Skocz do zawartości

[Gravel] Kross Esker 5.0, czy jest sens dopłacać do 6.0


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak ta korba FSA, czy da się do niej dokupić blaty NW i łatwo wymienić (w korbie Shimano bez problemu). Sama klamkomanteka 2x i pancerze mogą zostać nie ruszane, tylko przerzutkę przednią odkręcić. Klamkomanetka ma wbudowane sprężyny i zapadki do indeksacji, więc nawet bez przerzutki na drugim końcu linki nie będzie się luźno majtać.

Ale trzeba mieć na uwadze, że tylna przerzutka 2x ma mniejszą pojemność niż wersja 1x i nie będzie za dobrze działać z kasetami 40+.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo też jak potraktowane są pancerze w tej ramie. Może są puszczone prosto i z luzem, to wtedy byłoby easy... Ale jak ktoś tam je czymś przyczepił, albo co gorsze, zakręcił "warkocz"... To wtedy jest jazda. ;) 

Dużo zależy od stylu jazdy takim gravelem. Jak zaczyna się coś więcej go tłuc po nierównościach i nachyleniach terenu, to 1x przestaje być tylko kosmetyką. Prostota kokpitu wtedy nabiera znaczenia. Sam jeździsz fullem, to chyba nie trzeba tłumaczyć. :)

No i zalewaj mlekiem jak najbardziej. To w takich właśnie kompromisach jak "gravele do enduro" daje najwięcej. Po to chude, żeby szybsze oraz realnie zwiększa margines błędów i ich wybaczalność. 

Edytowane przez Brombosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 25.07.2024 o 11:54, some1 napisał:

Nie wiem jak ta korba FSA, czy da się do niej dokupić blaty NW i łatwo wymienić (w korbie Shimano bez problemu). Sama klamkomanteka 2x i pancerze mogą zostać nie ruszane, tylko przerzutkę przednią odkręcić. Klamkomanetka ma wbudowane sprężyny i zapadki do indeksacji, więc nawet bez przerzutki na drugim końcu linki nie będzie się luźno majtać.

Ale trzeba mieć na uwadze, że tylna przerzutka 2x ma mniejszą pojemność niż wersja 1x i nie będzie za dobrze działać z kasetami 40+.

 

Więc tak. Przerzutka tył od 1x12 i kaseta 11-51 na zwykłym bębenku ogarnia. Wymiana skórny p&p bez kombinacji.

Ja manetki zmieniłem na 1x11. Wystarczyło odwinąć owijkę do klamek od góry,odkręcić przewody hamulcowe,przykręcić do nowych klamek i tyle. Potem odpowietrzylem.linja przerzutki została stara,udało się do nowej manetki włożyć bez strat.

Nic strasznego i trudnego nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...