gamestar Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Witam Chciałbym rozpocząć przygode z rowerami szosowymi. Chciałbym kupić raczej coś nowego w cenie wstępnie 4-5k - im taniej tym lepiej. Zależy mi na hamulcach hydraulicznych i sztywnych osiach z troche wygodniejszą geometrią, oczywiście jak na szose. Gdyby jeszcze rama miała jakiś ciekawszy wygląd niż po prostu pospawanych 8 rur to byłoby super. Rower do jazdy mocno amatorskiej dystanse ok. 30 km 2x w tyg. (187 cm, 130 kg - idzie w dół) Jaki osprzęt do tego, żeby był wytrzymały, mało awaryjny, nie musi być najlżejszy. Ile trzeba liczyć na taki rower gdzie cena będzie odzwierciedlać jakość i spełni powyższe oczekiwania, czym się jeszcze kierować? Poszperałem troche na forum i z polecanych, jako król opłacalności przewija się sensa np. https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-sle-105-2x12-2024/ z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca No i tą Sensą właściwie sam sobie odpowiedziałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Sensa mieści opony max 28c, co jest nieco absurdalne w takim rowerze. Tutaj masz podobny temat. Ten Felt za 4300 zł wydaje się bardzo dobrą ofertą. Do wymiany opony na starcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Przecież to szosa, a nie gravel. Po co komu więcej niż 28c? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca ...no właśnie, po co? Jak ktoś szuka road+, którego zmianą opon można zmienić w lekką szutrówkę to spoko, ale jeśli ktoś tego nie planuje to wg mnie 28c w zupełności wystarczy. Dla mnie to złoty środek. Oczywiście jak ktoś ma serio bardzo kiepskie asfalty to warto rozważyć 30c lub 32c. Ja patrząc na swoje okolice i swoje trasy preferuje 28c. Jeśli chodzi o relację cena/osprzęt to ta Sensa to bardzo sensowna opcja. Felta wziąłbym (tzn. mi się nie podoba więc bym nie wziął😀) jeśli szukałbym roweru z opcją włożenia szerszych opon na sezon jesień/zima i zjechania na leśne szutry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Świat mocno idzie w szersze opony. W Endurance 30c lub 32c to naprawdę dobry wybór. Straty są niewielkie w stosunku do 28c, a komfort dużo wyższy. Do szosy Race bym nie polecał, ale w sumie czemu nie do Endurance? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca 7 minut temu, Krypto.Szosowiec napisał: Sensa mieści opony max 28c, co jest nieco absurdalne w takim rowerze. Do roweru szosowego nie można założyć opony trekkingowej, skandal 😂😂😂 A co do tematu - jeśli ma być nowy to albo sensa albo felt https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-felt-vr-40-pd38837/ Felt ma bardziej wyluzowaną geometrię ale stosunku jakość/cena sensa jest bezkonkurencyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca (edytowane) @Krypto.Szosowiec A skąd masz info że mieści max. 28mm? Bo z tego co ja się orientuję w wariancie na szczękach mieści 28mm. a na tarczach 32mm. Edit: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-tiagra-pd36384/ Cytat Rower wygląda przyzwoicie. Jestem niemal zachwycony. Niemal, bo siodełko i kierownica mi zupełnie nie podpasowały. Może dla kogoś istotne będzie, że wejdą opony 32 mm, bo prześwit jest całkiem spory, a zostając przy 28 mm wejdą nawet pełne błotniki, choć nie obejdzie się bez kombinowania przy montażu, ale miejsca jest sporo. Przesiadłem się na Tiagrę z nastoletniej już grupy 105 (5600). Trochę zaskoczył mnie większy rozmiar klamkomanetek (w porównaniu do grupy 56005700). Całość okazała się jednak wygodniejsza. Pod względem kultury pracy jest znacznie lepiej, biorąc pod uwagę zwłaszcza lewą manetkę. Hamulce są świetne, co jest dla mnie o tyle istotne, że jeżdżę głównie w terenach górskich. Dla mnie to spory skok jakościowy. W okolicach 4000 zł nic lepszegociekawszego nie znalazłem. Edytowane 12 Lipca przez keltu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca 1 minutę temu, Krypto.Szosowiec napisał: Do szosy Race bym nie polecał, ale w sumie czemu nie do Endurance? A sensa to endurance? Szosa to szosa a jakieś "allroundery" to inna kategoria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca (edytowane) Gdyby tylko zawodowcy wiedzieli że powyżej 28c to już nie szosa, to by w życiu nie założyli więcej 😉 A tak założyli Trekkingowe opony i jeżdżą bez sensu. @keltu sprawdzałem na stronie producenta kilka dni temu. @Mihau_ bo Endurance jak sama nazwa mówi, bardziej celuje w łagodniejszą jazdę, niż piłowanie wyników. Lepiej mieć więcej komfortu, kosztem minimalnego spadku osiągów. Także WEDŁUG MNIE ( to istotne), szosa Endurance, na tarczach z miejscem na 28c to nieco nieporozumienie w 2024 roku. Zdradzę jeszcze tajemnicę: jak jest miejsce na 32c i wsadzi się 28c, to nic się nie dzieje ( ciężko uwierzyć, nie?). Za to jak tyłek zaczyna boleć i mysli się o szerszej oponie, to ciężko wepchać 32c jak miejsca jest na 28c. A co do opon trekkingowych i AllRounderów, które szosą nie są. Canyon Ultimate mieści opony 33 mm. To też nie jest szosa? Co to jest w takim razie? Niektórzy z Was kurczowo trzymają się tego 28c jak Świętości. Jeszcze z 10 lat temu, jeździło się na 23c i 25c, a na 28c patrzyło się jak na wymysł szatana. W CentrumRowerowym jest jeszcze Lapierre i Superior w tym budżecie, no ale są jednak na napędzie Tiagra. Edytowane 12 Lipca przez Krypto.Szosowiec 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Nie ma co zaśmiecać kolejnego tematu rozkminami nt. opon. Chodzi tylko o to, żeby nie przekreślać roweru tylko dlatego, że pomieści opony max 28c, które wg mnie są wystarczające ( a jak się okazuje z opinii użytkownika wejdą szersze więc temat wyczerpany). Nikt się tu nie trzyma tego jak świętości...każdemu wg potrzeb jak to mówią. Użytkownik musi ocenić to sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Tak sobie właśnie przypomniałem ja kiedyś nawet pytałem mailowo o max. szerokość opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca A, no to fajnie że na stronie jest co innego Tak czy inaczej. Sensa wygrywa osprzętem zdecydowanie. Pozostaje kwestia estetyki, co się komu podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gamestar Napisano 12 Lipca Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravel/checkpoint/checkpoint-slr/checkpoint-slr-6-axs/p/35293/?colorCode=yellow_bluedark Takie ramy mi sie podobają, ale co to ma tyle kosztować w takim rowerze Aero też bardzo ładne, ale bez konkretnych pieniędzy nie podchodź. Btw, macie pomysły skąd wynaleźć jakąś niedrogą, ładną rame? Używka? Chińczyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Używka. Giant/Trek mają fajne ramy. Sam szukam jakiejś szosowej ramy, żeby graty przełożyć. Na kapciu 28 to się po lesie jeździ. A jak trzesie za mocno, to znaczy, że za wolno jedziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca 49 minut temu, gamestar napisał: Btw, macie pomysły skąd wynaleźć jakąś niedrogą, ładną rame? Używka? Chińczyk? Chiny. Mają fajne podróbki np. Speca Tarmaca, wygląda to bardzo ładnie. I nawet pomalują Ci tak jak chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca 7 godzin temu, TheJW napisał: Po co komu więcej niż 28c? A co ? Ma być gorszy niż kolarz z zawodowego peletonu który jeździ realnie na 30C+. Czy choćby taki Pogačar któremu realnie wychodzi ponad 33 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca (edytowane) Problem jest taki, że Sensa ma ograniczenie dopuszczalnego obciążenia całkowitego dla rowerów szosowych do 100 kg https://sensabikes.com/media/pdf/6a/6d/bf/Sensa_Road_EN_2018-03-Web.pdf Strona 91 Giant ma limit obciążenia rowerów szosowych na poziomie 129 kg https://static.giant-bicycles.com/Manuals/GIANTPolish_1628675294.pdf Strona 31 Edytowane 12 Lipca przez locomotiv12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca No i co? Przecież rama się w pół nie złamie a nikt użytkownika ważył nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca 3 minuty temu, Mihau_ napisał: No i co? Przecież rama się w pół nie złamie a nikt użytkownika ważył nie będzie To po co producenci rowerów to piszą? Rama się nie złamie ale koła mogą się rozcentrować znacznie szybciej niż powinny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca 5 minut temu, Mihau_ napisał: No i co? Przecież rama się w pół nie złamie a nikt użytkownika ważył nie będzie A skąd wiesz że po krótszym lub dłuższym czasie nie strzeli w którymś miejscu? Aktualnie autor przekracza limit o 30 kg, czyli 30% dopuszczalnej wartości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca (edytowane) Tu są dobrej jakości koła szosowe, które mają limit wagowy 130 kg z tym, że jest on liczony jako użytkownik + rower + wyposażenie https://lemonbike.eu/produkt/dt-swiss-e550-straightpull/#configuration Edytowane 12 Lipca przez locomotiv12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gamestar Napisano 12 Lipca Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca No to jak sie pocentrują mocno to sie wymieni, na takie ładniejsze z większym stożkiem, reszta chyba wytrzyma. A z innej beczki, 105 jest warta dopłacenia tego niecałego tysiąca vs tiagra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca DT Swiss robi koła, które wytrzymują obciążenie do 180 kg, model HU1900 Spline HU 1900 SPLINE https://www.dtswiss.com/pl/innowacje/hybrid-upbuilt/hybrid-utility Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.