Skocz do zawartości

[Gravel] Kross Esker 5.0, czy jest sens dopłacać do 6.0


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, przymierzam się do zakupu gravela. Wpadł mi w oko Kross Esker 5.0 w kolorze mango, osprzęt to najniższy GRX + korba FSA (napęd 2x10). Zastanawiam się czy warto dopłacić 800zł do wyższej wersji GRX'a gdzie jest już napęd 2x11. Mam szosę na ultegrze 2x11 i bardzo rzadko korzystam z najniższego przełożenia, nie wiem czy sugerować się tym, czy wziąć ten, który bardziej podoba mi się kolorystycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież 1 bieg więcej, nie ma nic do najniższego przełożenia, tylko zwiększa ilość biegów.

Różnic jest znacznie więcej niż ten jeden bieg. Z tego co widzę jest inna rama i koła.

Korba FSA o której piszesz jest kiepska i nadaje się do demontażu i sprzedaży. Szkoda jej nawet używać i lepiej sprzedać nową, razem z suportem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Różnic jest znacznie więcej niż ten jeden bieg. Z tego co widzę jest inna rama i koła.

Korba FSA o której piszesz jest kiepska i nadaje się do demontażu i sprzedaży. Szkoda jej nawet używać i lepiej sprzedać nową, razem z suportem.

Tak jak @Ullses01 wspomniał chodzi o drugą generację na rok 2024. Rama w 2.0, 5.0 i 6.0 jest taka sama. Korbę FSA od razu bym wymienił na GRX600, również opony pójdą na sprzedaż.

 

30 minut temu, Ullses01 napisał:

Przymierzaleś się do tego modelu? Byłbyś w stanie opisać pozycję i porównanie do innych modeli?

Tak, byłem w sklepie stacjonarnym i mierzyłem zarówno Kross Esker 5.0, Unibike Geos i Polygon Path X5. Zarówno Kross i Polygon były bardzo wygodne. Na geosie czułem się jakbym prowadził Tribana z 2016 roku, Ursusa c-330 lub starego fiata. Ten rower nie jest w żaden sposób żwawy... skręcanie tym to męka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym stawiał na 2x11 w tym przypadku, ale...

zupełnie nie rozumiem argumentu że drugi rower ma taki sam napęd. Właściwie to nie taki sam, bo Ultegra vs GRX.

No i co z tego w zasadzie? W razie awarii, przerzutek nie przełoży, bo inne zakresy kasety i mogą nawet nie być kompatybilne. Łańcucha nie przełoży, bo inne zużycie. Z korbą dokładnie to samo.

Gdzie tu jakaś korzyść? Nie wspominam już nawet o tym, że żyjemy w czasach gdy coś się zepsuje, część zamienną dojedzie do nas za jeden lub dwa dni. Więcej czasu pójdzie na przekładkę części, niż gdyby zamówić i po prostu wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KNKS napisał:

Chodziło mi bardziej o to, że skoro ma w drugim rowerze 2x11, to powinien wiedzieć że jest lepszy niż 2x10. Tym bardziej że różnica to tylko kilkaset złotych.

Nie jeździłem nigdy na napędzie 2x10 więc nie mam porównania do Ultegry 2x11, wcześniej miałem szosę z napędem Claris 2x8.

Co do samego roweru to cena eskera 5.0 trochę spadła i różnica wynosi tysiąc złotych.

image.thumb.png.8fa561eb91127a5f4eecda804258c8ce.pngimage.thumb.png.d2ed1e10484b13d77a10a492d0dd4acf.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie przeszkadza ci czarny nudny kolor bierz 6.0. Mniej wydawania kasy na wymiane części.

One ciągle tanieją. Sam kupiłem szarego, bo jednak ten pomarańczowy to taki dyniowy. Szary uniwersalny do koloru butów,ciuchów i innych.
U mnie rower kupiony za 5000
Korba wpadła grx600 1x12 za 400zł
Kaseta 11-51 11s deore,łańcuch kmc. 
Klamkomanetki grx600 1x11 za 380zł używki.
Niestety tylna przerzutka nie ogarniała, wiec wpadła używka 12s 822 sgs za 300zł
Wpadły też moje stare koła na dt 350, opony zostaly, ale zalane mlekiem więc juz -400g na dętkach. Tarcze ice tech,dodatkowy adapter na przód pod 180mm.

Ogólnie Niby spoko, można by na wadze zejść na oponach,sztycy,kierownicy etc.
Kaseta swoje waży, Usuwając przednią przerzutke,manetki dalej zostają, więc tak naprawde przejscie z 2x10 na 1x11 u mnie to kwestia wyglądu przodu.
Miało być 1x12, ale 1300zł na klamkomanetki to jednak sporo. 

Całe życie na mtb, nigdy szosy,baranka. Muszę się przyzwyczaić. Jeździłem na sztywnym widelcu w mtb. Ale jednak po posiadaniu fulla mtb, potem ht carbon na sid'zie to ogromna roznica taki gravel. Pojedzimy,zobaczymy. Aktualnie 10,06 waga.

20240703_164945.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoję przed podobnym dylematem, 5.0 za 5200 i 6.0 za 6100. Rower ma być pierwszym gravelem po przesiadce z z mtb a później fulla. Do rekreacyjnej jazdy, bez ściągania, bez ważenia sprzętu tylko na wycieczki rodzinne faktycznie warto inwestować te +900 zł? A nie lepiej przeznaczyć je na lepsze opony, nowy kask, jakieś akcesoria? Faktycznie korba od fsa taka słaba? Miałem w fullu przez 3 lata i praktycznie żadnych problemów nie uświadczyłem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam z szybkim pytaniem. Czy klamkomanetki GRX400 obsłużą kasetę 11-42? Czytałem, że uciąg linki jest taki sam jak w przypadku grup wyżej ale potrzebuję potwierdzenia.

Widziałem też adapter do haka przerzutki z firmy wolf-tooth, podobno sprawdza to egzamin. Czy ktoś posiada takie modyfikacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
42 minuty temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Klamkomanetki nie mają nic wspólnego z rozpiętością kasety. Definiują tylko ilość biegow.

Za to czy będzie dzialało czy nie, odpowiada przerzutka.

Napęd 2x?

Źle się wyraziłem. Chodziło mi o to czy grx400 obsłuży 11rz kasetę o zakresie 11-42 (Shimano Deore CS-M5100).

Tak, napęd 2x.

Chcę zrobić mullet w Eskerze 5.0 gen 2.

Edytowane przez Zuchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.07.2024 o 14:16, PMo napisał:

A ten szary to jakis taki ciemny, wpadający w niebieski lekko? Na grafikach jest jaśniutki i mi się podoba a ten jakby mniej :D

Właśnie jeden oglądałem w sklepie pod warszawą i był jasny szary jakby. Byłem na urlopie i we wrocławiu zamówiłem rower za 5k wlasnie, Jak pojechalem do sklepu to własnie patrze jakiś dziwny. Na fakturze i w ksiażce jest jako szaro granatowy. 
Facet w sklepie mówił że jasne szare mieli GEN1, a GEN2 jest taka. Nie wiem, nie wnikałem już, wziąłem i nie marudziłem. 
Jest taki ciemny szary w sumie. 

Co do korby- ja sprzedałem bo mi sie nie podobała, a i na 1x wszedłem.

Fotka za sklepu. 
image.thumb.png.10227a83449139bb31daeef2b08bbb6e.png

@Zuchu Mi nie obsłużyła 11-51, ale 42t powinna, trzecia koronka w tej kasecie to 39, i miała już problem ta przerzutka.

Edytowane przez llancer
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cytat

Co do korby- ja sprzedałem bo mi sie nie podobała, a i na 1x wszedłem.

Jesteś w stanie powiedzieć co zmieniłeś dokładnie żeby wejść na 1x i jaki koszt finalny takiej zabawy? Wziałem też szarego 5.0 gen2 i jeździ się spoko ale pewnie będę chciał się pobawić w przyszłym sezonie w modyfikację na 1 rzędowy napęd :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej niż kosztem tego co tam kolega kupił, zastanowiłbym się nad samą zabawą, bo trochę rozbierania i składania jest. :) Odwijanie owijki, przewody przez stery wpuszczone w ramę, możliwe rozkminy nad linią łańcucha i hydrauliką z przodu, regulowanie wszystkiego na nowo, rozkręcanie i ponowne skręcanie... Jak samemu nie zrobisz, to serwis skasuje cię zdrowo... Gdzie jeszcze potem może dojdzie brak zastosowania dla lewej klamkomanetki, o ile ją odzyskasz. Chyba, ze te GRX da się jakoś przerobić z 2x na 1x? Ktoś coś wie?

Jak sam zrobisz, to koszt nie będzie duży, czego byś na zmianę nie kupił... Ale tak będzie dopiero, jeżeli wszystko co wymontujesz sprzedasz jako nowe i w odpowiednich pieniądzach. A dłubania będzie przy tym wcale nie mało, nie licząc ewentualnych pomyłek i fakapów. Trzeba raczej przemyśleć czy warto się pchać w takie modyfikacje, czy lepiej wybrać gotowca 1x. Wszystko zależy od posiadanego warsztatu, wiedzy i dostępu do części. Bez niczego na start się zdecydowanie nie opłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to rozwiałeś odpowiednio moje wątpliwości i pewnie zostanę jednak przy tym napędzie do czasu kolejnego roweru :) Po pierwszych 300km nie mam się kompletnie do czego przyczepić z 2x10 także trzeba jeździć i cieszyć się tym co jest! Z jedynych modyfikacji pewnie sobie wpakuję korbę grxa dla estetyki (i może lepszego działania?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej oczywiste, że serwis który by się tego podjął raczej oddał by mi wszystko co zostało zdemontowane (tak mi się wydaje przynajmniej). Spoko znam zalety i wady 1x, mam w fullu 1x12 i tutaj w gravelu przesiadka na 1x na ten moment to czysta fanaberia estetyczna i może minimalnie wagowa. Dla niezdecydowanych, na tym 2x10 jeździ się serio spoko i jeśli nie będzie problemów z regulowaniem to na luzie rekreacyjnie można sobie trzaskać kiometry :) na razie w pierwszej kolejności własnie wchodzą nowe opony i jeszcze nie zdecydowałem czy bawić się w tubelessy (mam w fullu) czy przetestować pierwszy raz jakieś dętki tpu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...