pecio Napisano 5 Lipca Udostępnij Napisano 5 Lipca (edytowane) Już teraz są malwersacje. Znam gości co kupili szosy po 60- 70 kafli na firmę i odliczyli vacik. Uzasadnienie dla US - dojazd do klienta. Nawet wyrąbane w kosmos ciuchy/ buty też walą w koszta. Jak wejdzie taki program to oni pierwsi będą beneficjentami . I jak znam życie zaraz cała rodzinka będzie bujać się na elektrykach. A taki co faktycznie mógłby skorzystać to po pierwsze nawet nie będzie miał pojęcia ,że takie dopłaty istnieją , po drugie nie stać go na taki rower nawet z dotacją , po trzecie woli bujać się na starym poczciwym Wigry którego ogarnia. Jednym słowem coś mi śmierdzi i to mocno. Edytowane 5 Lipca przez pecio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 5 Lipca Udostępnij Napisano 5 Lipca Ograniczyć dotacje dla 54+, i miast poniżej 220tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 5 Lipca Udostępnij Napisano 5 Lipca (edytowane) W dniu 4.07.2024 o 14:11, Maciorra napisał: Potraktujcie to jako sprawiedliwość dziejową: były dopłaty do samochodów elektrycznych dla bogatszych, to teraz będą dopłaty do rowerów dla biedniejszych:) Nie, one też będą głównie dla bogatszych. Bogatszy sobie kupi e-bike'a jako kolejny gadżet do kolekcji. Biedny... jak będzie miał do wyboru passata albo e-bike'a, to w 99.9% przypadków wybierze passata. A z tych dotacji mają mieć również możliwość skorzystać firmy trudniące się dostarczaniem towarów oraz wypożyczalnie (jak np. nextbike). Czyli mamy dopłaty w dużej mierze (choć nie tylko) do zagranicznych korpo (i ich pracowników - bolt/uber - co w konsekwencji pozwoli obniżyć im koszty). Edytowane 5 Lipca przez hulk14 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 10 Lipca Udostępnij Napisano 10 Lipca Max 5k dopłaty (wysokość uzależniona od poziomu dochodów) do roweru kosztującego max 5k i 9k dopłaty do roweru cargo kosztującego max 9k. Pewnie będą podobne nadużycia jak z mieszkaniami (były przekręty na tzw. adaptację, garaż czy nawet komórkę lokatorską, które to kosztowały odpowiednio dużo, żeby deweloper miał finalnie tyle co trzeba). Tu będzie rower za 5k + obowiązkowy dzwonek za dodatkowe 20k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xnx3000 Napisano 14 Lipca Udostępnij Napisano 14 Lipca (edytowane) Nie będzie enduro, bo jest limit mocy, nie będzie dzwonków, bo jest powiedziane, że dopłata tylko do podstawowej wersji roweru. Natomiast co do dopłat dla firm, to jakiś kiepski żart. Faktycznie całą kwotę przeznaczoną na program zjedzą Nextbike'i i podobne, więc nawet, jak ceny nie pójdą w górę, to się Kowalski nie wyrobi z zakupem, bo będzie problem z podażą, a jak zostanie rozwiązany, to już limit będzie wyczerpany. Najważniejsze na dziś, to jest projekt poddany konsultacjom, więc to jest moment na zgłaszanie uwag i poprawek, żeby wałki wyeliminować Edytowane 14 Lipca przez xnx3000 ortograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 14 Lipca Udostępnij Napisano 14 Lipca W każdym legalnym enduro i nie tylko jest podawana moc nominalna i jest 250 W. Co kogo obchodzi moc szczytowa? Po drugie kij z firmami jak na tym mają pasożytować jednostki samorządowe. Gdzie tu w ogóle jest miejsce na zwykłego "Kowalskiego". Widział kto by u nas nie było wałów na takich akcjach bo to raczej niewykonalne jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 15 Lipca Udostępnij Napisano 15 Lipca (edytowane) Nikogo w rządzie wały nie będą obchodziły. Najważniejsze żeby nikt nie mógł zarzucić braku wsparcia dla elektromobilności Edytowane 15 Lipca przez vdcmike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 15 Lipca Udostępnij Napisano 15 Lipca tak jak już mamy my podatnicy tymi dopłatami wchodzić w d wiadomo komu, to proponuję dopłacać tylko do używanych tak jak w wypadku samochodów 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 2 Sierpnia Udostępnij Napisano 2 Sierpnia Słuchałem podcastu z orędownikiem pomysłu i jestem jeszcze bardziej zniechęcony do sprawy https://www.wezelprzesiadkowy.pl/171-doplaty-do-rowerow-elektrycznych/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogdyn919 Napisano 16 Sierpnia Udostępnij Napisano 16 Sierpnia hej , dodam , że próbowałem sie dodzwonić żeby uzyskaćkilka informacji nt zakupu byłem 25 w kolejce, wynika z tego że jest bardzo duże zainteresowanie. Interesuje mnie czy rower moze być zakupiony w niemczech jeżeli tak to jak ma wygladać dokument zakupu paragon / faktura imienna , waluta euro / złoty ? tak czy siak jest to dobry moment kupić taki rower nie kupisz ty to będziesz spłacał tego kto kupił , pieniądzenie śmierdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejmienoKr Napisano Poniedziałek o 12:09 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 12:09 (edytowane) Pomijam fakt, że dofinansowanie do e-bike to pomysł idiotyczny i to dlaczego nie ma dofinansowania do rowerów skoro ich produkcja jest bardziej przyjazna środowisku. Cytat Już teraz są malwersacje. Znam gości co kupili szosy po 60- 70 kafli na firmę i odliczyli vacik. Uzasadnienie dla US - dojazd do klienta. Nawet wyrąbane w kosmos ciuchy/ buty też walą w koszta. Jak wejdzie taki program to oni pierwsi będą beneficjentami . I jak znam życie zaraz cała rodzinka będzie bujać się na elektrykach. A taki co faktycznie mógłby skorzystać to po pierwsze nawet nie będzie miał pojęcia ,że takie dopłaty istnieją , po drugie nie stać go na taki rower nawet z dotacją , po trzecie woli bujać się na starym poczciwym Wigry którego ogarnia. Jednym słowem coś mi śmierdzi i to mocno. Nie wiem gdzie tutaj widzisz problem, że gość sobie odliczył VAT od roweru za 70 kafli. Jak odliczasz samochód to nikt nie drąży tematu po co Ci bmw jak przecież do klienta dojedziesz multiplą. Z tymi ubraniami i butami to kolega ciśnie Ci kit, żaden US nie przepuści odzieży rowerowej w kosztach, ba nie przepuści nawet kasku zakupionego na motocykl. Kolejna sprawa jest taka, że przecież maksymalna dopłata ma wynosić 5 tyś zł... ktoś kto kupuje rower za 60k taka dopłata zbyt wiele u niego nie zmieni. A i z tego co się orientuje to dopłat nie będzie dla działalności gospodarczych, co ma sens. No i nadal nie wiadomo co z markami jak Scott, czy łapią się na dotacje czy nie. Szwajcaria nie jest w UE, ale rower jest produkowany w UE... A sama idea że ludzie kupią e-bike i przestaną jeździć samochodami jest śmieszna. Ktoś kto dojeżdża samochodem dojeżdża nim z konkretnych powodów i tym powodem nie jest to że nia ma e-bike. Edytowane Poniedziałek o 12:16 przez dejmienoKr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano Poniedziałek o 14:21 Udostępnij Napisano Poniedziałek o 14:21 (edytowane) Przecieki są takie, że jak pisałem indywidualny człek ma mieć "zapisany" jeden rowerek a samorządy, wypożyczalnie uj wie ile. Ale będę miał bekę jak większość się tak ślini a wydymają was okruszkami z pańskiego stołu bez nawet grama poślizgu Edytowane Poniedziałek o 14:22 przez Tyfon79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.