Skocz do zawartości

[Który wybrać] Trek Dual Sport 2 Gen 5 czy Giant Roam 2?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Poszukuję roweru Crossowego do rekreacyjnej jazdy (1-2 w tygodniu, głównie ścieżki rowerowe, okazjonalnie polne drogi/las).

Oglądałam i testowałam też Scotta (nie pamiętam modelu) i Unibike Viper, jednak najlepiej jechało mi się na dwóch wspomnianych w tytule, czyli Trek Dual Sport 2 Gen 5 i Giant Roam 2.

Zdaję sobie sprawę z ich wad i biorę je na klatę, ale nie mogę się zdecydować który byłby lepszą opcją, może powinnam zwrócić na coś szczególnego uwagę?

Z góry dziękuję za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek ma koła 27.5" co mocno ogranicza wybór opon. Plusem jest brak amortyzatora. Osobiście wolałbym napęd bo 1x bo przy stopniowaniu korby 30/46 będzie to wymuszało częstą zmianę przełożenia z przodu lub jazdę na dużych przekosach łańcucha. Ale akurat to ostatnie można stosunkowo niedużym kosztem zmienić. Swoją drogą co kieruje Shimano a w następnej kolejności producentami rowerów żeby wstawiać tak duży blat z przodu (46T). Przecież na przełożeniu 46 przód 11 tył i kadencji 90 mamy prawie 50 km/h. Tyle to jadą kolarze w Tour de France.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2024 o 20:06, chrismel napisał:

Swoją drogą co kieruje Shimano a w następnej kolejności producentami rowerów żeby wstawiać tak duży blat z przodu (46T). Przecież na przełożeniu 46 przód 11 tył i kadencji 90 mamy prawie 50 km/h. Tyle to jadą kolarze w Tour de France.

Tyle to jest w stanie jechać rowerem każdy, w miarę sprawny fizycznie człowiek w sytuacji, gdy droga ma niewielki spadek i wieje sprzyjający wiatr (w plecy). Nie potrzeba mieszkać w górach, wystarczy wyżyna i takich sytuacji jest całe mnóstwo. 

Serio, nigdy nie jechałeś z prędkością +50 km/h? Ja kolarzem z Tour de France nie jestem, a bardzo cenię możliwość kręcenia także przy prędkościach powyżej 50 km/h. Gdy masz zjazd o długości np.2 km to co, cały czas jedziesz bez kręcenia? Zapomniałem, że Ty z Mazowsza. Jak ja współczuję tym z nizin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnóstwo czasu spędziłem w Alpach i co roku tam jeżdżę. Jeździłem z dużymi prędkościami ale z wiekiem mi przeszło. Patrząc choćby na śmiertelne wypadki zawodników na zjazdach. Przy 40 km/h zaczynam bardzo uważać a 50 km/h już nie przekraczam. Ale popatrzmy raczej na przeciętnego rowerzystę który nie ma zapędów żeby zasuwać 70-80 km/h. Przeważnie porusza się z prędkością gdzieś pomiędzy 12 a 25 km/h. Przy korbie 30/46 skutkuje to ciągłą jazdą na największych przekosach łańcucha. Na poniższym obrazku na zielono zaznaczyłem obszar kasety którego powinno się używać. Na czerwono kiedy należałoby zmienić zębatkę z przodu. Ta zmiana wypada dokładnie pośrodku najczęściej używanego zakresu więc nikt tego nie będzie robił. Realnie będziemy jeździć w obszarze zaznaczonym na niebiesko czyli w 50% na przekosach niezależnie od tego czy wybierzemy 30 czy 46 na korbie.

 

11-36 30-46 9s.jpg

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...