę jedzie najszybszy. Mam z przodu 38T a z tyłu 11-36. 11T nie wrzuciłem ani razu a maksymalna prędkość na liczniku jaką miałem to 37.8 km/h. Czyli zakładając 34/50 koronki 11,12,13,14 stają się bezużyteczne co de facto np. 105-kę 2x12 przerabia na Claris-a 2x8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.