Borboleta Napisano 3 Lipca Napisano 3 Lipca Cześć, Poszukuję do mojego MTB 29" nowych opon - obecnie fabryczne Schwalbe Smart Sam Active 2.25, ale mają już parę tys km, więc rozglądam się za czymś nowym, co dodatkowo poprawi mój komfort jazdy. Założenia/wymagania: - Jeżdzę głównie asfalt, szuter, natomiast zależy mi aby opona nadawała się też do sporadycznej jazdy po suchym terenie - budżet na sztukę: 100-160 PLN Po dotychczasowej lekturze forum i poszukiwaniach zastanawiam się nad Continental Terra Hardpack (click) lub CONTINENTAL Race King ShieldWall (click) Prośba o poradę czy któraś z tych to optymalny wybór lub jakieś alternatywy - może ktoś z Was ma i jeździ. Wiem, że bardzo polecane są opony na mieszance BlackChili ale jest to już ponad pieniądze, które chcę wydać Dodatkowo pytanie - czy zalecalibyście szerokość 2.0 czy 2.25? P.s. wiem, że do mojego profilu jazdy lepszy byłby gravel, ale mam sentyment do MTB Z góry dzięki Cytuj
chrismel Napisano 3 Lipca Napisano 3 Lipca https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-terra-hardpack https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020 https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-performance-shieldwall Cytuj
Borboleta Napisano 4 Lipca Autor Napisano 4 Lipca Dzięki za linki. Nie wiem czy dobrze interpretuję - rozumiem, że race king na black chili<terra hardpack< race king puregrip pod kątem oporów toczenia? Czy miał ktoś może te opony i może się wypowiredzieć? Co polecacie? I jak z tymi rozmiarami ? Cytuj
ernorator Napisano 4 Lipca Napisano 4 Lipca Race King Protection Black Chill będą bardzo szybkie i dobre na segmenty MTB nawet takie mocniejsze ~220-260pln Terra Hardpack będą szybkie ale mocniejszym terenie będą niedomagać przyczepnością - w budżecie Race King ShieldWall z innej mieszanki, maja mniejsze TPI są cięższe i generalnie są gorsze w każdym względzie od Protection ale są tańsze ~120-140pln Cytuj
Enadxx Napisano 4 Lipca Napisano 4 Lipca (edytowane) @Borboleta Race king w mieszance black chili (używałem wariantu: race sport, nie wzmocnionej: protection). To są opony z badzo niskimi oporami toczenia, o ile może nawet nie najniższymi z typowych opon mtb (nie sliki, semi sliki itp). Na drogach dojazdowych do lasów były bardzo szybkie. W terenie, w suchych warunkach zapewniały dobrą trakcję. Niestety mieszanka z której są zrobione bardzo szybko zużywa się na asfalcie. Jak już wyżej było wspominane, te tańsze race king, (poza nazwą i wzorem bieżnika) nie mają nic wspólnego z weriantami z mieszanki black chili. p.s. Na pormocji w amazon kupiłem maxxis rekon race - które teoretycznie też powinny mieć nieduże opory, a cena z promocji amazon była poza wszelką konkurencją. Opon jeszcze nie zmieniłem, czekam na zajechanie do konca race kingów. Edytowane 4 Lipca przez Enadxx Cytuj
Borboleta Napisano 4 Lipca Autor Napisano 4 Lipca Czyli zakładając, że nie chcę jeździć głównie po asfalcie oraz nie chcę wydać 220+ za oponę - terra hardpack będzie optymalnym wyborem? Bo z tego co piszesz, tańsze race kingi (te click) będą gorsze? I czy czuć bardzo różnicę między 2.25 a 2"? Cytuj
Enadxx Napisano 4 Lipca Napisano 4 Lipca (edytowane) @Borboleta Na temat hard pack się nie wypowiem, bo nie jeździłem. Natomaist tańszy wariant race king ma kumpel w swoim rowerze i jak trochę nim pojeździłem, to zmiana na minus w stosunku do black chili była dla mnie zauważalna. Tak samo on twierdził , że moje "lżej idą". Jednak są to nasze organoleptyczne weryfikacje, nie podparte żadnymi miaridajnymi testami. Szerokość opony: Jeździłem na oponach weższych, ale tańszych i z gorszej mieszanki i opory toczenia były dla mnie wyraźnie większe niż, w szerszym laczku a z lepszej gumy. Edytowane 4 Lipca przez Enadxx Cytuj
Borboleta Napisano 4 Lipca Autor Napisano 4 Lipca Dzięki. Zastanawiam się w takim razie - czy jest zasadne dopłacanie do BlackChili, które są dużo lepsze ale szybko się ścierać na asfalcie, po którym w dużej mierze jeżdzę Cytuj
Enadxx Napisano 4 Lipca Napisano 4 Lipca (edytowane) Jak nie potrzebujesz opony z dobrą trakcją w terenie. A jezdzisz głównie asfalty/ szutry , to może coś z opon graweloych w wariantach slik/ semi slik? Edytowane 4 Lipca przez Enadxx Cytuj
chrismel Napisano 4 Lipca Napisano 4 Lipca (edytowane) 1 godzinę temu, Borboleta napisał: I czy czuć bardzo różnicę między 2.25 a 2" Przeanalizuj uważnie wyniki testów na podanej przeze mnie stronie. Na opory toczenia ma wpływ przede wszystkim mieszanka oraz budowa opony a nie szerokość. Najlepiej podejść do wyników tych testów z pełnym zaufaniem i nie kierować się własnymi wyobrażeniami w stylu węższa to będzie szybsza. Ciężko dobrać optymalną oponę do jazdy po asfalcie rowerem MTB bo nie takie jest jego przeznaczenie. Na asfalt optymalne są opony slick lub semi slick (szosowe lub gravelowe) w rozmiarze 35-40C tylko czy założysz je do takiego roweru ? Edytowane 4 Lipca przez chrismel Cytuj
Borboleta Napisano 4 Lipca Autor Napisano 4 Lipca Hardpacki są na semi-slicku właśnie; dlatego prawdopodobnie zaryzykuję z nimi (powinna "wejść"). Czy ktoś z forumowiczów używał może do mtb? Cytuj
Molekpl Napisano 4 Lipca Napisano 4 Lipca Hardpacki dobre, szybkie, lekkie, bierz nie kombinuj. Brat ma w rowerze, sprawują się dobrze na asfalcie i utwardzonych scieżkach w lesie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.