sik95 Napisano 6 Lipca Udostępnij Napisano 6 Lipca Jakiś czas temu "odkurzyłem" stary rower i zacząłem znowu jeździć, zajechałem z rowerem do serwisanta celem sprawdzenia i ten zalecił mi wymianę kasety i łańcucha, gdyż stare części były już zużyte. Kupiłem i wymieniliśmy komponenty lecz po wymianie nowy łańcuch zaczął przeskakiwać przy mocniejszym pedałowaniu niezależnie od biegu na którym jeździłem.Serwisant skrócił łańcuch zostawiając 1 ogniwo więcej niż miał stary. Będąc u kolejnego serwisanta ten stwierdził, że konieczna jest także wymiana korby, wymieniliśmy, jedzie się lepiej i skakanie łańcucha występuje zdecydowanie rzadziej, no ale nadal istnieje. Co mogę jeszcze zrobić by napęd działał prawidłowo, bo nie czaję o co cho? Napęd: Przerzutka przednia: SHIMANO FD-C50 Przerzutka tylna: SHIMANO Acera RD-M360 Korba: SHIMANO Tourney FC-TY301 czarny / Długość: 170 mm / Stopniowanie: 42-34-24 Środek suportu: VP cartridge Kaseta: SHIMANO Acera CS-HG41 srebrny / Liczba rzędów: 8 / Stopniowanie: 11-34 Łańcuch: SHIMANO CN-HG71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 6 Lipca Udostępnij Napisano 6 Lipca Łańcuch nie ma prawa przeskakiwać na nowym napędzie chyba że przez przeskakiwanie masz na myśli łańcuch który próbuje przeskakiwać na kasecie/korbie w dół czy w górę to jest kwestia regulacji przerzutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 6 Lipca Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca Ok, spróbuję na dniach wyregulować przerzutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 6 Lipca Udostępnij Napisano 6 Lipca Kupiłbym na stacji benzynowej 5l paliwa i podpalił ten serwis. A tak serio. Zapłaciłeś za wymianę i ty masz regulować przerzutki ? Z serwisu powinieneś wyjechać z napędem działającym bez zarzutu. Na przyszłość jednak poszukaj innego mechanika. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 6 Lipca Udostępnij Napisano 6 Lipca (edytowane) Sprawdź jaką Ci spinkę założyłi. Ja niedawno potrzebowałem na szybko do szosy mojej dziewczyny, więc kupiłem na szybko stacjonarnie, dali mi jakąś OEM z serwisu, chyba Accent. Przy każdym obrocie spinka powodowała "cykanie" napędu i podskakiwała na kasecie. Wymieniłem na shimanowską i jak ręką odjął. I popieram przedmówcę - zapłaciłeś za serwis, masz prawo (a wręcz obowiązek!) żądać prawidłowego wykonania usługi, a w obecnej sytuacji podstawę do reklamacji. Jeśli serwis uważa inaczej, to nasmaruj im w Google i na Facebooku takie opinie, że sami się do Ciebie odezwą z propozycją naprawy w zamian za jej usunięcie. Nie można dawać przyzwolenia partactwu, bo teraz, gdy rowery są popularne jak nigdy, takich serwisów zatrudniających dłubaczy bez pojęcia wyrasta jak grzybów po deszczu. A co do tego, jak przebiegała naprawa...no niezłe jaja! To jak ten "serwisant" założył nowy łańcuch? Wyjął z pudła i zapiął w rowerze, bez ustalania długości i skracania? Chyba tak musiało być, skoro skrócił go dopiero później, jednak i tak zostawiając dłuższy, niż pierwotnie. No i to też sporo mówi o jego wiedzy, skoro wydłuża przeskakujący łańcuch, zamiast go skrócić, by bardziej napiąć sprężynę. 😂 Edytowane 6 Lipca przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 6 Lipca Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca @TheJW Łańcuch od nowego został odtłuszczony w benzynie ekstrakcyjnej potem wygotowany w parafinie a następnie skrócony i założony na napęd. Czy to 1 ogniwo więcej może powodować skoki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 6 Lipca Udostępnij Napisano 6 Lipca Nie, jedno ogniwo więcej nie powinno robić żadnej zauważalnej różnicy. O ile oczywiście łańcuch jest zbliżony do odpowiedniej długości. Łańcuch jest założony na spinkę czy zakuty pinem? Jeśli pinem, to może jest za ciasno i tu jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 6 Lipca Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca Zakuty pinem, to była moja pierwsza wymiana łańcucha w tym rowerze, wcześniej siedział tam fabryczny łańcuch od Giant Boulder Trail 2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 6 Lipca Udostępnij Napisano 6 Lipca No to zacznij od sprawdzenia, czy ogniwo zakute pinem luźno się obraca. Zdarzały mi się tak mocno zaciśnięte, że były totalnie sztywne, prawie niemożliwe do ruszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 6 Lipca Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca Ok, jutro sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 7 Lipca Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca Załączam zdjęcia i wideo jak on działa, ogniwo pracuje ciężej w miejscu zakucia. https://streamable.com/llfwqo?src=player-page-share Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 7 Lipca Udostępnij Napisano 7 Lipca (edytowane) Takiemu czuł, że to może być coś w tym kierunku... Patrząc na zdjęcia, to pin siedzi za płytko. Trzeba go skuwaczem/imadełkiem delikatnie wepchnąć. Generalnie da się wyczuć moment, w którym pin wskakuje na właściwą głębokość. Teraz doraźnie możesz powyginać łańcuch na boki w obrębie łączenia, jednak docelowo koniecznie trzeba zamontować ten pin jak należy, bo łańcuch Ci się najzwyczajniej rozepnie w czasie jazdy. A jeszcze lepiej go wywalić i założyć spinkę, żeby móc łatwo zdejmować łańcuch do czyszczenia napędu. Edytowane 7 Lipca przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 7 Lipca Udostępnij Napisano 7 Lipca Taka będzie pasować: Spinka do łańcucha KMC 3/32 pin 7,3 CL-573 6 - 7 rzędowa - 3-KMC-CL573 SR - 14778462063 - Allegro.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 7 Lipca Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca Dzięki wielkie @TheJW jak widzę masz wielkie doświadczenie w naprawach rowerów, że widzisz ( a raczej czujesz) więcej od niektórych serwisantów którzy patrzą gołym okiem na rower. Dzięki @marvelo za polecenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 7 Lipca Udostępnij Napisano 7 Lipca 23 godziny temu, TheJW napisał: Nie, jedno ogniwo więcej nie powinno robić żadnej zauważalnej różnicy. Nie powielajmy tego błędu: typowy łańcuch rowerowy (gdzie są ogniwa zewnętrzne i wewnętrzne na przemian) ma zawsze parzystą liczbę ogniw i nie da się go skrócić albo wydłużyć o jedno ogniwo, tylko zawsze o liczbę parzystą. Jedynie do połączenia spinką zostawiamy liczbę ogniw nieparzystą (spinka zastępuje ogniwo zewnętrzne). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 7 Lipca Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca Według informacji z Internetu to ten łańcuch ma 116 ogniw a to co mi zostało po skróceniu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 7 Lipca Udostępnij Napisano 7 Lipca 42 minuty temu, marvelo napisał: Nie powielajmy tego błędu: typowy łańcuch rowerowy (gdzie są ogniwa zewnętrzne i wewnętrzne na przemian) ma zawsze parzystą liczbę ogniw i nie da się go skrócić albo wydłużyć o jedno ogniwo, tylko zawsze o liczbę parzystą. Jedynie do połączenia spinką zostawiamy liczbę ogniw nieparzystą (spinka zastępuje ogniwo zewnętrzne). Skrót myślowy... Miałem na myśli jedną parę, zewnętrzne+wewnętrzne. 43 minuty temu, sik95 napisał: jak widzę masz wielkie doświadczenie w naprawach rowerów, że widzisz ( a raczej czujesz) więcej od niektórych serwisantów którzy patrzą gołym okiem na rower. Nawet nie wiem, po ilu serwisach już znajomym rowery poprawiałem... Niestety obecnie dobrego mechanika ze świecą szukać. A jak się znajdzie, to trzeba go taktować lepiej niż żonę. 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 17 Lipca Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca Mały zapomniany update w sprawie, otóż po tym jak chciałem pojechać do serwisu zorientowałem się, że łańcuch przestał przeskakiwać, zrobiłem sobie dłuższą rundkę i nawet przy większych wzniesieniach nie ma problemu. Podejrzewam, że przez to że na siłę kręciłem tym ogniwem palcami on poluźnił się w pinie i to wystarczyło żeby napęd znów zaczął chodzić jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 17 Lipca Udostępnij Napisano 17 Lipca (edytowane) @sik95. Edytowane 17 Lipca przez pecio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 17 Lipca Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca W sumie faktycznie może lepiej żeby mi założył tę spinkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 17 Lipca Udostępnij Napisano 17 Lipca Że się ogniwo poluzowało, to jedno. Ale należałoby też sprawdzić, czy nie jest za płytko wciśnięte. Bo możesz się na którymś podjeździe zdziwić, jak zaczniesz oglądać rower od przodu, w dodatku do góry nogami. A spinka to już w ogóle będzie złote rozwiązanie. Byle Ci, jak mówiłem, jakiegoś Accenta nie władowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 17 Lipca Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca @TheJW Spoko, pojadę kupić najpierw spinkę i z nią do mechanika, może trafię tego KMC co kolega @marvelopolecał, a jeśli nie to jakie inne modele polecacie? Wolę zamówić sobie z odbiorem osobistym i zapłacić te kilka złociszy niż płacić drugie tyle za przesyłkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 19 Lipca Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca *Update Dzisiaj zajechałem do miasta obok w celu kupienia spinki, którą proponował@marvelo(na Allegro znalazłem ofertę i zobaczyłem, że w Chwaszczynie jeden serwis prowadzi sprzedaż online) i przy okazji poprosiłem mechanika o wymianę. Facet rzeczywiście potwierdził to co pisaliście, po wymianie napęd chodzi równiutko i do tego ciszej. Przy okazji mechanik sprawdził rower i powiedział, że przydałoby się naprawić/wyregulować tylną przerzutkę, ja mu na to że mój lokalny mechanik (ten drugi u którego wymieniałem korbę)powiedział, że mój model przerzutki jest wadliwy i zalecił wymianę na nowy. Chłop się złapał za głowę i powiedział, że to bzdura i wystarczy regulacja lub wymiana haka. Także już wiem gdzie nie jeździć i jednocześnie wiem gdzie serwisować mojego Gianta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca (edytowane) Cyclosport, w którym prawdopodobnie byłeś, to rzetelny serwis (po za zawieszeniami, do których nie mają kompetencji). Polecić też mogę Sklep rowerowy pod kładką w Gdyni, Mechanikę Rowerową w Baninie i Chilli bikes w Gdańsku. Edytowane 19 Lipca przez KSikorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sik95 Napisano 20 Lipca Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca Tak byłem w Cyclosport, gość zrobił na mnie pozytywne wrażenie a ten pan od przerzutek to właśnie serwis "Przy Kładce" będąc precyzyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.