Skocz do zawartości

[łańcuch] Skaczący łańcuch po wymianie całego napędu


Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu "odkurzyłem" stary rower i zacząłem znowu jeździć, zajechałem z rowerem do serwisanta celem sprawdzenia  i ten zalecił mi wymianę kasety i łańcucha, gdyż stare części były już zużyte. Kupiłem i wymieniliśmy komponenty lecz po wymianie nowy łańcuch zaczął przeskakiwać przy mocniejszym pedałowaniu niezależnie od biegu na którym jeździłem.Serwisant skrócił łańcuch zostawiając 1 ogniwo więcej niż miał stary. Będąc u kolejnego serwisanta ten stwierdził, że konieczna jest także wymiana korby, wymieniliśmy, jedzie się lepiej i skakanie łańcucha występuje zdecydowanie rzadziej, no ale nadal istnieje. Co mogę jeszcze zrobić by napęd działał prawidłowo, bo nie czaję o co cho?

Napęd:

Przerzutka przednia: SHIMANO FD-C50

Przerzutka tylna: SHIMANO Acera RD-M360

Korba: SHIMANO Tourney FC-TY301 czarny / Długość: 170 mm / Stopniowanie: 42-34-24

Środek suportu: VP cartridge

Kaseta: SHIMANO Acera CS-HG41 srebrny / Liczba rzędów: 8 / Stopniowanie: 11-34

Łańcuch: SHIMANO CN-HG71

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch nie ma prawa przeskakiwać na nowym napędzie chyba że przez przeskakiwanie masz na myśli łańcuch który próbuje przeskakiwać na kasecie/korbie w dół czy w górę to jest kwestia regulacji przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłbym na stacji benzynowej 5l paliwa i podpalił ten serwis. A tak serio. Zapłaciłeś za wymianę i ty masz regulować przerzutki ? Z serwisu powinieneś wyjechać z napędem działającym bez zarzutu. Na przyszłość jednak poszukaj innego mechanika.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaką Ci spinkę założyłi. :) Ja niedawno potrzebowałem na szybko do szosy mojej dziewczyny, więc kupiłem na szybko stacjonarnie, dali mi jakąś OEM z serwisu, chyba Accent. Przy każdym obrocie spinka powodowała "cykanie" napędu i podskakiwała na kasecie. Wymieniłem na shimanowską i jak ręką odjął.

I popieram przedmówcę - zapłaciłeś za serwis, masz prawo (a wręcz obowiązek!) żądać prawidłowego wykonania usługi, a w obecnej sytuacji podstawę do reklamacji. Jeśli serwis uważa inaczej, to nasmaruj im w Google i na Facebooku takie opinie, że sami się do Ciebie odezwą z propozycją naprawy w zamian za jej usunięcie. ;)

Nie można dawać przyzwolenia partactwu, bo teraz, gdy rowery są popularne jak nigdy, takich serwisów zatrudniających dłubaczy bez pojęcia wyrasta jak grzybów po deszczu.

A co do tego, jak przebiegała naprawa...no niezłe jaja! To jak ten "serwisant" założył nowy łańcuch? Wyjął z pudła i zapiął w rowerze, bez ustalania długości i skracania? Chyba tak musiało być, skoro skrócił go dopiero później, jednak i tak zostawiając dłuższy, niż pierwotnie. :002: No i to też sporo mówi o jego wiedzy, skoro wydłuża przeskakujący łańcuch, zamiast go skrócić, by bardziej napiąć sprężynę. 😂

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jedno ogniwo więcej nie powinno robić żadnej zauważalnej różnicy. O ile oczywiście łańcuch jest zbliżony do odpowiedniej długości. ;)

Łańcuch jest założony na spinkę czy zakuty pinem? Jeśli pinem, to może jest za ciasno i tu jest problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiemu czuł, że to może być coś w tym kierunku... ;)

Patrząc na zdjęcia, to pin siedzi za płytko. Trzeba go skuwaczem/imadełkiem delikatnie wepchnąć. Generalnie da się wyczuć moment, w którym pin wskakuje na właściwą głębokość. Teraz doraźnie możesz powyginać łańcuch na boki w obrębie łączenia, jednak docelowo koniecznie trzeba zamontować ten pin jak należy, bo łańcuch Ci się najzwyczajniej rozepnie w czasie jazdy. A jeszcze lepiej go wywalić i założyć spinkę, żeby móc łatwo zdejmować łańcuch do czyszczenia napędu. ;)

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, TheJW napisał:

Nie, jedno ogniwo więcej nie powinno robić żadnej zauważalnej różnicy.

Nie powielajmy tego błędu: typowy łańcuch rowerowy (gdzie są ogniwa zewnętrzne i wewnętrzne na przemian) ma zawsze parzystą liczbę ogniw i nie da się go skrócić albo wydłużyć o jedno ogniwo, tylko zawsze  o liczbę parzystą. 

Jedynie do połączenia spinką zostawiamy liczbę ogniw nieparzystą (spinka zastępuje ogniwo zewnętrzne). 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, marvelo napisał:

Nie powielajmy tego błędu: typowy łańcuch rowerowy (gdzie są ogniwa zewnętrzne i wewnętrzne na przemian) ma zawsze parzystą liczbę ogniw i nie da się go skrócić albo wydłużyć o jedno ogniwo, tylko zawsze  o liczbę parzystą. 

Jedynie do połączenia spinką zostawiamy liczbę ogniw nieparzystą (spinka zastępuje ogniwo zewnętrzne). 

Skrót myślowy... Miałem na myśli jedną parę, zewnętrzne+wewnętrzne. :)

43 minuty temu, sik95 napisał:

 jak widzę masz wielkie doświadczenie w naprawach rowerów, że widzisz ( a raczej czujesz) więcej od niektórych serwisantów którzy patrzą gołym okiem na rower.

Nawet nie wiem, po ilu serwisach już znajomym rowery poprawiałem... Niestety obecnie dobrego mechanika ze świecą szukać. A jak się znajdzie, to trzeba go taktować lepiej niż żonę. 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mały zapomniany update w sprawie, otóż po tym jak chciałem pojechać do serwisu zorientowałem się, że łańcuch przestał przeskakiwać, zrobiłem sobie dłuższą rundkę i nawet przy większych wzniesieniach nie ma problemu. Podejrzewam, że przez to że na siłę kręciłem tym ogniwem palcami on poluźnił się w pinie i to wystarczyło żeby napęd znów zaczął chodzić jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że się ogniwo poluzowało, to jedno. Ale należałoby też sprawdzić, czy nie jest za płytko wciśnięte. Bo możesz się na którymś podjeździe zdziwić, jak zaczniesz oglądać rower od przodu, w dodatku do góry nogami. ;) A spinka to już w ogóle będzie złote rozwiązanie. Byle Ci, jak mówiłem, jakiegoś Accenta nie władowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheJW Spoko, pojadę kupić najpierw spinkę i z nią do mechanika, może trafię tego KMC co kolega @marvelopolecał, a jeśli nie to jakie inne modele polecacie? Wolę zamówić sobie z odbiorem osobistym i zapłacić te kilka złociszy niż płacić drugie tyle za przesyłkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*Update
Dzisiaj zajechałem do miasta obok w celu kupienia spinki, którą proponował@marvelo(na Allegro znalazłem ofertę i zobaczyłem, że w Chwaszczynie jeden serwis prowadzi sprzedaż online) i przy okazji poprosiłem mechanika o wymianę. Facet rzeczywiście potwierdził to co pisaliście, po wymianie napęd chodzi równiutko i do tego ciszej. Przy okazji mechanik sprawdził rower i powiedział, że przydałoby się naprawić/wyregulować tylną przerzutkę, ja mu na to że mój lokalny mechanik (ten drugi u którego wymieniałem korbę)powiedział, że mój model przerzutki jest wadliwy i zalecił wymianę na nowy. Chłop się złapał za głowę i powiedział, że to bzdura i wystarczy regulacja lub wymiana haka. Także już wiem gdzie nie jeździć i jednocześnie wiem gdzie serwisować mojego Gianta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyclosport, w którym prawdopodobnie byłeś, to rzetelny serwis (po za zawieszeniami, do których nie mają kompetencji).

Polecić też mogę Sklep rowerowy pod kładką w Gdyni, Mechanikę Rowerową w Baninie i Chilli bikes w Gdańsku.

Edytowane przez KSikorski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...