Skocz do zawartości

[Hamulce hydrauliczne] zmiana Tektro na shimano/magura


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Mój rower: https://axess.bike/produkt/axess-oxid/

Aktualnie w elektryku mam hamulce tektro hd m280 180mm, chciałbym je zmienić na coś lepszego z powodu planowanych zjazdów z wyższysz szlaków. 

Myślałem nad shimano deore br-m6120

https://www.bike-discount.de/de/shimano-deore-br-m6120-scheibenbremsen-set

i do tego tarcze rt64, tylko nie wiem, które z tych wybrać. Pytanie czy do mojego roweru mogę dać tarczę na przód i tył 203? 

https://www.bike-discount.de/de/search?sSearch=Rt64+

Drugi wybór to 

https://www.bike-discount.de/de/magura-mt5-scheibenbremsen-set

Chyba, że macie jakieś propozycję do 200euro za zestaw z tarczami

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniane Deore to sensowny wybór, a jeżeli chodzi o tarcze, to ja bym kupił porządne Deore XT.

RT-64 są chyba wycinane prasą, więc jedna strona jest gładka i nie ściera klocka, tylko się po nim ślizga. XT to już naprawdę dobre tarcze i warto je kupić.

Można ewentualnie szukać czegoś z jednego kawałka metalu, no ale to już nie będzie Shimano. Galfer? SwissStop? Tyle że obydwie cenowo będą na podobnym poziomie.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Jest sens dopłacać do shimano DEORE br 6120, które kosztują 175  euro czy może shimano DEORE BL-M4100/BR-MT420 115 euro tak samo się sprawdzą? Czy jest między nimi jakaś znacząca różnica ?

https://www.bike-discount.de/de/shimano-deore-br-m6120-scheibenbremsen-set

https://www.bike-discount.de/de/shimano-deore-bl-m4100/br-mt420-scheibenbremsen-set

Edytowane przez izusek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka BL4100 jest długa i nie ma servo wave. To klamka turystyczna bym powiedział. W trudnych warunkach hamulcem trzeba sterować jednym palcem by mieć dobry chwyt. Natomiast (tunjednak nie dam głowy) tańszy zacisk ma tłoki plastikowe a droższy ceramiczne. Jak bym szukał na szybko i tanio, to te tańsze OK, ale jak to ma być upgrade, to droższe. Muszę jednak stwierdzić, że w jednym rowerze mam Tektro 285 a w drugim Shimano m8120 i to Tektro po dotarciu wcale nie jest takie złe. Do długich zjazdów ciężkim rowerem nie żałował bym na większe i dobre tarcze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wojcio kolega co jest zapalony fanem rowerów mówił mi, że te co mam  Tektro 280 nadają się co najwyżej na płaski teren. Do zmiany też mnie pchnęła ostatnia wycieczka gdzie był dość długi zjazd droga szutrową z około 700m i pod koniec tarcze były tak gorące, że przy hamowaniu było słychać stuki, które ustały jak tarcze ostygły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba odróżnić problem termiczny od siły hamowania na zimno. Energia rozpraszana w hamulcach zamienia się w ciepło. Większa tarcza ma jednocześnie większą masę (pojemność cieplną) i powierzchnię oddawania ciepła.  Jest w stanie przyjąć i rozproszyć większą energię. Lepsze hamulce zaś mogą być bardziej odporne na pracę w wysokiej temperaturze (materiał klocków, izolacja cieplna tłoków i też masa - pojemność cieplna), ale to głównie tarcza musi się tego ciepła pozbyć. Lepszy hamulec da głównie zwiększenie siły i ochroną przed utratą skuteczności po nagrzaniu. Dlatego nie krytykuję zakupu lepszych hamulców, ale w przypadku przegrzewania podstawą będą większe tarcze. Wzrost siły hamowania wynikły ze zwiększenia promienia tarczy to już tylko efekt uboczny. Producent twojego widelca pozwala nawet na 220mm, ale 2x203 to już będzie coś. Nie przyznałeś się ile ważysz - ja przy 70kg odczuwałem problem z przegrzewaniem 180mm podczas zjazdu ciągiem 600m pionu, ale wyjątkowo, bo zwykle sam męczę się szybciej niż hamulce , a tarcza 200mm daje radę (choć przyznam, że ostatnio mniej hamuję).
Errata - moje Tektro to hd-r280 i z tarczami 160 w lekkim rowerze są super na nizinach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tarcze to kanapka stal-alu-stal. Mam takie. Nie narzekam. Ma to poprawiać odprowadzanie ciepła. Słyszałem o problemach z wyginaniem, ale sam nie doświadczyłem. Na pewno jest spora powierzchnia oddawania ciepła. Przegrzać mi się nie udało nawet w Alpach. Ale masa zestawu 30kg mniejsza. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam klamki i hamulce Mt410 w rowerze na płaski teren, w porównaniu do klamek w mt520, to niebo a ziemia. Dłuższe hamowanie w 410 wymaga użycia dwóch palców, nie ma regulacji odległości od kierownicy. Jak planujesz ambitniejszą  jazdę to moim zdaniem lepiej dołożyć. 

Ostatnio też kupiłem tarcze mt800 na jakiejś promocji, nie widzę wielkiej różnicy między nimi a podstawowymi, które miałem, poza tym że chyba się lekko krzywią, bo z czasem klocki potrafią obcierać.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mi miesza trochę w głowie, mówiąc, że do takiego roweru/podzespołów nie pchał by tarczy 203 na przód bo połamie ten "lichy" amortyzator. Producent na stronie podaje, że max można założyć 220mm. 

RST Blade Air TNL 29 tapered 110x15 120 mm

Drugie co mi powiedział, o ile dobrze zrozumiałem to żebym sprawdził u producenta rama czy ona wytrzyma, czy nie ma max 180mm. (później go dopytam czy o to mu chodziło). Jedyną informację jaką o ramie posiadam to 6061 alloy tubing.

Jego morał ogólnie taki żeby nic w tym rowerze nie zmieniał :( 

https://axess.bike/produkt/axess-oxid/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...