Skocz do zawartości

[Opony] MTB 29 - Głównie asfalt, szuter


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Poszukuję do mojego MTB 29" nowych opon - obecnie fabryczne Schwalbe Smart Sam Active 2.25, ale mają już parę tys km, więc rozglądam się za czymś nowym, co dodatkowo poprawi mój komfort jazdy. Założenia/wymagania:

- Jeżdzę głównie asfalt, szuter, natomiast zależy mi aby opona nadawała się też do sporadycznej jazdy po suchym terenie
- budżet na sztukę: 100-160 PLN

Po dotychczasowej lekturze forum i poszukiwaniach zastanawiam się nad Continental Terra Hardpack (click) lub CONTINENTAL Race King ShieldWall (click)
Prośba o poradę czy któraś z tych to optymalny wybór lub jakieś alternatywy - może ktoś z Was ma i jeździ. Wiem, że bardzo polecane są opony na mieszance BlackChili ale jest to już ponad pieniądze, które chcę wydać

Dodatkowo pytanie - czy zalecalibyście szerokość 2.0 czy 2.25?
P.s. wiem, że do mojego profilu jazdy lepszy byłby gravel, ale mam sentyment do MTB :)

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linki. Nie wiem czy dobrze interpretuję - rozumiem, że race king na black chili<terra hardpack< race king puregrip pod kątem oporów toczenia?

Czy miał ktoś może te opony i może się wypowiredzieć? Co polecacie? I jak z tymi rozmiarami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Race King Protection Black Chill będą bardzo szybkie i dobre na segmenty MTB nawet takie mocniejsze ~220-260pln

Terra Hardpack będą szybkie ale mocniejszym terenie będą niedomagać przyczepnością - w budżecie 

Race King ShieldWall z innej mieszanki, maja mniejsze TPI są cięższe i generalnie są gorsze w każdym względzie od Protection ale są tańsze  ~120-140pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Borboleta Race king w mieszance black chili (używałem wariantu: race sport, nie wzmocnionej: protection). To są opony z  badzo niskimi oporami toczenia, o ile może nawet nie najniższymi z typowych opon mtb (nie sliki, semi sliki itp). Na drogach dojazdowych do lasów  były bardzo szybkie. W terenie, w suchych warunkach zapewniały dobrą trakcję. Niestety mieszanka z której są zrobione bardzo   szybko zużywa się na asfalcie. 
Jak już wyżej było wspominane, te tańsze race king, (poza nazwą i wzorem bieżnika) nie mają nic wspólnego z weriantami z mieszanki black chili.

p.s.
Na pormocji w amazon kupiłem maxxis rekon race - które teoretycznie też powinny mieć nieduże opory, a cena z promocji amazon była poza wszelką konkurencją. Opon jeszcze nie zmieniłem, czekam na zajechanie do konca race kingów.

Edytowane przez Enadxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zakładając, że nie chcę jeździć głównie po asfalcie oraz nie chcę wydać 220+ za oponę - terra hardpack będzie optymalnym wyborem? Bo z tego co piszesz, tańsze race kingi  (te click) będą gorsze? I czy czuć bardzo różnicę między 2.25 a 2"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Borboleta Na temat hard pack się nie wypowiem, bo nie jeździłem. Natomaist tańszy wariant race king ma kumpel w swoim rowerze i jak trochę nim pojeździłem, to zmiana na minus w stosunku do black chili  była dla mnie zauważalna.  Tak samo on twierdził , że moje "lżej idą". Jednak są to nasze  organoleptyczne weryfikacje, nie podparte żadnymi miaridajnymi testami. 
Szerokość opony: Jeździłem na oponach weższych, ale tańszych i z gorszej mieszanki i opory toczenia były dla mnie wyraźnie większe niż, w szerszym laczku a z lepszej gumy.

Edytowane przez Enadxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie potrzebujesz opony z dobrą trakcją w terenie. A jezdzisz głównie asfalty/ szutry , to może coś z opon graweloych w wariantach slik/ semi slik?

Edytowane przez Enadxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Borboleta napisał:

I czy czuć bardzo różnicę między 2.25 a 2"

Przeanalizuj uważnie wyniki testów na podanej przeze mnie stronie. Na opory toczenia ma wpływ przede wszystkim mieszanka oraz budowa opony a nie szerokość. Najlepiej podejść do wyników tych testów z pełnym zaufaniem i nie kierować się własnymi wyobrażeniami w stylu węższa to będzie szybsza. Ciężko dobrać optymalną oponę do jazdy po asfalcie rowerem MTB bo nie takie jest jego przeznaczenie. Na asfalt optymalne są opony slick lub semi slick (szosowe lub gravelowe) w rozmiarze 35-40C tylko czy założysz je do takiego roweru ?

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...