Lubaxd Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Pancerz przedniego hamulca starł mi lakier na główce, są jakieś sposoby na przywrócenie koloru albo naprawę ? (Miałem naklejona folie jednak przewód się podniósł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Tak, można zrobić zaprawkę. Każdy lakiernik samochodowy Ci to zrobi (taki z stodoły, bo poważnemu lakiernikowi się nie będzie chciało). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Na zdjęciu widzę ostre przetarcia nad naklejką oraz białe przebarwienia/ślady na kalejce i pod nią. Jeśli chodzi o to nad naklejką i są one mocno wyczuwalne pod paznokciem, mają ostre poszarpane krawędzie (zrób zdjęcie telefonem i powiększ) , widac podkład to nic z tym nie zrobisz jeśli chodzi o zabawy detalingowe. Pozostaje kupić jakiś lakier pod kolor i zrobić zaprawkę przy użyciu pędzelka albo gąbki (toyota ma takie fajne lakiery zaprawkowe z aplikatorem na specjalnej gąbce). Ogólnie wg mnie- to musisz pokochać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lubaxd Napisano 12 Lipca Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca @nossy @KSikorski A jakiś preparat typu pasta Tempo albo T-cut ? Takie rzeczy się na ogół sprawdzają ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Polerować możesz, ale w ten sposób nie uzupełnisz ciągłości warstwy lakieru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Tempo, k2 i te wszystkie tanie marketowe specyfiki- ryzyko, że porobisz swirle, a i tak tego nie usuniesz. Jak jest to zmatowienie lakieru to pasta polerska to jakoś wyciągnie, jak lakier nawierzchniowy jest naruszony, masz przetarcia do podkładu to żadna pasta Tobie nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca To jest wtarty lakier i wytarty materiał ramy (alu) w tym miejscu. Tego się nie spoleruje. Żeby nie było śladu to trzeba wypełnić wgłębienie, wyszlifować i lakierować pół ramy żeby zgubić odcięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lubaxd Napisano 12 Lipca Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca To jeszcze ostatnie pytanie, gdzie szukać folii ochronnej bezbarwnej bez dopisku "rowerowa" (wiadomo wtedy cena idzie w górę)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca (edytowane) @Lubaxd Oracal Oraguard np. https://allegro.pl/oferta/folia-ochronna-oracal-oraguard-progi-blotniki-20x126-cm-8671700608 Stosowałem praktycznie we wszystkich swoich rowerach, obecnie na szczęście nie ma potrzeby bo pancerze trzymają się z dala od główki ramy. Edytowane 12 Lipca przez keltu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca Powtórzę dobrą radę - lakiernik. Jeździłem już z dwoma rowerami do lakiernika, żeby mógł "sczytać" kolor i dorobić zaprawkę. Drobny papier, odtłuszczacz i zamalowujesz. Jak wyschnie - naklejasz folię ochronną samochodową - na alle jest tego pełno - grubsze, cieńsze, na karoserię, na reflektory - i naklejasz. Jak nowe już nie będzie wyglądało, chyba że całość zlecisz lakiernikowi i wycieniuje Ci pół ramy; ja aż takim estetą nie jestem, rower ma jeździć. Naklejki na ramę to jest jedna z pierwszych rzeczy, jaką robię przy nowym rowerze, potem jak z samochodem - każde obicie, otarcie boli aż machasz na to ręką i zabezpieczasz, żeby jakoś wyglądało albo korozja nie brała.... W jednym rowerze był problem, bo część elementów była lakierem fluorescencyjnym pokryta - mój lakiernik takich nie miesza, w dodatku powierzchnia była tak mała (tylne widełki), że pistolet nie mógł odczytać kodu. Szukałem więc lakieru na alle na chybił - trafił i za drugim zakupem nawet trafił. Polakierowałem sobie ubytki całkiem ładnie, pech chciał, że za mało starannie okleiłem papierem sekcje w innym kolorze i mam polakierowane nieco więcej, niż bym chciał Ale to rower do ciorania i pod sakwy więc trudno się mówi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lubaxd Napisano 15 Lipca Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca @spidelli Można wiedzieć jaka cena za taką usługę jeżeli to nie tajemnica ? I jaka to była powierzchnia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 15 Lipca Udostępnij Napisano 15 Lipca Jedyna rada - naklej tam jakąś fajną naklejkę i nie przejmuj się zbytnio. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 17 Lipca Udostępnij Napisano 17 Lipca @Lubaxd Ja nie oddawałem ramy do lakiernika więc ceny lakierowania nie znam; źle się zresztą wyraziłem - to nie lakiernik a mieszalnia lakierów. Za taką najmniejszą porcję - chyba 50 ml płaciłem jakieś 30 zł - w plastikowym pojemniku bo chciałem pędzelkiem; spray pewnie kilka złotych drożej. Kilka złotych za papier ścierny. Folię kupuję u tego sprzedawcy: Folia Ochronna Połysk Progi Zderzaki 11x50cm J1 za 3,04 zł z Nędza - Allegro.pl - (6559901501) Kupowałem tam ze 2 rodzaje folii - oklejam ranty maski w aucie i progi no i ramy w rowerach. Żeby nie było - okleiłem nowy rower a po 3 latach linka przetarła naklejkę i lakier więc trzeba to i tak kontrolować jak się dużo jeździ. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 29 Lipca Udostępnij Napisano 29 Lipca @spidelli Masz u mnie podwójnego kudosa - kupiłem dokładnie tę folię na spróbowanie i powiem ci to jeden z ładniej układających się produktów! A miałem i orakla i jakąś taśmę od M3 - żeby to się nie marszczyło to musiałem się naklnąć jak szewc. A tu za pierwszym razem powoli delikatnie i obkleiłem SPŁASZCZONĄ rurę. Inna sprawa - zobaczymy jak z trwałością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.