Wojcio Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 Chciałem córce dętki zmienić na TPU - opony strasznie mocno trzymały się brzegów - chropowata taśma? Przyklejone? Z największym wysiłkiem i po wielu próbach jedną udało mi się odkleić i po wprowadzeniu brzegu w rowek obręczy zeszła łatwo i wróciła też bez problemu. Ale druga mnie pokonała - może już miałem zmęczone palce. Ani łyżki wsunąć, ani nic. Chwilami już widziałem kolor taśmy, ale nie dawałem rady odchylić więcej niż mm. Czy znacie na to jakiś trik? Jest narzędzie parktpola za ponad 300, ale może czymś polać? Jakimś sprytnym sposobem ścisnąć, ale nie uszkodzić? Opona Vittoria, zwijana, 38mm. Obręcz Rondo. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 2 Lipca 2024 Napisano 2 Lipca 2024 Miałem podobny przypadek. Spray silikonowy trochę pomógł. Tylko wpuść go maksymalnie blisko obręczy, bo jak spryskasz oponę to sam wiesz że już jej nie złapiesz 😉 1 Cytuj
zekker Napisano 2 Lipca 2024 Napisano 2 Lipca 2024 Pewnie obręcze i być może opaska pod opony bezdętkowe. To się bardzo mocno trzyma. Brutalny trik, to kładziesz koło na ziemi, solidnym butem stajesz na oponie, łapiesz na obręcz/szprychy w tym miejscu i ciągniesz aż opona wyjdzie z rantu. U siebie koniec końców wywaliłem opaski pod system bezdętkowy. Problem był w tym, że miały taki kształt, że też wchodziły w rant i było jeszcze ciaśniej. Dodatkowo przy próbie wyciągania, wyglądało jakby opaska wychodziła z obręczy, a nie opona, więc po puszczeniu wszystko wchodziło z powrotem na miejsce. W serwisie zdjęli i założyli rękami - wyrobiona wprawa i siła. 1 Cytuj
marcesco Napisano 2 Lipca 2024 Napisano 2 Lipca 2024 Tydzień temu ćwiczyłem to samo z fabrycznymi kołami Rose, koszmar, chciałem je wyrzucić przez okno. Odłożyłem na drugi dzień aby odpocząć i się uspokoić . Poszło. @Wojcio tak jak piszesz, daj odpocząć palcom i zrób drugie podejście. 1 Cytuj
pecio Napisano 2 Lipca 2024 Napisano 2 Lipca 2024 Jak nie masz krzepy w rękach to polecam trik z płynem do mycia garów. Wtedy jak po wazelince wszystko pięknie schodzi i nachodzi. 1 Cytuj
Enadxx Napisano 2 Lipca 2024 Napisano 2 Lipca 2024 (edytowane) @Wojcio Na trudne przypadku można spróbować podgrzać oponę (zostawić koło na słońcu, albo suszarką). Ciepła guma będzie bardziej plastyczna i łatwiej oderwać ją od rantu. Z jednym trudnym przypadkiem (bez szans na wsiśnięcie łyżki) pomogłem sobie łapiąc oponę ściskiem stolarskim i wyszarpując ją / ciągnac za ścisk (dużo mocniejszy i pewniejszy chwyt niż palcami). A byłem już na etapie, że będę ją rozcinał Edytowane 2 Lipca 2024 przez Enadxx 1 Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 2 Lipca 2024 Napisano 2 Lipca 2024 A próbowałeś założyć rękawice robocze? Wbrew pozorom, zmienie to nagle zasady gry. Cytuj
spidelli Napisano 2 Lipca 2024 Napisano 2 Lipca 2024 Ha, ja ostatnio jak kupiłem nowe opony zwijane to położyłem je na słońcu Triku z płynem do naczyń nie stosowałem na opony, jeszcze nie miałem aż tak trudnego przypadku, chociaż nie raz i nie dwa sobie skórki "poodklejałem". Ale często płyn/mydło w płynie stosuję kiedy potrzebna jest nietrwała lubrykacja 1 Cytuj
Wojcio Napisano 4 Lipca 2024 Autor Napisano 4 Lipca 2024 UDAŁO SIĘ!!! Ręce nie dały rady - dała radę pięta - piętą w bucie przygniotłem oponę do podłogi, pociągnąłem za obręcz do góry i zeszła do rowka. Płyn do naczyń był potrzebny przy montażu, bo nie chciała wskoczyć (z dętką). Ale jest metoda, wiem, że w terenie dam radę. Ciekawe, że jak opona już była w rowku, to zdejmowanie było łatwe (choć z łyżkami) a zakładanie gołymi rękami. Obręcz ma wypustkę przy krawędzi, która trzyma oponę, do tego taśma jest bardzo szorstka. Dzięki za wszystkie rady. 1 Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 4 Lipca 2024 Napisano 4 Lipca 2024 Niestety niektóre obręcze są dramatycznie złe pod tym względem. Miałem dwa modele WTB i byłem blisko metod jak u Ciebie. Kupiłem DT Swiss i montaż/ demontaż przebiega zupełnie bez problemu. Cytuj
Mentos Napisano 5 Lipca 2024 Napisano 5 Lipca 2024 A nie miałeś tam tego durnego patentu z tym rowkiem? Nie pamiętam jak się to nazywa, była już gdzieś o tym mowa. Ja to dziadostwo spiłowałem kontówką która kręciła kołem w żony rowerze. Też walka była niemiłosierna i w trasie nie ma szans bym jej naprawił przebicie. Cytuj
Wojcio Napisano 5 Lipca 2024 Autor Napisano 5 Lipca 2024 Obręcz ma taki rowek, choć nieduży i on na pewno nie pomaga. Do tego wąska taśma, która nie sięga krawędzi i też dodaje opór. Cytuj
rowerowe_lowe Napisano 5 Lipca 2024 Napisano 5 Lipca 2024 są takie specjalnie łyżki plastikowe które kupisz za grosze Cytuj
Wojcio Napisano 5 Lipca 2024 Autor Napisano 5 Lipca 2024 Jakie łyżki? Zwykłych łyżek do opon mam całe stado, Parktool, Topeak, Unior (te są najlepsze uważam), a także gorsze - Canyon i jakieś no-name. Ale takie łyżki nie rozwiązują opisanego tu problemu, bo przed zsunięciem opony do środka nie da się ich wsadzić. Jest narzędzie Parktool do zsuwania trudnych opon, ale jego nie mam - jest drogie i duże. Jeśli znasz "specjalne łyżki" które tu by pomogły, proszę napisz. Cytuj
Enadxx Napisano 5 Lipca 2024 Napisano 5 Lipca 2024 @Wojcio to narzedzie park tool działa na podobnej zasadzie co scisk stolarski z jula za 25 zł. PARK TOOL PTS-1 1 Cytuj
mpogor Napisano 5 Lipca 2024 Napisano 5 Lipca 2024 Ok, a ja miałem za to problem w drugą stronę. Oponę ściągnąłem bez problemu, za to nie byłem w stanie jej założyć z powrotem. Ten drut na krawędzi był tak mocny i dopasowany, że ni chu chu nie dałem rady jej założyć, mimo łyżek Park Toola i pracy dwóch osób. Większość udało się założyć za obręcz, tylko te kila centymetrów wystających się opierała. Rozwaliłem sobie przy tym nową dętkę Opona fabryczna. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 5 Lipca 2024 Napisano 5 Lipca 2024 @mpogor bo przy zakładaniu, także musisz zsunąć krawędź opony do środka obręczy. 12 minut temu, Enadxx napisał: @Wojcio to narzedzie park tool działa na podobnej zasadzie co scisk stolarski z jula za 25 zł. PARK TOOL PTS-1 Przy tym 10 razy Ci się zsunie, bo kształt nie pasuje do opony. Nie będziesz także w stanie ruszyć oponą, bo także się zsunie. Już dawno się nauczyłem, że "zamienniki" dedykowanych narzędzi to wywalanie kasy w błoto. Jeżeli ktoś potrzebuje takie narzędzie, bo ma kilka rowerów, zmienia często opony itd, to po prostu wypada to kupić i tyle. Cytuj
Enadxx Napisano 5 Lipca 2024 Napisano 5 Lipca 2024 @Krypto.Szosowiec wiadomo, że nie jest to tak wygodne i ergonomiczne jak dedykowane narzędzie. Jednak w momencie jak chciałem już rozcinać oponę, to scisk załatwił temat. A nie byłem w stanie "odlepić" rantu opony od krawędzi obręczy. Palce obolałe, deptanie i szarpanie nie pomagało, opona grzana suszarką, trzymana na słońcu. Nic ze znanych mi metod nie zadziałało. A scisk i dźwignia z niego zrobiona załatwił robotę. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 5 Lipca 2024 Napisano 5 Lipca 2024 Nie no, do szybkiej roboty to wiadomo że używa się tego co jest pod ręką 😉 Natomiast do regularnej wymiany, ja bym postawił na dedykowane narzędzie. Cytuj
Mentos Napisano 5 Lipca 2024 Napisano 5 Lipca 2024 Dla mnie takie obręcze albo takie opony od razu w śmieci. Nie ma akceptacji dla takiego rozwiązania z którym sobie normlnymi porządnymi łyżkami w terenie nie można poradzić gdy trzeba założyć dętkę. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 5 Lipca 2024 Napisano 5 Lipca 2024 Kiedyś problemów nie było, bo nie było Tubeless. Teraz robią obręcze tak, żeby trzymały oponę pod mleko. A że montaż opony to katorga? A kogo to obchodzi. Chociaż i tak chyba liderem cały czas pozostaja opony z Tribana. Niektórzy nawet sądzili, że opony są przyklejone fabrycznie do obręczy 🤨 Cytuj
Mentos Napisano 5 Lipca 2024 Napisano 5 Lipca 2024 Ja tam Maxxisy z rawkami DT ręką jestem w stanie ściągnąć. Cytuj
zekker Napisano 5 Lipca 2024 Napisano 5 Lipca 2024 9 godzin temu, Wojcio napisał: Do tego wąska taśma, która nie sięga krawędzi i też dodaje opór. Szersza taśma nie ułatwi sprawy. Jeżeli będzie od krawędzi do krawędzi, to opona będzie jeszcze ciaśniej siedzieć, bo będzie miała mniej miejsca. Fabrycznie miałem w obręczach wsadzone opaski pod mleko, miały kształt idealnie dopasowany do obręczy, wchodziła nawet w rant. Przy próbach "odklejenia" opony, taśma przesuwała się razem z oponą i dalej trzymała krawędź, puszczałeś oponę, to z powrotem wchodziła w obręcz. Po wywaleniu ich i zaklejeniu środka obręczy taśmą malarską, jest o wiele łatwiej ściągać opony. Cytuj
Mentos Napisano 6 Lipca 2024 Napisano 6 Lipca 2024 (edytowane) Odnośnie taśmy, kupiona po filmiku znanego Utubera. Genialna. Sztywna, ciśnienie nie wpycha jej tak jak zwykłych izolacyjnych, bardzo cienka więc z tym zdejmowaniem ipony problemu nie ma, a jednocześnie mocna. Różne szerokości można od razu zamówić. No i !!! 10x taniej niż te którymi nas ruchają firmy rowerowe. Naklejamy, dętka do 4bar, wyjmujemy i idealnie siedzi. https://www.tasmyikleje.pl/btasma-strappingowa-niebieska-30mm-x-66m-1s3300-b Edytowane 6 Lipca 2024 przez Mentos Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.