Martinus_vm Napisano 10 Lipca Udostępnij Napisano 10 Lipca Tylne koło w moim Marinie Four Corners ma takie bicie, że nie bardzo idzie sensownie wyregulować hamulce tarczowe a bicie koła jest widoczne gołym okiem gdy powiesi się rower na stojaku i zakręci pedałami Problem moze wynikac ze zużycia i niewłaściwego czyszczenia kół - na początku było stosowane czyszczenie myjką wysokociśnieniową, po otwarciu piasty okazało sie że smar jest wymyty i kulek jest mniej niż 9 na biezni, mimo uzupełnienia smaru i wymiany kulek z obu stron biezni na nowe oraz skasowania luzu, koło daje bije (przy czym zniknął problem głośnej pracy piasty). Domyślam sie że po zakończeniu sezonu zimą przyjdzie czas na zakup nowego koła, zwlaszcza ze koła w Marinach to akurat są mocno budżetowe na piastach kulkowych Joytecha i to tych najtańszych Stąd pytanie - gdzie kupuje sie takie koła? Wiem że w sklepie, ale nie każdy sklep internetowy ma je w ofercie. Na co zwrcacać uwagę - to jest koło pod QR a więc następne również musi być pod QR 9x130 (135mm), czy tez w grę wchodza koła pod sztywną oś z jakąś przejściówka Jakie modele byście polecali w cenach max do 500 zł za tylne koło? Pozdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Lipca Udostępnij Napisano 10 Lipca Czekaj, a co ma krzywa obręcz do regulacji hamulca tarczowego? Jeżeli piasta nie ma luzu, to jedno nie ma z drugim nic wspólnego. Z zakupem jednego koła może być problem. Shimano chyba sprzedawało po jednym kole. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinus_vm Napisano 10 Lipca Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca Teraz, Krypto.Szosowiec napisał: Czekaj, a co ma krzywa obręcz do regulacji hamulca tarczowego? Jeżeli piasta nie ma luzu, to jedno nie ma z drugim nic wspólnego. Z zakupem jednego koła może być problem. Shimano chyba sprzedawało po jednym kole. Czyli problem może tkwić niedostatecznym skasowaniu luzu między konusem i nakretką? Przyznam ze 1. raz w życiu rozbierałem piastę i być może coś źle zrobiłem ją składając od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Lipca Udostępnij Napisano 10 Lipca Do four cornersa proponuję koła złożone z: - Obręcze DT Swiss R500db - Piasty Novatec D791/D792 - Szprychy sapim race - Nyple mosiężne sapim polyax Proponowani składacze: Lemonbike, Koło-koła, Szobakbike LUB Twój lokalny, polecany serwis. Piasty D791/D792 można zamówić w wersji, która pozwoli konwertować je na 100/135 qr <-> 12x100/12x142, więc będą kompatybilne zarówno z aktualną ramą jak i z sztywnoosiowymi. Koszt kompletu około 1300zł. Wersja bardziej budżetowa, to okoli 1000zł za komplet. Piasty te same, ale szprychy niecieniowane i obręcze cięższe: https://allegro.pl/oferta/kola-gravel-rodi-cyclone-novatec-d791sb-d792sb-13625640497 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRMOCAAD Napisano 10 Lipca Udostępnij Napisano 10 Lipca polecam ci złożyć na piaście hassns 7 pro, katuje je na hopkach i nie chcą się poddać a są ultra lekkie i tanie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Lipca Udostępnij Napisano 10 Lipca 48 minut temu, Martinus_vm napisał: Czyli problem może tkwić niedostatecznym skasowaniu luzu między konusem i nakretką? Przyznam ze 1. raz w życiu rozbierałem piastę i być może coś źle zrobiłem ją składając od nowa. Pewnie tak, chyba że piasta jest zniszczona i jest po prostu luz. Piasta powinna być sztywna, na sztywno zamontowana w ramie. Wtedy nie ma możliwości żeby po regulacji coś samo z siebie obcierało. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinus_vm Napisano 10 Lipca Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca No właśnie przed zakupem koła chyba jeszcze spróbuje dokręcić piaste w obecnym kole. Koło jeździ bez problemowo praktycznie codziennie, jedynym problemem jest obcieranie klocków o tarcze hamulcową i z tego powodu tylny hamulec jest tak ustawiony ze łapie dopiero gdy manetka zbliża się do kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Lipca Udostępnij Napisano 10 Lipca No to może tarcza jest krzywa? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.