Femalhaut Napisano 1 Lipca Udostępnij Napisano 1 Lipca Witajcie, Postaram się za bardzo nie przydłużać:) Od bardzo dawna chodzi mi po głowie zakupienie roweru, konkretnie coraz częściej spoglądam na rowery gravelowe. Rower będzie przeznaczony do wojaży w pojedynkę, chociaż od czasu do czasu na przejażdżki z dziewczyną - spróbuje również ją wkręcić w ten sport :) Obejrzałem wiele filmów na yt., poczytałem również wiele artykułów. Jednak po za tym, że mam teraz szczątkową wiedzę na temat tego sprzętu, mam więcej wątpliwości niż wcześniej. To będzie mój pierwszy rower od bardzo dawna i chciałbym dobrać sprzęt, który docelowo pozwoli wejść mi w świat graveli. Poniżej przedstawię kilka rzeczy na których mi zależy budżet do 3500-5000 tys. max model, który pozwoli mi na ewentualną modyfikację - wraz z ewentualnym progresem względem moich umiejętności tj. możliwość wymiany osprzętu na tej wyższej klasy rower zamierzam zakupić we wrześniu/październiku - czytałem, że wówczas jest szansa na spore promocji Modele na które dotychczas spoglądałem to: NS BIKES Rag+ 3 MERIDA SILEX 200 Marin Four Corners Proszę o pomoc, gdyż nie chcę kupić sprzętu opierając się tylko na złudzeniu względem tzw. suchej teorii. Uważam, że doświadczeni rowerzyści zdecydowanie lepiej będą mi w stanie doradzić. Byłem w dwóch sklepach i usłyszałem od sprzedających dwie skrajne opinie na temat chociażby roweru Marin Four Corners. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 1 Lipca Udostępnij Napisano 1 Lipca Sprzętu nie opłaca się wymieniać za bardzo, zmiana grupy na lepszą to niemały wydatek. Choć sam mam grupę sora w swoim road+ w hamplami mechanicznymi to jednak uważam, że jak budżet pozwala to warto wejść w tiagrę/grx i hamulce hydrauliczne. W moim akurat z mechaników jestem zadowolony, ale większość hampli mechanicznych działa słabo bądź średnio. Zobacz ten rower, to szosa road+ do którego wchodzą opony 40c z tego co kojarzę- na jednej ramie producent trzepie szosy i gravele. Nie wiem tylko jak z otworami montażowymi, czy i ile chcesz. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/?v_Id=200508 Jest jeszcze romet boreas 2, romet apsre 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 1 Lipca Udostępnij Napisano 1 Lipca 2 godziny temu, Femalhaut napisał: rower zamierzam zakupić we wrześniu/październiku - czytałem, że wówczas jest szansa na spore promocji Taaaa, zapłacisz dwie stówy mniej a stracisz 3 miesiące jazdy. 2 godziny temu, Femalhaut napisał: Byłem w dwóch sklepach i usłyszałem od sprzedających dwie skrajne opinie na temat chociażby roweru Marin Four Corners. Ten rower to skrajność, siedzisz jak na kiblu a prędkości masz niewiele wyższe niż na jakimś crossie. Trzeba być pewnym, że właśnie ciężkiego dziadkowozu się chce. Kupować aspre 2 i tyle, ma wszystko co dobry gravel powinien mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 1 Lipca Udostępnij Napisano 1 Lipca Myślałeś nad gravelem z prostą kierownicą? Przy tym budżecie nie musiałbyś iść na większe kompromisy a ewentualne modyfikacje będą przyjaźniejsze dla portfela. Giant Fastroad Ar1 Marin DSX 1,2 Giant Escape Disc 1 Cube Nulane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 2 Lipca Udostępnij Napisano 2 Lipca DSX 2, na 1 szkoda kasy... Nie wiem jak bardzo zmieniły się specyfikacje na ten rok ale w ubiegłym różnica w cenie nie nie oddawała w pełni różnic sprzętowych... Marin FC jest mocno wyspecjalizowany i faktycznie dla zdecydowanych. No i średnio rozwojowy bo nie ma sztywnych osi. Lepiej nagiąć budżet i kupić coś fajnego niż potem zakładać wątki o upgrade. Wymiana osprzętu ma sens jak się zużyje albo chcesz mieć rower pod siebie albo w celach edukacyjnych. Owszem, można trafić części okazyjnie ale raczej nie od ręki. Do tego trzeba mieć narzędzia i trochę doświadczenia. Można kierować się poradami z forum (ja tak robię) ale to wydłuża proces. Zima to lepsza pora... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 4 Lipca Udostępnij Napisano 4 Lipca Czemu akurat gravel? Zadaj sobie pytanie, po co chcesz jeździć na rowerze? Dla sportu, zwiedzania, towarzystwa, autentycznej pasji? Obyś nie podążał za urojoną drogą potrzebą, a potem sprzęt będzie się kurzył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.