Krypto.Szosowiec Napisano 3 Lipca Udostępnij Napisano 3 Lipca Hej, Mam zainstalowane w szosie tarcze Ultegra 160/140 mm. Po montażu hamulców hydraulicznych, oczywistym stało się że tarcze muszą być właściwie idealnie proste. No i są... prawie. Nie mam jakiegoś wielkiego problemu, bo tył mimo że lekko faluje to nie ociera. Przód ociera absolutnie minimalnie i pewnie bym mógł to wyregulować zaciskiem, ale stwierdziłem że spróbuję to zrobić zgodnie ze sztuką. Mam odpowiedni przyrząd do prostowania tarcz. Tak jak wspomniałem, tarcze to Ultegra pod CL ( są pod 6 śrub?) Jak się do tego zabrać, żeby nie uszkodzić tarczy? Nie mam wątpliwości jak to zrobić w przypadku "zwykłej" tarczy pod 6 śrub. W przypadku Ultegry pod CL z płetwami czy jako to nazwać, zaczynam mieć już pewne obawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 3 Lipca Udostępnij Napisano 3 Lipca no robi się tak samo jak dla tarczy na 6 śrub, akurat ice techy są bardzo wiotkie i łatwo dają się "naginać" przez to że środek tarczy jest z aluminium także nie za mocno z siłą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 3 Lipca Udostępnij Napisano 3 Lipca 42 minuty temu, Krypto.Szosowiec napisał: wyregulować zaciskiem, ale stwierdziłem że spróbuję to zrobić zgodnie ze sztuką. "zgodnie ze sztuką" to regulacja zaciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 3 Lipca Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca No nie zgadzam się... Regulacja zaciskiem to jedno, a to czy tarcza jest prosta to drugie. Jak tarcza jest idealnie prosta, to w przyszłości regulacja zaciskiem trwa 10 sekund, a nie kilka minut żeby trafić idealnie w punkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 3 Lipca Udostępnij Napisano 3 Lipca Nie ma rzeczy idealnie płaskich, zaś wprowadzanie zbędnych naprężeń w materiał tarczy jest proszeniem się o problemy. Poza tym nie wyprostujesz ~0.1mm bicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 3 Lipca Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca Hmm, no to już gorzej, bo pewnie o takich wartościach mówimy w moim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 3 Lipca Udostępnij Napisano 3 Lipca Jaki to przyrząd? Bo jeżeli to coś takiego jak poniżej, albo podobne, to uważaj z tym. Przy nieumiejętnej próbie można bicie zrobić jeszcze gorsze niż było. https://allegro.pl/oferta/narzedzie-klucz-do-prostowania-tarcz-hamulcowych-w-rowerze-rowerowych-15509910574 Trochę tarcz się w życiu naprostowałem i im lepsza jakościowo stal, tym trudniej wyprostować, a im tańsza, tym łatwiej pokrzywić. Przegrzana tarcza wyprostuje się, ale tylko do kolejnego zagrzania. Takie wynalazki jak twoja ultegra mogą się dodatkowo rozwarstwiać przy zbyt mocnym nacisku. Nie ma tu czegoś takiego jak "zgodnie ze sztuką". Jest albo skutecznie, albo nie. Ważne żeby nie zepsuć całkiem. Zamiast przyrządów, skuteczniej i bezpieczniej sprawdzają mi się dwa kawałki twardego, czystego drewna o idealnie płaskiej powierzchni. Cel w tym jest taki żeby nie opierać się o powierzchnię tarczy punktowo, tylko złapać ją na pewnej szerokości... No i lepiej kilka razy za słabo, niż raz za mocno. Good luck. To jedna z tych czynności rowerowych, która zawsze generuje jakiś tam stres przed osiągnięciem chcianego efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 3 Lipca Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca Dokładnie taki. Stresu mi wystarczy w innych dziedzinach życia, więc napiszę krótko: w pu..ie to mam Wyreguluję zaciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 3 Lipca Udostępnij Napisano 3 Lipca Nom. Co jak co, ale IceTechy 140mm, to chyba najgorszy z możliwych materiałów do szkolenia się w tej czynności. Spierdzie**ć banalnie łatwo, a o dobry efekt naprawdę trudno. To jednak jest coś co kilka razy trzeba zrobić źle, żeby zrozumieć jak to robić dobrze. Najlepiej uczyć się na jakichś tektro 180mm, czy innym shimano rt-54... I najlepiej żeby były swoje, a nie czyjeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerowe_lowe Napisano 3 Lipca Udostępnij Napisano 3 Lipca ja to odginam zawsze zwykłymi kombinerkami tylko delikatnie nie potrzeba do tego jakiś narzędzi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 5 Lipca Udostępnij Napisano 5 Lipca @TheJW się nie śmiej, też tak robię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 5 Lipca Udostępnij Napisano 5 Lipca Ja zanim kupiłem narzędzie, prostowałem imbusem "T" 5mm. Wkładałem w otwory, zapierałem o piastę/nakrętkę i działało. Tylko bardziej krzywe IceTech było ciężko tym sposobem wyprostować, bo ameliniowe radiatory.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.