Skocz do zawartości

[5500-6500] Pierwszy Gravel

Rekomendowane odpowiedzi

WItam, zwracam się z serdeczną prośbą o pomoc. Poszukuję gravela w cenie 5500-6500 żeby była jak najlepsza jakość do ceny, co byście polecili? Do tej pory jeżdzę rowerem Triban RC EASY D to raczej taka najtańsza szosa i szukam czegoś lepszego przystosowanego też na szutry.. Zależy mi na komforcie jazdy ale też i na szybkości. Jestem laikiem stąd moje pytanie. Wstępnie myślałem o Romet Aspre 2 albo Kross 6.0 GRX / 5.0.  Mam 178 cm wzrostu więc pewnie rozmiar ramy 20. Pozrawiam

Cytat

Mam 178 cm wzrostu więc pewnie rozmiar ramy 20. 

Rozmiarem ramy szosowej/gravelowej jest efektywna długość rury poziomej. Nie istnieje standaryzacja nazewnictwa 

Cytat

Wstępnie myślałem o Romet Aspre 2 albo Kross 6.0 GRX / 5.0.

Gravel za te pieniądze powinien mieć gravelową grupę napędową, hydrauliczne hamulce i sztywne osie. Każdy który będzie miał te elementy można brać 

41 minut temu, Filip94 napisał:

Zależy mi na komforcie jazdy ale też i na szybkości.

Szybkość na szutrach czy na asfalcie? Gravelowy napęd będzie trochę bardziej miękki, na szutrach pewnie nie ma to znaczenia. Jak szutry będą dziurawe to faktycznie przy GRX łańcuch nie będzie irytował stukaniem w ramę. 

Jak chcesz szybko jeździć po asfalcie to wtedy nie bałbym się grupy szosowej z tarczą 50/34. Jest tu kilka wątków o wymianie korby albo opon na "szybsze" ;) 

Wiele zależy od osobistych preferencji, trudno od razu kupić rower idealny, jak masz trochę narzędzi i smykałki/cierpliwości to zawsze można pobawić się w przeróbki, chociaż ekonomicznie ma to taki sobie sens ale też nie zawsze o to chodzi.

@spidelli - Nie bałbyś się grupy szosowej. Przeprowadźmy pewien eksperyment myślowy. Zawodowiec z pro peletonu generuje moc 300-400W przez dłuższy czas. Używają w większości korb 42/54 i kaset 11-34. Jeżdżą z prędkościami 40-60 km/h co przekłada się na wykorzystywanie najczęściej koronek 11-12-13-14-15 na tej kasecie przy 54T na korbie.