Skocz do zawartości

[5000 zł] Rower lekki i z wygodną geometrią dla dziewczyny


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

szukam dla dziewczyny roweru do jazdy po mieście i na wycieczki po leśnych oraz polnych ścieżkach. Ważne, aby był lekki (jeździła na moim Riverside 920 o wadze 12 kg i była bardzo zadowolona) i miał wygodną pozycję za kierownicą (bliżej pozycji siedzącej z miejskich, na Riverside czuła się zbyt pochylona). Idealnie byłoby, gdyby udało się coś znaleźć z ramą karbonową i powietrznym amortyzatorem (wtedy może być nawet cena +500 zł).

A, no i najważniejsze - musi być ładny :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Riverside 920 mam ja i nie pasuje jej zbyt pochylona pozycja za kierownicą. 

Powietrzny amortyzator jest już w rowerach za 3,5k (przykładem Riverside). Domyślam się, że chodzi Ci o ramę karbonową. Z jakim kosztem trzeba się liczyć wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

ja i nie pasuje jej zbyt pochylona pozycja za kierownicą. 

Już bez jaj. Jeśli ten rower ma zbyt pochyloną pozycję (choć wiadomo, pewnie rozmiar nie taki jak powinien) to obawiam się, że jeszcze nie wyprodukowano modelu, który jej będzie pasował. 

Cytat

Powietrzny amortyzator jest już w rowerach za 3,5k (przykładem Riverside).

Riverside już w cenie "nie wyprzedażowej" jest najtańszym crossem z powietrznym widelcem który możesz kupić w tym kraju. 

Ewentualnie jeśli nie przeszkadza ci zakup w niemczech to jest radon ale z napędem 3x 

https://www.radon-bikes.de/en/trekking-cross/cross/scart-light/scart-light-90-lady-2023/

Cytat

Domyślam się, że chodzi Ci o ramę karbonową. Z jakim kosztem trzeba się liczyć wtedy?

Nie ma crossów z karbonową ramą. 

 

 

Nie wiem po jakich wy tam ścieżkach leśnych zamierzacie jeździć ale pomyślałabym o czymś w tym stylu 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/c/B430/

 

Cytat

ja i nie pasuje jej zbyt pochylona pozycja za kierownicą. 

Już bez jaj. Jeśli ten rower ma zbyt pochyloną pozycję (choć wiadomo, pewnie rozmiar nie taki jak powinien) to obawiam się, że jeszcze nie wyprodukowano modelu, który jej będzie pasował. 

Cytat

Powietrzny amortyzator jest już w rowerach za 3,5k (przykładem Riverside).

Riverside już w cenie "nie wyprzedażowej" jest najtańszym crossem z powietrznym widelcem który możesz kupić w tym kraju. 

Ewentualnie jeśli nie przeszkadza ci zakup w niemczech to jest radon ale z napędem 3x 

https://www.radon-bikes.de/en/trekking-cross/cross/scart-light/scart-light-90-lady-2023/

Cytat

Domyślam się, że chodzi Ci o ramę karbonową. Z jakim kosztem trzeba się liczyć wtedy?

Nie ma crossów z karbonową ramą. 

 

 

Nie wiem po jakich wy tam ścieżkach leśnych zamierzacie jeździć ale pomyślałabym o czymś w tym stylu 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/c/B430/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
48 minut temu, Mihau_ napisał:

Już bez jaj. Jeśli ten rower ma zbyt pochyloną pozycję (choć wiadomo, pewnie rozmiar nie taki jak powinien) to obawiam się, że jeszcze nie wyprodukowano modelu, który jej będzie pasował. 

Ja przed Riverside siedziałem na Scott Sub Cross i ten drugi ma dużo bardziej wyprostowaną pozycję. Tak samo Romet Orkan, na którym siedziałem dziś. 

 

48 minut temu, Mihau_ napisał:

Ewentualnie jeśli nie przeszkadza ci zakup w niemczech to jest radon ale z napędem 3x 

Tego Radona to nawet sam chciałem kupić, ale nie ma opcji wypróbowania go przed zakupem :(

 

Cytat

Nie wiem po jakich wy tam ścieżkach leśnych zamierzacie jeździć ale pomyślałabym o czymś w tym stylu 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/c/B430/

Nic wymagającego. Pieszo-rowerowe ciągi. Myślałem też o tym Treku.

Edytowane przez Periodista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2024 o 17:40, Mihau_ napisał:

Już bez jaj. Jeśli ten rower ma zbyt pochyloną pozycję (choć wiadomo, pewnie rozmiar nie taki jak powinien) to obawiam się, że jeszcze nie wyprodukowano modelu, który jej będzie pasował. 

...ale wyprodukowano mostki podwyższające ułożenie rąk na kierownicy, w konsekwencji "prostujące" pozycję.

Np.: https://allegro.pl/oferta/mostek-rowerowy-regulowany-kalloy-uno-as-831-31-8mm-110mm-wznios-c-m-mre41-15116649495 - ten w przeciwieństwie do innych nie wgląda jak pozlepiany z przypadkowych kawałków. Z tego co wiem, jest fabrycznie montowany w niektórych Rometach. Inne długości na Aliexpressie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem przeważnie jest do rozwiązania nie mostkiem ale wykonywaniem jakichkolwiek ćwiczeń rozciągających. Ich brak skutkuje nie tylko niemożliwością zajęcia normalnej pozycji na rowerze ale także problemami w życiu codziennym. Stąd w kółko przewijający się wątek w stylu "szukam roweru z wygodną wyprostowaną pozycją bo mam problemy z kręgosłupem". Więc zamiast poświęcić 5 min dziennie na rozciąganie kupujemy ekstremalne mostki, boli nas tyłek bo cały ciężar spoczywa na nim, ciężko nam się pedałuje bo raz że pozycja jest nieefektywna a dwa, pchamy ścianę powietrza przed sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismel - pełna zgoda oprócz ostatnich słów.  Pchanie powietrza nie ma znaczenia przy 2 - 5 km rekreacyjnej jeździe., np. do szkoły lub do sklepu. Poza tym niektórzy wolą być wyprostowani - w czasie tych paru minut nie poczują bólu tyłka - więc czemu nie? Odzielna grupa to ludzie starsi - oni się NIE rozciągną. Mam sąsiada 75 lat - jeździ codziennie na rowerze, targa go na 2 piętro też codziennie (ciężki trekking) i nie wyobraża sobie pochylonej pozycji na rowerze lżejszym czyli crossie. A próbował. 

Geometrie rowerów są różne - oprócz crossów są trekkingi i miejskie - rowery o pozycji leciutko pochylonej i prawie wyprostowanej. Bo jest na nie zapotrzebowanie. Czyli nic na siłę.

Mostek to nie majątek - nie przypasuje to można wrócić do starego (warto na fabrycznym pojeździć parę dni).

Edytowane przez Jendrass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jendrass - sam nie jestem już młody i mogę Cię zapewnić że regularne rozciąganie to nie tylko wygoda na rowerze ale przede wszystkim komfort życia. Zapytaj sąsiada ile minut dziennie poświęca na rozciąganie ud z tyłu. A to one odpowiadają za ból kręgosłupa przy pochylonej pozycji. Pewnie zero więc nic dziwnego że nie wyobraża sobie takiej pozycji. Sporo moich rówieśników ma problem nawet nie z jazdą na rowerze ale z prozaicznym wejściem i wyjściem z samochodu jak nie mają SUV-a. Oczywiście wolą ponarzekać, wziąć proszki przeciwbólowe ale pójść na "siłownię" na wolnym powietrzu których w Warszawie jest mnóstwo - a gdzie tam - lepiej obejrzeć serial w TV.

Tak przy okazji 2-5 km dziennie to zdecydowanie za mało żeby mieć sprawny organizm. No chyba że jazda na rowerze to dodatek do siłowni, basenu, biegania czy innej formy sportu. Ja żeby utrzymać się w normalnej sprawności potrzebuję 30 km codziennie zrobionych w 1,5 godziny włącznie z przerwami na rozciąganie. Nie mówię tutaj o żadnym treningu do zawodów ale po prostu żeby wejść po schodach bez zadyszki i żeby nic nie bolało. Młoda osoba potrzebuje mniej ale warto zawczasu pomyśleć o tym co będzie za ileś tam lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...