cervandes Napisano 7 Lipca Udostępnij Napisano 7 Lipca Moim zdaniem świetna firma DJI rozpoczyna produkcję napędów do ebike. DJI Avinox się to nazywa: https://ebike-mtb.com/en/dji-avinox-motor-system-ebike-test/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 8 Lipca Udostępnij Napisano 8 Lipca Fajnie, że ten rower wygląda prawie jak analogowy. A nie fajnie, że te dwa wielkie smigła jednak nie poderwą go do lotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 8 Lipca Udostępnij Napisano 8 Lipca (edytowane) Dobrze że będzie coraz większa konkurencja. Moim zdaniem duuuuuuuuuuuużo fajniej z tych nowych graczy wygląda silnik ZF, z tym silnikiem dopiero rower może wyglądać naprawdę analogowo. No i mają doświadczenie w przekładniach a nie tam w śmigiełkach. Edytowane 8 Lipca przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowe_lowe Napisano 8 Lipca Udostępnij Napisano 8 Lipca zgadza sie nie ma jak zdrowa konkurencja i obu więcej takich firm w końcu rynek się rozkręca tak samo jak nasze rodzime firmy które robią dobre baterie do e bike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 8 Lipca Udostępnij Napisano 8 Lipca 1 godzinę temu, Mentos napisał: rower może wyglądać naprawdę analogowo Dziwna jest mentalność ludzi Jak kupują samochód elektryczny to chcą żeby jego wygląd aż krzyczał - JESTEM ELEKTRYCZNY ! Jak kupują rower elektryczny to się tego wstydzą i chcą żeby wyglądał jak analogowy. A nie prościej kupić naprawdę analogowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 8 Lipca Udostępnij Napisano 8 Lipca Nie rozumiem co piszesz. Mam elektryka z Boshem, mam 3 analogii, niczego się nie wstydzę, to jakaś absurdalna sugestia. A te ciężkie/mocne elektryki wyglądają źle dlatego właśnie, że wisi im taki wór z jajami pod spodem i to po prostu wygląda źle/ociężale. Najgorzej tu wypada Brose, Bosh i Shimano już lepiej, ale i tak ten wór jest widoczny. Ten ZF po prostu idealnie wkomponować można w ramę która nie wydaje się taka ociężała. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 8 Lipca Udostępnij Napisano 8 Lipca (edytowane) @rowerowe_lowe W przypadku napędów do e-bike'ów trudno mówić o rzeczywistej konkurencji na poziomie końcowych klientów, bo to nie są produkty dla nich... Kupując zwykły rower wciąż masz wybór, czy kupujesz sam frameset (choć to już obecnie coraz rzadziej dostępna opcja) i dobierasz komponenty według własnego uważania, czy też kupujesz gotowy rower (w znaczeniu ten sam model) na osprzęcie takim czy owakim (i cenniku masz pozycje: rower na Shimanoo, na SRAMie, na Campie). A nawet jeśli producent (jak cała rzesza współczesnych wielkich korporacji) daje Ci możliwość kupna roweru na tylko jednym osprzęcie, to sam możesz go wymienić (czy to od razu, czy po jakimś czasie). W e-bike'ach nie masz w ogóle tej możliwości, bo rower staje się gotowym, niemodyfikowalnym produktem, którego często samodzielnie nie przeserwisujesz ani nie naprawisz bez udziału autoryzowanego warsztatu, a po jakimś czasie i tak zostaje Ci tylko wymiana na nowy model, bo części do starego silnika nie kupi nawet warsztat, a nowe silniki - co za niespodzianka - mogą okazać się niekompatybilne z Twoją ramą (nawet czysto mechanicznie). Pomyśl o tym jak o bazlu z coraz to nowymi standardami suportów, ale takim bajzlu do kwadratu. Bo nawet mało popularny suport do Twojej ramy sobie jakoś dobierzesz, znajdziesz na rynku nawet po latach eksploatacji roweru. A takiego silnika nie zmienisz - ani na model od innego producenta, a czasem nawet na nowszy model od tego samego producenta. Tak więc owszem nowy silnik od DJI oraz nowy silnik od ZF dołączą do coraz szerszego grona zupełnie niekompatybilnych ze sobą systemów od Boscha, Shimano, Brose, Yamahy, Fazui, Mahle, Piniona i kogoś tam jeszcze. I to owszem będzie konkurencja, ale tylko dla producentów rowerów, a nie dla Ciebie. Oni sobie wybiorą dostawcę, który będzie tańszy, bardziej dla nich elastyczny, a Ty po prostu zostaniesz postawiony przed zero-jedynkowym wyborem - albo kupujesz ten rower z tym konkretnym system, albo szukaj gdzie indziej. A tak po prawdzie, to ci nowi gracze musieliby rozdawać chyba rabaty na ich systemy na lewo i prawo, żeby producenci rowerów ich chcieli zauważyć, bo rynek wydaje się ustabilizowany i każdy nowy system (oczywiście niekompatybilny z niczym, co już na rynku jest) będzie miał pod górkę. No chyba , że rzeczywiście wyróżnia się czymś wyjątkowym, a ten DJI oraz ZF są w sumie takie same jak cała reszta... To nie Fazua, która na dzień dobry jest zupełnie inna i dlatego powoli pojawia się w rowerach, gdzie zwykły Bosch czy Shimano by po prostu nie pasowały, ale tylko tam... A tak w ogóle to wcale mi te e-bajki nie przeszkadzają. Niech ludzie jeżdżą, na czym chcą... Edytowane 8 Lipca przez HSM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 8 Lipca Udostępnij Napisano 8 Lipca (edytowane) Mi też ebajki nie przeszkadzają i wiem że któregoś dnia będę musiał takowego nabyć bo przy wyjeździe w góry nie wystarczy mi mocy na podjazdy. Zastanawia mnie tylko ta chęć ukrywania za wszelką cenę silników i baterii. Przecież i tak wszyscy dookoła widzą że jak podjeżdżamy pod Col du Tourmalet 20 km/h to nie mamy kondycji Pogačar-a tylko mocny motor i dużą baterię. Edytowane 8 Lipca przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 8 Lipca Udostępnij Napisano 8 Lipca Wiesz, ludzie mają różne poczucie estetyki. MTB, to nie moja bajka, więc może współczesne rowery z tej grupy, gdzie przekroje rur ramy są potężne, a całe rowery i nawet optycznie wydają się strasznie masywne, robią na mnie takie właśnie wrażenie, ale nawet jak się popatrzy na filmiki z eurobike'a, to wiele elektryków mogłoby konkurować wyglądem z lekkim motorowerem/motocyklem. Dlatego rozumiem ludzi, którzy chcieliby, żeby silnik, czy bateria - ale najlepiej jak największa - ot ciekawa sprzeczność - były jak najmniej inwazyjne, jak najmniej ciążyły w odbiorze roweru... Inna sprawa, że jest też cała rzesza ludzi, którym to powiewa, którzy przyjmują współczesne rowery z całym dobrodziejstwem inwentarza i którzy w końcu nie zastanawiają się, czy ten rower wygląda zwinnie/lekko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 8 Lipca Udostępnij Napisano 8 Lipca Po prostu jeśli jedna rura jest karykaturalnie gruba w stosunku do reszty to zwyczajnie źle wygląda. Cały trójkąt ramy w takim stylu już by się lepiej prezentował. A co do standardów to: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.