Skocz do zawartości

[rama] dartmoor thunderbird jaki amortyzator fox 38 fox 40


Rekomendowane odpowiedzi

witam jestem w trakcie składania roweru opartego o rame dartmoor thunderbird fr i zastanawiam sie czy włożyć do niego amortyzator fox 38 czy może fox 40 miejsca w których jeżdze to dirt parki i bike parki i czasem też skacze "hopy" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie FOX 38 w wersji o skoku 180mm spokojnie wystarczy. Ładując tam dwupółkę dodasz dużo wagi, rower będzie mniej zwrotny w locie, a zysk jeżeli chodzi o wytrzymałość będzie taki sobie... Ta rama w zamyśle to ciężkie superenduro, ale jeszcze nie typowe DH. Montując tam FOXa 40 stracisz te resztki geometrii, klasyfikujące sprzęt w kategorii "każdej ciężkiej jazdy" i będziesz miał tylko kloca do zjazdów. Nic więcej.

@Wojcio Zauważ, że kolega wspomniał też o dirt parkach, czyli stromych, pionowych hopach, gdzie waga sprzętu i jego duży skok 200/180mm, raczej będą przeszkadzać... Szczególnie jak samemu waży niewiele. Z jakiegoś powodu sporty te nazywa się grawitacyjnymi.

Edytowane przez Brombosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się nie jasno wyraziłem - wiem o co chodzi, nie znam autora wątku. Na Darkfest królują dwupółki, na rampage pojawiają się widelce jednopółkowe z uwagi na triki. Ale mówimy o światowej czołówce i skokach po 30m. Do maszynowych tras w Polsce i do dirt to i fox 36 styknie jak zawodnik nie za wielki. FOX 40 to już ciężka artyleria i z jednej strony usuwa pewne ograniczenia z z drugiej wprowadza. Rzecz w tym, że jak ktoś skacze tak, że go ogranicza fox 36 to sam wie o co chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że osoba mająca doświadczenie pozwalające na wykorzystywanie tego rodzaju sprzętu bez łamania kręgosłupa 2x w roku będzie sama w stanie ocenić potrzeby sprzętowe. Losowi ludzie z Internetu to nie jest dobre źródło informacji w przypadku tego rodzaju sportu. Zapytaj lepiej ludzi, którzy jeżdżą w Twoich miejscówkach.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się, czy rama TB FR jest przystosowana do dwupółki, bo jeśli nie, to może dojść albo do połknięcia w okolicach główki, albo nawet do jej urwania.

Dwupółka mocniej obciąża główkę, bo siły, które normalnie są rozpraszane przez wygiginanie się korony, tutaj są przenoszone bezpośrednio na ramę. Z tego powodu rama musi być zaprojektowana do znoszenia większych obciążeń w okolicach główki. 

Edytowane przez Galvatron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, jest napisane na stronie producenta. 

W takim razie musisz zdecydować, czy bardziej zależy Ci na wyższej sztywności, czy na większej zwrotności, zwł. w ciasnych sekcjach.

 

W wersji 27,5" Fox 38 180 mm i Fox 40 190 mm mają prawie taką samą wysokość:

Fox 38 - 576,7 mm: https://www.ridefox.com/fox17/img/help/page1089-LK9Z/2021_Fox_38_275in_User_Spec_RevCa.jpg

Fox 40 - 572,6 mm: https://www.ridefox.com/fox17/img/help/page1088-QVNH/2021_40_27_5_user_spec_RevC.jpg

 

Fox 40 da Ci więc dodatkowe 10 mm skoku przy tej samej wysokości. 

Edytowane przez Galvatron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...