Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam zainstalowane w szosie tarcze Ultegra 160/140 mm. Po montażu hamulców hydraulicznych, oczywistym stało się że tarcze muszą być właściwie idealnie proste. No i są... prawie. Nie mam jakiegoś wielkiego problemu, bo tył mimo że lekko faluje to nie ociera. Przód ociera absolutnie minimalnie i pewnie bym mógł to wyregulować zaciskiem, ale stwierdziłem że spróbuję to zrobić zgodnie ze sztuką.

Mam odpowiedni przyrząd do prostowania tarcz. Tak jak wspomniałem, tarcze to Ultegra pod CL ( są pod 6 śrub?)

image.png.d6adef3dee96c79f12972d4a2c0ba900.png

Jak się do tego zabrać, żeby nie uszkodzić tarczy?

Nie mam wątpliwości jak to zrobić w przypadku "zwykłej" tarczy pod 6 śrub. W przypadku Ultegry pod CL z płetwami czy jako to nazwać, zaczynam mieć już pewne obawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to przyrząd? Bo jeżeli to coś takiego jak poniżej, albo podobne, to uważaj z tym. Przy nieumiejętnej próbie można bicie zrobić jeszcze gorsze niż było. 

https://allegro.pl/oferta/narzedzie-klucz-do-prostowania-tarcz-hamulcowych-w-rowerze-rowerowych-15509910574

Trochę tarcz się w życiu naprostowałem i im lepsza jakościowo stal, tym trudniej wyprostować, a im tańsza, tym łatwiej pokrzywić. Przegrzana tarcza wyprostuje się, ale tylko do kolejnego zagrzania. Takie wynalazki jak twoja ultegra mogą się dodatkowo rozwarstwiać przy zbyt mocnym nacisku. Nie ma tu czegoś takiego jak "zgodnie ze sztuką". Jest albo skutecznie, albo nie. ;) Ważne żeby nie zepsuć całkiem.

Zamiast przyrządów, skuteczniej i bezpieczniej sprawdzają mi się dwa kawałki twardego, czystego drewna o idealnie płaskiej powierzchni. Cel w tym jest taki żeby nie opierać się o powierzchnię tarczy punktowo, tylko złapać ją na pewnej szerokości... No i lepiej kilka razy za słabo, niż raz za mocno.

Good luck. To jedna z tych czynności rowerowych, która zawsze generuje jakiś tam stres przed osiągnięciem chcianego efektu. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom. Co jak co, ale IceTechy 140mm, to chyba najgorszy z możliwych materiałów do szkolenia się w tej czynności. Spierdzie**ć banalnie łatwo, a o dobry efekt naprawdę trudno. To jednak jest coś co kilka razy trzeba zrobić źle, żeby zrozumieć jak to robić dobrze. ;) Najlepiej uczyć się na jakichś tektro 180mm, czy innym shimano rt-54... I najlepiej żeby były swoje, a nie czyjeś. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zanim kupiłem narzędzie, prostowałem imbusem "T" 5mm. ;) Wkładałem w otwory, zapierałem o piastę/nakrętkę i działało. :D Tylko bardziej krzywe IceTech było ciężko tym sposobem wyprostować, bo ameliniowe radiatory.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...