Zuchu Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 Cześć, przymierzam się do zakupu gravela. Wpadł mi w oko Kross Esker 5.0 w kolorze mango, osprzęt to najniższy GRX + korba FSA (napęd 2x10). Zastanawiam się czy warto dopłacić 800zł do wyższej wersji GRX'a gdzie jest już napęd 2x11. Mam szosę na ultegrze 2x11 i bardzo rzadko korzystam z najniższego przełożenia, nie wiem czy sugerować się tym, czy wziąć ten, który bardziej podoba mi się kolorystycznie. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 No ale przecież 1 bieg więcej, nie ma nic do najniższego przełożenia, tylko zwiększa ilość biegów. Różnic jest znacznie więcej niż ten jeden bieg. Z tego co widzę jest inna rama i koła. Korba FSA o której piszesz jest kiepska i nadaje się do demontażu i sprzedaży. Szkoda jej nawet używać i lepiej sprzedać nową, razem z suportem. Cytuj
Ullses01 Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 Modele 2, 5 i 6 na rok 2024 mają tą samą nową ramę. Przymierzaleś się do tego modelu? Byłbyś w stanie opisać pozycję i porównanie do innych modeli? Cytuj
Mihau_ Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 16 minut temu, Zuchu napisał: Mam szosę na ultegrze 2x11 Więc bym sobie dopłacił żeby mieć dwa kompatybilne ze sobą sprzęty Cytuj
Zuchu Napisano 1 Lipca 2024 Autor Napisano 1 Lipca 2024 35 minut temu, Krypto.Szosowiec napisał: Różnic jest znacznie więcej niż ten jeden bieg. Z tego co widzę jest inna rama i koła. Korba FSA o której piszesz jest kiepska i nadaje się do demontażu i sprzedaży. Szkoda jej nawet używać i lepiej sprzedać nową, razem z suportem. Tak jak @Ullses01 wspomniał chodzi o drugą generację na rok 2024. Rama w 2.0, 5.0 i 6.0 jest taka sama. Korbę FSA od razu bym wymienił na GRX600, również opony pójdą na sprzedaż. 30 minut temu, Ullses01 napisał: Przymierzaleś się do tego modelu? Byłbyś w stanie opisać pozycję i porównanie do innych modeli? Tak, byłem w sklepie stacjonarnym i mierzyłem zarówno Kross Esker 5.0, Unibike Geos i Polygon Path X5. Zarówno Kross i Polygon były bardzo wygodne. Na geosie czułem się jakbym prowadził Tribana z 2016 roku, Ursusa c-330 lub starego fiata. Ten rower nie jest w żaden sposób żwawy... skręcanie tym to męka. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 800 zł to nie jest wielka różnica. Korbe FSA opchniesz za 200 zł, GRX kosztuje ponad 500 zł. Różnica to 300 zł. Dochodzi czas i nie wiem czy warto się w to bawić, skoro dostaniesz lepszy napęd za realnie około 500 zł więcej. Cytuj
Brombosz Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 3 godziny temu, KNKS napisał: Masz rower na 2x11 i się zastanawiasz ? 🙄 W sedno. Mam dwa bliźniacze napędy 1x11 w rowerach do różnych celów i to był strzał w dziesiątkę. Nieważne co się popsuje albo zużyje, zawsze jest czym jeździć. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 Ja też bym stawiał na 2x11 w tym przypadku, ale... zupełnie nie rozumiem argumentu że drugi rower ma taki sam napęd. Właściwie to nie taki sam, bo Ultegra vs GRX. No i co z tego w zasadzie? W razie awarii, przerzutek nie przełoży, bo inne zakresy kasety i mogą nawet nie być kompatybilne. Łańcucha nie przełoży, bo inne zużycie. Z korbą dokładnie to samo. Gdzie tu jakaś korzyść? Nie wspominam już nawet o tym, że żyjemy w czasach gdy coś się zepsuje, część zamienną dojedzie do nas za jeden lub dwa dni. Więcej czasu pójdzie na przekładkę części, niż gdyby zamówić i po prostu wymienić. Cytuj
KNKS Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 Chodziło mi bardziej o to, że skoro ma w drugim rowerze 2x11, to powinien wiedzieć że jest lepszy niż 2x10. Tym bardziej że różnica to tylko kilkaset złotych. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 4 godziny temu, Mihau_ napisał: Więc bym sobie dopłacił żeby mieć dwa kompatybilne ze sobą sprzęty @KNKS miałem na myśli ten Post, bo akurat Twój jest zrozumiały. 1 Cytuj
Zuchu Napisano 1 Lipca 2024 Autor Napisano 1 Lipca 2024 1 godzinę temu, KNKS napisał: Chodziło mi bardziej o to, że skoro ma w drugim rowerze 2x11, to powinien wiedzieć że jest lepszy niż 2x10. Tym bardziej że różnica to tylko kilkaset złotych. Nie jeździłem nigdy na napędzie 2x10 więc nie mam porównania do Ultegry 2x11, wcześniej miałem szosę z napędem Claris 2x8. Co do samego roweru to cena eskera 5.0 trochę spadła i różnica wynosi tysiąc złotych. Cytuj
llancer Napisano 3 Lipca 2024 Napisano 3 Lipca 2024 Jak nie przeszkadza ci czarny nudny kolor bierz 6.0. Mniej wydawania kasy na wymiane części. One ciągle tanieją. Sam kupiłem szarego, bo jednak ten pomarańczowy to taki dyniowy. Szary uniwersalny do koloru butów,ciuchów i innych. U mnie rower kupiony za 5000 Korba wpadła grx600 1x12 za 400zł Kaseta 11-51 11s deore,łańcuch kmc. Klamkomanetki grx600 1x11 za 380zł używki. Niestety tylna przerzutka nie ogarniała, wiec wpadła używka 12s 822 sgs za 300zł Wpadły też moje stare koła na dt 350, opony zostaly, ale zalane mlekiem więc juz -400g na dętkach. Tarcze ice tech,dodatkowy adapter na przód pod 180mm. Ogólnie Niby spoko, można by na wadze zejść na oponach,sztycy,kierownicy etc. Kaseta swoje waży, Usuwając przednią przerzutke,manetki dalej zostają, więc tak naprawde przejscie z 2x10 na 1x11 u mnie to kwestia wyglądu przodu. Miało być 1x12, ale 1300zł na klamkomanetki to jednak sporo. Całe życie na mtb, nigdy szosy,baranka. Muszę się przyzwyczaić. Jeździłem na sztywnym widelcu w mtb. Ale jednak po posiadaniu fulla mtb, potem ht carbon na sid'zie to ogromna roznica taki gravel. Pojedzimy,zobaczymy. Aktualnie 10,06 waga. 1 Cytuj
PMo Napisano 10 Lipca 2024 Napisano 10 Lipca 2024 Stoję przed podobnym dylematem, 5.0 za 5200 i 6.0 za 6100. Rower ma być pierwszym gravelem po przesiadce z z mtb a później fulla. Do rekreacyjnej jazdy, bez ściągania, bez ważenia sprzętu tylko na wycieczki rodzinne faktycznie warto inwestować te +900 zł? A nie lepiej przeznaczyć je na lepsze opony, nowy kask, jakieś akcesoria? Faktycznie korba od fsa taka słaba? Miałem w fullu przez 3 lata i praktycznie żadnych problemów nie uświadczyłem Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Lipca 2024 Napisano 10 Lipca 2024 Jej problemem jest to, że pasuje do niej tylko jeden suport, który kosztuje 200 zł. Jednym suport padł po 500 km, inni jeździli trzy sezony. Ja ja praktycznie od razu demontowałem i sprzedawałem. Obydwie poszły szybko do "gruza" lub trenażera. Cytuj
Zuchu Napisano 10 Lipca 2024 Autor Napisano 10 Lipca 2024 Wracam z szybkim pytaniem. Czy klamkomanetki GRX400 obsłużą kasetę 11-42? Czytałem, że uciąg linki jest taki sam jak w przypadku grup wyżej ale potrzebuję potwierdzenia. Widziałem też adapter do haka przerzutki z firmy wolf-tooth, podobno sprawdza to egzamin. Czy ktoś posiada takie modyfikacje? Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Lipca 2024 Napisano 10 Lipca 2024 (edytowane) Klamkomanetki nie mają nic wspólnego z rozpiętością kasety. Definiują tylko ilość biegow. Za to czy będzie dzialało czy nie, odpowiada przerzutka. Napęd 2x? Edytowane 10 Lipca 2024 przez Krypto.Szosowiec Cytuj
PMo Napisano 10 Lipca 2024 Napisano 10 Lipca 2024 W dniu 4.07.2024 o 00:02, llancer napisał: A ten szary to jakis taki ciemny, wpadający w niebieski lekko? Na grafikach jest jaśniutki i mi się podoba a ten jakby mniej Cytuj
Zuchu Napisano 10 Lipca 2024 Autor Napisano 10 Lipca 2024 (edytowane) 42 minuty temu, Krypto.Szosowiec napisał: Klamkomanetki nie mają nic wspólnego z rozpiętością kasety. Definiują tylko ilość biegow. Za to czy będzie dzialało czy nie, odpowiada przerzutka. Napęd 2x? Źle się wyraziłem. Chodziło mi o to czy grx400 obsłuży 11rz kasetę o zakresie 11-42 (Shimano Deore CS-M5100). Tak, napęd 2x. Chcę zrobić mullet w Eskerze 5.0 gen 2. Edytowane 10 Lipca 2024 przez Zuchu Cytuj
llancer Napisano 14 Lipca 2024 Napisano 14 Lipca 2024 (edytowane) W dniu 10.07.2024 o 14:16, PMo napisał: A ten szary to jakis taki ciemny, wpadający w niebieski lekko? Na grafikach jest jaśniutki i mi się podoba a ten jakby mniej Właśnie jeden oglądałem w sklepie pod warszawą i był jasny szary jakby. Byłem na urlopie i we wrocławiu zamówiłem rower za 5k wlasnie, Jak pojechalem do sklepu to własnie patrze jakiś dziwny. Na fakturze i w ksiażce jest jako szaro granatowy. Facet w sklepie mówił że jasne szare mieli GEN1, a GEN2 jest taka. Nie wiem, nie wnikałem już, wziąłem i nie marudziłem. Jest taki ciemny szary w sumie. Co do korby- ja sprzedałem bo mi sie nie podobała, a i na 1x wszedłem. Fotka za sklepu. @Zuchu Mi nie obsłużyła 11-51, ale 42t powinna, trzecia koronka w tej kasecie to 39, i miała już problem ta przerzutka. Edytowane 14 Lipca 2024 przez llancer 2 Cytuj
PMo Napisano 25 Lipca 2024 Napisano 25 Lipca 2024 Cytat Co do korby- ja sprzedałem bo mi sie nie podobała, a i na 1x wszedłem. Jesteś w stanie powiedzieć co zmieniłeś dokładnie żeby wejść na 1x i jaki koszt finalny takiej zabawy? Wziałem też szarego 5.0 gen2 i jeździ się spoko ale pewnie będę chciał się pobawić w przyszłym sezonie w modyfikację na 1 rzędowy napęd Cytuj
Brombosz Napisano 25 Lipca 2024 Napisano 25 Lipca 2024 Bardziej niż kosztem tego co tam kolega kupił, zastanowiłbym się nad samą zabawą, bo trochę rozbierania i składania jest. Odwijanie owijki, przewody przez stery wpuszczone w ramę, możliwe rozkminy nad linią łańcucha i hydrauliką z przodu, regulowanie wszystkiego na nowo, rozkręcanie i ponowne skręcanie... Jak samemu nie zrobisz, to serwis skasuje cię zdrowo... Gdzie jeszcze potem może dojdzie brak zastosowania dla lewej klamkomanetki, o ile ją odzyskasz. Chyba, ze te GRX da się jakoś przerobić z 2x na 1x? Ktoś coś wie? Jak sam zrobisz, to koszt nie będzie duży, czego byś na zmianę nie kupił... Ale tak będzie dopiero, jeżeli wszystko co wymontujesz sprzedasz jako nowe i w odpowiednich pieniądzach. A dłubania będzie przy tym wcale nie mało, nie licząc ewentualnych pomyłek i fakapów. Trzeba raczej przemyśleć czy warto się pchać w takie modyfikacje, czy lepiej wybrać gotowca 1x. Wszystko zależy od posiadanego warsztatu, wiedzy i dostępu do części. Bez niczego na start się zdecydowanie nie opłaci. Cytuj
PMo Napisano 25 Lipca 2024 Napisano 25 Lipca 2024 No to rozwiałeś odpowiednio moje wątpliwości i pewnie zostanę jednak przy tym napędzie do czasu kolejnego roweru Po pierwszych 300km nie mam się kompletnie do czego przyczepić z 2x10 także trzeba jeździć i cieszyć się tym co jest! Z jedynych modyfikacji pewnie sobie wpakuję korbę grxa dla estetyki (i może lepszego działania?). Cytuj
Brombosz Napisano 25 Lipca 2024 Napisano 25 Lipca 2024 Nie chciałem przestraszyć. Jak znasz specjalistę, który ci odda to co wykręci, po czym resztę zrobi dobrze i tanio, to dlaczego nie. Napęd 1x ma swoje zalety. Gorzej jednak jak się człowiek nie zna i samemu kombinuje... Wtedy może być różnie. Cytuj
PMo Napisano 25 Lipca 2024 Napisano 25 Lipca 2024 To raczej oczywiste, że serwis który by się tego podjął raczej oddał by mi wszystko co zostało zdemontowane (tak mi się wydaje przynajmniej). Spoko znam zalety i wady 1x, mam w fullu 1x12 i tutaj w gravelu przesiadka na 1x na ten moment to czysta fanaberia estetyczna i może minimalnie wagowa. Dla niezdecydowanych, na tym 2x10 jeździ się serio spoko i jeśli nie będzie problemów z regulowaniem to na luzie rekreacyjnie można sobie trzaskać kiometry na razie w pierwszej kolejności własnie wchodzą nowe opony i jeszcze nie zdecydowałem czy bawić się w tubelessy (mam w fullu) czy przetestować pierwszy raz jakieś dętki tpu Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.