sik95 Napisano 6 Lipca 2024 Napisano 6 Lipca 2024 Jakiś czas temu "odkurzyłem" stary rower i zacząłem znowu jeździć, zajechałem z rowerem do serwisanta celem sprawdzenia i ten zalecił mi wymianę kasety i łańcucha, gdyż stare części były już zużyte. Kupiłem i wymieniliśmy komponenty lecz po wymianie nowy łańcuch zaczął przeskakiwać przy mocniejszym pedałowaniu niezależnie od biegu na którym jeździłem.Serwisant skrócił łańcuch zostawiając 1 ogniwo więcej niż miał stary. Będąc u kolejnego serwisanta ten stwierdził, że konieczna jest także wymiana korby, wymieniliśmy, jedzie się lepiej i skakanie łańcucha występuje zdecydowanie rzadziej, no ale nadal istnieje. Co mogę jeszcze zrobić by napęd działał prawidłowo, bo nie czaję o co cho? Napęd: Przerzutka przednia: SHIMANO FD-C50 Przerzutka tylna: SHIMANO Acera RD-M360 Korba: SHIMANO Tourney FC-TY301 czarny / Długość: 170 mm / Stopniowanie: 42-34-24 Środek suportu: VP cartridge Kaseta: SHIMANO Acera CS-HG41 srebrny / Liczba rzędów: 8 / Stopniowanie: 11-34 Łańcuch: SHIMANO CN-HG71 Cytuj
keltu Napisano 6 Lipca 2024 Napisano 6 Lipca 2024 Łańcuch nie ma prawa przeskakiwać na nowym napędzie chyba że przez przeskakiwanie masz na myśli łańcuch który próbuje przeskakiwać na kasecie/korbie w dół czy w górę to jest kwestia regulacji przerzutki. Cytuj
sik95 Napisano 6 Lipca 2024 Autor Napisano 6 Lipca 2024 Ok, spróbuję na dniach wyregulować przerzutki. Cytuj
chrismel Napisano 6 Lipca 2024 Napisano 6 Lipca 2024 Kupiłbym na stacji benzynowej 5l paliwa i podpalił ten serwis. A tak serio. Zapłaciłeś za wymianę i ty masz regulować przerzutki ? Z serwisu powinieneś wyjechać z napędem działającym bez zarzutu. Na przyszłość jednak poszukaj innego mechanika. 3 Cytuj
TheJW Napisano 6 Lipca 2024 Napisano 6 Lipca 2024 (edytowane) Sprawdź jaką Ci spinkę założyłi. Ja niedawno potrzebowałem na szybko do szosy mojej dziewczyny, więc kupiłem na szybko stacjonarnie, dali mi jakąś OEM z serwisu, chyba Accent. Przy każdym obrocie spinka powodowała "cykanie" napędu i podskakiwała na kasecie. Wymieniłem na shimanowską i jak ręką odjął. I popieram przedmówcę - zapłaciłeś za serwis, masz prawo (a wręcz obowiązek!) żądać prawidłowego wykonania usługi, a w obecnej sytuacji podstawę do reklamacji. Jeśli serwis uważa inaczej, to nasmaruj im w Google i na Facebooku takie opinie, że sami się do Ciebie odezwą z propozycją naprawy w zamian za jej usunięcie. Nie można dawać przyzwolenia partactwu, bo teraz, gdy rowery są popularne jak nigdy, takich serwisów zatrudniających dłubaczy bez pojęcia wyrasta jak grzybów po deszczu. A co do tego, jak przebiegała naprawa...no niezłe jaja! To jak ten "serwisant" założył nowy łańcuch? Wyjął z pudła i zapiął w rowerze, bez ustalania długości i skracania? Chyba tak musiało być, skoro skrócił go dopiero później, jednak i tak zostawiając dłuższy, niż pierwotnie. No i to też sporo mówi o jego wiedzy, skoro wydłuża przeskakujący łańcuch, zamiast go skrócić, by bardziej napiąć sprężynę. 😂 Edytowane 6 Lipca 2024 przez TheJW Cytuj
sik95 Napisano 6 Lipca 2024 Autor Napisano 6 Lipca 2024 @TheJW Łańcuch od nowego został odtłuszczony w benzynie ekstrakcyjnej potem wygotowany w parafinie a następnie skrócony i założony na napęd. Czy to 1 ogniwo więcej może powodować skoki? Cytuj
TheJW Napisano 6 Lipca 2024 Napisano 6 Lipca 2024 Nie, jedno ogniwo więcej nie powinno robić żadnej zauważalnej różnicy. O ile oczywiście łańcuch jest zbliżony do odpowiedniej długości. Łańcuch jest założony na spinkę czy zakuty pinem? Jeśli pinem, to może jest za ciasno i tu jest problem. Cytuj
sik95 Napisano 6 Lipca 2024 Autor Napisano 6 Lipca 2024 Zakuty pinem, to była moja pierwsza wymiana łańcucha w tym rowerze, wcześniej siedział tam fabryczny łańcuch od Giant Boulder Trail 2009 Cytuj
TheJW Napisano 6 Lipca 2024 Napisano 6 Lipca 2024 No to zacznij od sprawdzenia, czy ogniwo zakute pinem luźno się obraca. Zdarzały mi się tak mocno zaciśnięte, że były totalnie sztywne, prawie niemożliwe do ruszenia. Cytuj
sik95 Napisano 7 Lipca 2024 Autor Napisano 7 Lipca 2024 Załączam zdjęcia i wideo jak on działa, ogniwo pracuje ciężej w miejscu zakucia. https://streamable.com/llfwqo?src=player-page-share Cytuj
TheJW Napisano 7 Lipca 2024 Napisano 7 Lipca 2024 (edytowane) Takiemu czuł, że to może być coś w tym kierunku... Patrząc na zdjęcia, to pin siedzi za płytko. Trzeba go skuwaczem/imadełkiem delikatnie wepchnąć. Generalnie da się wyczuć moment, w którym pin wskakuje na właściwą głębokość. Teraz doraźnie możesz powyginać łańcuch na boki w obrębie łączenia, jednak docelowo koniecznie trzeba zamontować ten pin jak należy, bo łańcuch Ci się najzwyczajniej rozepnie w czasie jazdy. A jeszcze lepiej go wywalić i założyć spinkę, żeby móc łatwo zdejmować łańcuch do czyszczenia napędu. Edytowane 7 Lipca 2024 przez TheJW 1 Cytuj
marvelo Napisano 7 Lipca 2024 Napisano 7 Lipca 2024 Taka będzie pasować: Spinka do łańcucha KMC 3/32 pin 7,3 CL-573 6 - 7 rzędowa - 3-KMC-CL573 SR - 14778462063 - Allegro.pl Cytuj
sik95 Napisano 7 Lipca 2024 Autor Napisano 7 Lipca 2024 Dzięki wielkie @TheJW jak widzę masz wielkie doświadczenie w naprawach rowerów, że widzisz ( a raczej czujesz) więcej od niektórych serwisantów którzy patrzą gołym okiem na rower. Dzięki @marvelo za polecenie. 1 Cytuj
marvelo Napisano 7 Lipca 2024 Napisano 7 Lipca 2024 23 godziny temu, TheJW napisał: Nie, jedno ogniwo więcej nie powinno robić żadnej zauważalnej różnicy. Nie powielajmy tego błędu: typowy łańcuch rowerowy (gdzie są ogniwa zewnętrzne i wewnętrzne na przemian) ma zawsze parzystą liczbę ogniw i nie da się go skrócić albo wydłużyć o jedno ogniwo, tylko zawsze o liczbę parzystą. Jedynie do połączenia spinką zostawiamy liczbę ogniw nieparzystą (spinka zastępuje ogniwo zewnętrzne). 1 Cytuj
sik95 Napisano 7 Lipca 2024 Autor Napisano 7 Lipca 2024 Według informacji z Internetu to ten łańcuch ma 116 ogniw a to co mi zostało po skróceniu: Cytuj
TheJW Napisano 7 Lipca 2024 Napisano 7 Lipca 2024 42 minuty temu, marvelo napisał: Nie powielajmy tego błędu: typowy łańcuch rowerowy (gdzie są ogniwa zewnętrzne i wewnętrzne na przemian) ma zawsze parzystą liczbę ogniw i nie da się go skrócić albo wydłużyć o jedno ogniwo, tylko zawsze o liczbę parzystą. Jedynie do połączenia spinką zostawiamy liczbę ogniw nieparzystą (spinka zastępuje ogniwo zewnętrzne). Skrót myślowy... Miałem na myśli jedną parę, zewnętrzne+wewnętrzne. 43 minuty temu, sik95 napisał: jak widzę masz wielkie doświadczenie w naprawach rowerów, że widzisz ( a raczej czujesz) więcej od niektórych serwisantów którzy patrzą gołym okiem na rower. Nawet nie wiem, po ilu serwisach już znajomym rowery poprawiałem... Niestety obecnie dobrego mechanika ze świecą szukać. A jak się znajdzie, to trzeba go taktować lepiej niż żonę. 😁 Cytuj
sik95 Napisano 17 Lipca 2024 Autor Napisano 17 Lipca 2024 Mały zapomniany update w sprawie, otóż po tym jak chciałem pojechać do serwisu zorientowałem się, że łańcuch przestał przeskakiwać, zrobiłem sobie dłuższą rundkę i nawet przy większych wzniesieniach nie ma problemu. Podejrzewam, że przez to że na siłę kręciłem tym ogniwem palcami on poluźnił się w pinie i to wystarczyło żeby napęd znów zaczął chodzić jak trzeba. Cytuj
pecio Napisano 17 Lipca 2024 Napisano 17 Lipca 2024 (edytowane) @sik95. Edytowane 17 Lipca 2024 przez pecio Cytuj
sik95 Napisano 17 Lipca 2024 Autor Napisano 17 Lipca 2024 W sumie faktycznie może lepiej żeby mi założył tę spinkę. Cytuj
TheJW Napisano 17 Lipca 2024 Napisano 17 Lipca 2024 Że się ogniwo poluzowało, to jedno. Ale należałoby też sprawdzić, czy nie jest za płytko wciśnięte. Bo możesz się na którymś podjeździe zdziwić, jak zaczniesz oglądać rower od przodu, w dodatku do góry nogami. A spinka to już w ogóle będzie złote rozwiązanie. Byle Ci, jak mówiłem, jakiegoś Accenta nie władowali. Cytuj
sik95 Napisano 17 Lipca 2024 Autor Napisano 17 Lipca 2024 @TheJW Spoko, pojadę kupić najpierw spinkę i z nią do mechanika, może trafię tego KMC co kolega @marvelopolecał, a jeśli nie to jakie inne modele polecacie? Wolę zamówić sobie z odbiorem osobistym i zapłacić te kilka złociszy niż płacić drugie tyle za przesyłkę. Cytuj
sik95 Napisano 19 Lipca 2024 Autor Napisano 19 Lipca 2024 *Update Dzisiaj zajechałem do miasta obok w celu kupienia spinki, którą proponował@marvelo(na Allegro znalazłem ofertę i zobaczyłem, że w Chwaszczynie jeden serwis prowadzi sprzedaż online) i przy okazji poprosiłem mechanika o wymianę. Facet rzeczywiście potwierdził to co pisaliście, po wymianie napęd chodzi równiutko i do tego ciszej. Przy okazji mechanik sprawdził rower i powiedział, że przydałoby się naprawić/wyregulować tylną przerzutkę, ja mu na to że mój lokalny mechanik (ten drugi u którego wymieniałem korbę)powiedział, że mój model przerzutki jest wadliwy i zalecił wymianę na nowy. Chłop się złapał za głowę i powiedział, że to bzdura i wystarczy regulacja lub wymiana haka. Także już wiem gdzie nie jeździć i jednocześnie wiem gdzie serwisować mojego Gianta. Cytuj
KSikorski Napisano 19 Lipca 2024 Napisano 19 Lipca 2024 (edytowane) Cyclosport, w którym prawdopodobnie byłeś, to rzetelny serwis (po za zawieszeniami, do których nie mają kompetencji). Polecić też mogę Sklep rowerowy pod kładką w Gdyni, Mechanikę Rowerową w Baninie i Chilli bikes w Gdańsku. Edytowane 19 Lipca 2024 przez KSikorski Cytuj
sik95 Napisano 20 Lipca 2024 Autor Napisano 20 Lipca 2024 Tak byłem w Cyclosport, gość zrobił na mnie pozytywne wrażenie a ten pan od przerzutek to właśnie serwis "Przy Kładce" będąc precyzyjnym. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.