Skocz do zawartości

[koła] gravel pod tarcze


Rekomendowane odpowiedzi

Tylne koło w moim Marinie Four Corners ma takie bicie, że nie bardzo idzie sensownie wyregulować hamulce tarczowe a bicie koła jest widoczne gołym okiem gdy powiesi się rower na stojaku i zakręci pedałami

Problem moze wynikac ze zużycia i niewłaściwego czyszczenia kół - na początku było stosowane czyszczenie myjką wysokociśnieniową, po otwarciu piasty okazało sie że smar jest wymyty i kulek jest mniej niż 9 na biezni, mimo uzupełnienia smaru i wymiany kulek z obu stron biezni na nowe oraz skasowania luzu, koło daje bije (przy czym zniknął problem głośnej pracy piasty).

 

Domyślam sie że po zakończeniu sezonu zimą przyjdzie czas na zakup nowego koła, zwlaszcza ze koła  w Marinach to akurat są mocno budżetowe na piastach kulkowych Joytecha i to tych najtańszych

 

 

 

 

Stąd pytanie - gdzie kupuje sie takie koła? Wiem że w sklepie, ale nie każdy sklep internetowy ma je w ofercie. Na co zwrcacać uwagę - to jest koło pod QR a więc następne również musi być pod QR 9x130 (135mm), czy tez w grę wchodza koła pod sztywną oś z jakąś przejściówka

 

Jakie modele byście polecali w cenach max do 500 zł za tylne koło?

 

Pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Krypto.Szosowiec napisał:

Czekaj, a co ma krzywa obręcz do regulacji hamulca tarczowego? Jeżeli piasta nie ma luzu, to jedno nie ma z drugim nic wspólnego.

Z zakupem jednego koła może być problem. Shimano chyba sprzedawało po jednym kole.

Czyli problem może tkwić niedostatecznym skasowaniu luzu między konusem i nakretką?
Przyznam ze 1. raz w życiu rozbierałem piastę i być może coś źle zrobiłem ją składając od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do four cornersa proponuję koła złożone z:

- Obręcze DT Swiss R500db
- Piasty Novatec D791/D792
- Szprychy sapim race
- Nyple mosiężne sapim polyax

Proponowani składacze:

Lemonbike, Koło-koła, Szobakbike LUB Twój lokalny, polecany serwis.

Piasty D791/D792 można zamówić w wersji, która pozwoli konwertować je na 100/135 qr <-> 12x100/12x142, więc będą kompatybilne zarówno z aktualną ramą jak i z sztywnoosiowymi.

Koszt kompletu około 1300zł.

Wersja bardziej budżetowa, to okoli 1000zł za komplet. Piasty te same, ale szprychy niecieniowane i obręcze cięższe:

https://allegro.pl/oferta/kola-gravel-rodi-cyclone-novatec-d791sb-d792sb-13625640497

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Martinus_vm napisał:

Czyli problem może tkwić niedostatecznym skasowaniu luzu między konusem i nakretką?
Przyznam ze 1. raz w życiu rozbierałem piastę i być może coś źle zrobiłem ją składając od nowa.

Pewnie tak, chyba że piasta jest zniszczona i jest po prostu luz.

Piasta powinna być sztywna, na sztywno zamontowana w ramie. Wtedy nie ma możliwości żeby po regulacji coś samo z siebie obcierało.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przed zakupem koła chyba jeszcze spróbuje dokręcić piaste w obecnym kole.

Koło jeździ bez problemowo praktycznie codziennie, jedynym problemem jest obcieranie klocków o tarcze hamulcową i z tego powodu tylny hamulec jest tak ustawiony ze łapie dopiero gdy manetka zbliża się do kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...