Skocz do zawartości

[piasty] Shimano FH-M8110 Deore XT głośna i cicha praca bębenka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem dwie nowe piasty takie jak w temacie postu. Mam dylemat bo zastanawiam się czy któraś z nich nie jest przypadkiem wadliwa. Kręcąc bębenkiem jedna prawie nie wydaje dźwięku a druga jest aż nazbyt głośna. Czy ktoś może miał do czynienia z takimi piastami i może coś stwierdzić? Pod spodem linki do filmików z tymi dwoma piastami.

głośna

https://photos.app.goo.gl/44V55mV8qVaZNrgUA

cicha

https://photos.app.goo.gl/mDgAZFp2HQDzvUHT9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być kwestia ilości smaru na zapadkach. Dawno już nie używam Shimano, więc nie wiem jak się dobrać do tego bębenka, ale jeżeli jest to prosta operacja, to po prostu sprawdź.

Jeżeli bębenek się nie zacina, nie wydaje różnych dźwięków w czasie obrotu, to ja bym się bardzo nie martwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej wspomniał, mogły być przechowywane w różnych temperaturach, przez co smar się inaczej rozszedł. Mogło być tego smarowania fabrycznie nałożone różne ilości. Zapadki mogą sprężynować z różną siłą... Wszystko może być przyczyną takiego zjawiska. Obie mogły nawet zostać wyprodukowane w różnych miejscach. :) Nawet jak w sklepie komuś spadło w pudełku na podłogę, albo kurier się wyżywał na paczce, to efekt może taki być. 

Jeździć obserwować. Wadę poznasz po czymś innym niż dźwięk. Z czasem powinno się wyrównać, aż do pierwszego serwisu. ;) Ja bym to odebrał jako luksus, tak sobie z dwóch nowych piast, mieć możliwość wyboru ciszej albo głośniej. 

EDIT:

Może też być tak, że po zapleceniu kół, dźwiękowo będą takie same. :) 

Edytowane przez Brombosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Brombosz @Krypto.Szosowiec Ta piasta nie ma zapadek. Jest tam sprzęgło talerzowe, podobnie jak w DT Swiss.
Z tym, że tarcze sprzęgła nie są stale dociskane sprężyną, a mechanizmem śrubowym, który działa dopiero po pociągnięciu bębenka przez kasetę.

Prawdopodobnie po pierwszym zapedałowaniu będą działać podobnie - to jest klikanie słyszalne przy wolnej prędkości i całkowita cisza przy dużej prędkości.

Jeśli piasta hałasuje przy prędkości większej niż "parkingowa" to jest wadliwa. W pierwszych wypustach było to powszechne i shimano w ramach gwarancji wymieniało przekładkę pozycjonującą bębenek względem reszty piasty.

Tu jest dobry film opisujący problemy z tą piastą:



Ja miałem od początku wersję z poprawionym projektem "przekładki" i przejechałem na niej 4126km bez problemów. Niemniej autor filmu wskazuje że jemu piasta umarła po 5 tysiącach kilometrów.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KSikorski Dzięki za sprostowanie. Jedno tylko małe ale:

Cytat

Jeśli piasta hałasuje przy prędkości większej niż "parkingowa" to jest wadliwa.

Wypadałoby określić czym jest hałas, a czym zwykła, głośniejsza praca. ;) Jakaś różnica pewnie jest słyszalna.

W DT Swiss'ach różnej maści też jest to zależne głównie od tego jak się o środek zadbało i czym potraktowało... A już szczególnie w ratchetach.

EDIT:

Dobra. Jeden przykład jest na filmie w 15 sekundzie. Przy takim czymś to obie piasty z pierwszego postu wydają się być 100% sprawne. ;) 

Edytowane przez Brombosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...