Skocz do zawartości

[M200] Upgrade zacisków


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, powoli modernizuje hamulce i dlatego proszę o pomoc w doborze oraz czy taki przeskok grupy przejdzie. Z przodu mam zmienioną dźwignie z M200 na M640ZEE oraz przewód hamulcowy z BH59 na BH90-SS zaciski nad jakimi się zastanawiam to M6100 lub nie dużo droższe M8100 tyle że te drugie podobno są na przewód BH90-SBM i wagowo wypadają gorzej, a głównie zależy mi na fittingu. To też jeżeli ktoś zna lepszą grupę która jest pod BH90-SS jest lekka i obsłuży tarcze MT800 to śmiało pisać, jestem otwarty na propozycje

Tył jeszcze nie ruszony, ale klamka M785 leży już ponad rok na półce (Nie mogłem dostać ZEE, znikły z rynku).

Czy faktycznie te M6100 wystarczą i nie kombinować? Czy mogę od razu kupić drugi zacisk na tył pod przewód BH59?

Edytowane przez Khemlish
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski deore to najwyższa grupa pod przewód SS.

Deore mają o około 20% mniejszą siłę hamowania niż SLX/XT (porównując zacisk do zacisku czyli ta sama klamka, przewód, klocki, tarcza tylko zmienia się zacisk).

Można deore na BH59, wiele nie stracisz.

BTW: zee (m640) to grupa blisko pełnoletnia, xt m785 12 letnia - lepiej wozić ze sobą zapasowe klamki ;)

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Bardzo dziękuję za odp. w takim razie zakupie m6100. Ja te klamki kupiłem jako nowe a przynajmniej m650 one raczej mają dobrą opinię (jako te wytrzymałe). Nie wiem czemu, ale mowa grupa SLX/XT nie bardzo mi się ilwizualnie podoba i nie za bardzo też takiej potrzebuje do XC te, które aktualnie posiadam raczej są dobre a na pewno lepsze od seryjnie montowanych m200

A tak dopytam czy MT520 są dużo cięższe, czy są lepsze od m6100, czy można do nich dać tarczę mt800?

Edytowane przez Khemlish
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz bieżący model manetek przerzutkiwych to m6100 (i wyższe) ɓędą pasować.

Klamka bl-m640 to w rzeczywistości bl-m615 ze zmieniomym z deore na zee napisem.

Odnośnie hamulców br-mt520 to są to zaciski 4-tłoczkowe więc nie ma sensu tego porównywać do dwutłoczkowych (znacznie większa siła, nieco inna modulacja, większa pojelność cieplna i z 15-20% większa masa zacisku). Parowane są z klamkami bl-mt501 czyli bl-m6000 (poprzedni model deore). Jest to odpowiednik współczesnych br-m6120.

Każdy wspomniany model zacisku będzie współpracował z każdą tarczą o średnicy od 160 do 230mm - kwestia adapterów pod zaciskiem.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetkę mam slx m7100 na obejmę nie wiem czy ją zmieniać na XT m8100  (obejma), m8100 ISpec EV i adapter, czy dalej SLX m7100 ale ISpec B, nie bardzo wiem co to ma wspólnego z hamulcami... (To chyba inny temat)

M615 To SLX różni się tym że ma regulacje natomiast M640 nie ma regulacje, ale ma nawiercane dźwignię. Fakt są porównywalne co do jakości i parametrów.

Co do zacisków to chyba wybiorę m6100 skoro m200 są jako tako to raczej te będą już sporo lepsze zwłaszcza z tarczą mt800. XC raczej płaskie tereny. Choć zdarza się rozpędzać z górki. One są takie same przód tył? Bo w necie widziałem inne o tym samym oznaczeniu. No i jeszcze znalazłem 4 tłoczkowe pod bh90 -ss m6120 one teoretycznie są cięższe zaledwie o 7,3g więc może lepiej wybrać te?shimano-deore-bremssattel-br-m6100-postmshimano-deore-bremssattel-br-m6120-postm

BR0543_1024x.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam musisz sobie odpowiedzieć, to są już najmocniejsze hamulce shimano

Bl-m615 to klamka grupy deore i jest identyczna jak bl-m640 (różnica w napisie na plastikowej pokrywce zbiornika).

Jeśli masz manetkę m7100 to będzie pasować do klamek m6100 i wyższych grup. Starsze manetki nie mieszczą się na kierownicy z nowymi klamkami hamulcowymi (przynajmniej w taki sposób żeby możliwe było ich używanie).

Jeśli płaskie tereny to w cenie 2 zacisków m6120 kupisz kompletne nowe hamulce m6100 i nie będziesz musiał rzeźbić ulepa z komponentów z różnych lat.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie się różnią te dwie klamki bo jedna to Deore a druga SLX i po za napisem jest tak jak napisałem. Jedna ma regulacje a druga jej nie ma, jedna ma nawiercone otwory na dźwigni a druga nie. Nie chcę nowych klamek m6100 bo mi wyglądem nie odpowiadają, jakoś tak dziwnie by to wyglądało. Te co mam teraz są fajne i także mają servo oraz są lepsze od m200 chce tylko zmienić zaciski tarcze i okładziny. W kwestii finansowej nie robi mi różnicy czy ten jeden zacisk będzie tańszy o 50zł czy droższy o 100zł

Z przodu mam 180mm to może by dać ten lżejszy słabszy m6100 a na tył mam 160mm do bym dał mocniejszy m6120. Kompletnie nie wiem czy faktycznie brać cztery tłoczki i czy na przód i tył, czy może tylko tył. Domyślam się że i tak jest przepaść między m200 a m6100 nie wiem tylko czy właśnie nie lepiej te m6120 skoro nie dużo większą waga. Sęk w tym że nie mam jak sprawdzić, które by mi bardziej pasowały (nie tylko wygląd) chodzi o siłę hamowania, raczej nie chce 0/1-dynkowo wolę stopniowe hamowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale które klamki się różnią? Bo m615 (deore) i m640 (zee) się nie różnią. SLX z tamtych lat to m675. Wspominałeś, że masz klamkę XT (m785).

Z przodu hamulec powinien być mocniejszy bo robi 70-90% roboty.

Pomiędzy zaciskami mt200 i m6100 przepaści nie ma. Będzie przy 4-tłoczkach lub wyższych grupach (m7100/8100).

Modulację lepszą mają 4-tłoczkowce. Ale to kwestia przyzwyczajenia.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Wybacz mój błąd , ja na tył posiadam slx m675 (jeszcze nie założona) oraz lewa m640 zee. One się różnią wyglądem i tym że slx ma regulację. Tak zdaje sobie z tego sprawę że przód robi większą robotę (tak samo jest z Moto), natomiast przód ma 180mm więc i tak zawsze będzie lepiej niż tył 160mm. Co do przepaści to raczej będzie ponieważ na mt200 nie zamontuje tarczy mt800 a na m6100 już tak. Nie wiem tylko czy faktycznie nie wybrać tych m6120

https://youtu.be/-JA5UATPutA?si=7OkAk2BM1lIyZun4

https://youtu.be/3AZQvKD2AL0?si=AI5OGYfTvPcjCw19

Edytowane przez Khemlish
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Sory że post pod postem, nie chcę zakładać kolejnego tematu a zastanawia mnie kilka kwestii, pierwsza to co lepiej będzie hamować 

1) tarcza MT800 180mm + zacisk M6100

2)  tarcza MT800 160mm + zacisk M6120

3) tarcza MT800 140mm + zacisk M6120

(czy to będzie porównywalne do pierwszej opcji?!

Druga sprawa czy mając aktualnie zacisk MT200 i tarcze 180mm i zmieniając ja na mniejszą to muszę wywalić adapter?

Czy tylko mi się wydaje że MT200 zaciski wyglądają jak FM znaczy wiem że one są PM, ale czy zakładając mniejsza tarcze mogę założyć zacisk FM (z adapterem lub bez)??

Edytowane przez Khemlish
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że teraz mam PM zacisk + adapter pod tarcze 180mm nie wiem czy jest sens zmiany na M8100 FM, ale czy dając tarcze 160mm zamiast 180mm nadal muszę miec adapter? Mogę założyć M6120 bez tego adaptera (Shimano SM-MA-F180P/P2), czy musi być inny pod 160mm

Zacisk MT200 waga 115-125g tak podają strony internetowe, tarcza SM RT10 waga 226g zatem aktualny zestaw jaki posiadam to najmniej 339g

Zacisk M6120 waży 126g + tarcza MT800 160mm waga 106,6g zatem całość to ok. 233g czyli zysk przynajmniej 100g i lepsze hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcin_ostrów napisał:

Kombinujesz . Po co Ci te zaciski FM ? 

Przód zacisk PM 6120 , tarcza 160 bez zdaptera , albo 180 z tym adapterem co jest. Tył 6100 wystarczy .  

 

Nie że kombinuje tylko M8100 jest pod FM... Właściwie to napisałeś to samo co ja wcześniej. Co do tyłu też tak pomyślałem jednak jest też opcja aby dać M6120 i tarcze 140mm zamiast aktualnej 160mm.

 

Tak czy inaczej dzięki za radę najbardziej mnie interesowało czy mogę wywalić adapter zmniejszając tarcze z 180 na 160 👍🏻

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem M8100 pod FM . Pod FM masz zacisk o symbolu M8110 . 

Tarcza 140 z tyłu , jasne . Jak nie masz szosy czy gravela to nic mniejszego od 160 nie wejdzie , mocowanie jest na 99% pod 160 min.

6120 przód z tarczą 180 , 6100 z tyłu i masz super hamulce, a nie jakieś głupie pomysły. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest tak jak napisałeś z tym m8100 i m8110 sugerowałem się zestawem a nie spojrzałem że przód i tył jest inaczej.

Czyli sprawa raczej rozwiązana 

Przód m6120 tarcza 160mm

Tył m6100 160mm

Do XC powinno wystarczyć moja waga to jakieś 72-78kg czasami + plecak jakieś 5kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno, bo ja ostatnio chyba przegiąłem i zmieniłem tył ze 180 na 203 (bo promocja była), do tego klocki metal, zaciski są 8120 i wyszło trochę za dobrze - muszę sobie przekalibrować palce, bo modulacja się pogorszyła, a siła wzrosła. Tragedii nie ma, ale jak porównuję moje dwa rowery (203/203 i 2x4 tłoki oraz 160 i 160 i dwa razy dwa tłoki) to ewidentni "prawda leży po środku".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dlaczego - ja kupiłem 203 o tyle taniej niż identyczną 180, że adapter był gratis (nawet grosz taniej wyszło). @Dokumosa - rower klasy enduro, ma 203 fabrycznie z przodu, a z tyłu 180 to minimum dla ramy i inne specyfikacje mają 2x203, pozazdrościłem córce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem klocki Shimano "made in Japan" i hamulce made in Indonesia (? - chyba, ale ani Japonia, ani Chiny ani Tajwan). Kupiłem też klocki Swiss Stop ze Szwajcarii oraz tarcze tej firmy "Madę in Taiwan". Produkcja jest światowa. Nie ma to wielkiego znaczenia. Chińczycy potrafią już wyprodukować najbardziej zaawansowane produkty (patrz iPhone) - tylko trzeba im odpowiednio zapłacić i przypilnować. Chcesz tarcze za 2$ - dostaniesz, chcesz dobre - zapłać i przypilnuj. Jestem przekonany, że Shimano mogło by też obniżyć jakość nie przenosząc produkcji (no chyba, że kilku starszych pracowników fabryki popełniło by harakiri). Ale fakt - jestem sam rozczarowany trwałością tarcz tej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka ja bym przpuszczał,że cena zależy także od popularności. Sam kupowałem ostatnio drożej tarcze 160mm niz 180mm oczywiscie ten sam model. Jesli np 180mm jest bardzo popularna i schodzi jak swieze bułeczki to kilka złotych można dorzucić do ceny skoro tak swietnie schodzą to nadal będą, nawet jesli minimalnie mniej to zarobek będzie większy. Za to jeśli 160mm słabo schodzi to można wrzucić ją na promocje, bo i tak nie ma zarobku a w przypadku rabatu może ktos się zdecyduje i coś się zarobi.😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...