XoloX Napisano 29 Czerwca 2024 Napisano 29 Czerwca 2024 Po przygodzie z poszukiwaniem roweru w stylu fitness (historia tutaj) podjęłam decyzję by jednak kupić po prostu crossa Po przeglądzie forum, sprawdzeniu specyfikacji, wagi! i dostępności!! tych rowerów mam następujące typy: Rozmiar Dostępne Cena Waga Widelec powietrzny Szerokość kiery Tylna przerzutka Ilość blatów tył Kaseta Przerzutka przednia Hamulce Polygon Heist X7 - używka M TAK 4090 12 Szerokość kierownicy Deore M5100 11 11-46 BRAK BR-MT400 Giant Roam 0 S TAK 5499 12,3 63 680 Shimano cues u6000 11 11-45 BRAK BR-MT400 Giant Roam Disc 0 2024 S TAK 4749 12,3 63 Shimano cues u6000 11 11-45 BRAK BR-MT400 Canyon Pathlite 7 S TAK 5499 12,24 75 630 Deore XT M8100 12 10-51 BRAK Deore XT M8100 Riverside 920 Shimano XT M TAK 3499 12,3 63 Shimano XT 11 11-46 BRAK Btwin by Tektro T275 Riverside 920 SRAM NX M TAK 3599 12,3 63 Sram NX 11 11-46 BRAK Btwin by Tektro T275 Wszystkie bez przedniej przerzutki wyszły - fajnie Polygon ma fajne opinie, cena spoko Z Giantem obawiam się o rozmiar, bo jestem na granicy S i M, a poza tym to jest ten sam rower czy inne z "Disc" i bez "Disc" w nazwie? Canyon najwikszy zakres widelca, kasetę 12 blatów i 10-51 Riverside za to też przyzwoite w tym zestawieniu, a sporo tańsze, tutaj wybór między Shimano XT i Sram NX Który byście wybrali, a może z własnego doświadczenia znacie już któryś z tych rowerów i możecie się podzielić opinią? Cytuj
grzesiowu Napisano 29 Czerwca 2024 Napisano 29 Czerwca 2024 a tego marina to masz na jakim napędzie? Cytuj
keltu Napisano 29 Czerwca 2024 Napisano 29 Czerwca 2024 (edytowane) Polygon też chyba jako jedyny ma sztywne osie co jest sporą rzadkością w crossach. Edit: Jednak Pathlite 7 też ma. Edytowane 29 Czerwca 2024 przez keltu 1 Cytuj
NerfMe Napisano 30 Czerwca 2024 Napisano 30 Czerwca 2024 (edytowane) Giant Roam z dopiskiem "Disc" i bez to ten sam model. Możesz jeszcze spojrzeć na Liv Rove 1, damski odpowiednik Roama. Edytowane 30 Czerwca 2024 przez NerfMe 1 Cytuj
afly Napisano 30 Czerwca 2024 Napisano 30 Czerwca 2024 Dla mnie Canyon, ponieważ moje doświadczenie wskazuje na to, iż jeżeli po latach będziesz chciała zrobić upgrade roweru, to im więcej aktualnych nowinek technicznych tym będzie łatwiej (bębenek micro spline, hak przerzutki UHD itp). Jestem zaskoczony ceną tego Canyona przy tak wysokiej klasy osprzęcie (napęd, hamulce, amortyzator). Jeżeli jednak rozum podpowiada - budżet - tutaj brałbym Polygon'a. 1 Cytuj
XoloX Napisano 30 Czerwca 2024 Autor Napisano 30 Czerwca 2024 Dziękuję pięknie za odpowiedzi, znowu długa noc za mną, ale dziś już koniec dylematów. Pathlite 7 zamówiony 🤩 No tylko jeszcze dostałam pstryczka, że amortyzator to powinien być Rock Shox Paragon Gold żeby było już tak bardzo super 🙂 @grzesiowu Marina mam 2x8, tylna przerzutka oryginalnie Claris, a korba jest wymieniona na Claris, także jest cały Claris. Idzie na handel. Cytuj
szczupak56 Napisano 30 Czerwca 2024 Napisano 30 Czerwca 2024 Paragon Gold chyba nie występuje ze sztywną osią, a szkoda. Wrzuć fotki tego Canyona jak odbierzesz. Cytuj
Artur85 Napisano 1 Lipca 2024 Napisano 1 Lipca 2024 11 godzin temu, XoloX napisał: ale dziś już koniec dylematów. Pathlite 7 zamówiony No gratulację za podjęcie ostatecznej decyzji, chociaż finalnie wzięłaś rower ze sztywnymi osiami, a w poprzednim wątki wszystkie takie modele powykreślałaś (może było by łatwiej ). Oby z pozycją było wygodnie, bo masz tam zintegrowany kokpit i mostek jest chyba na minus, więc wymusi bardziej pochyloną pozycję niż w innych crossach, a w przypadku chęci zmiany czeka Cię odrobinę więcej kosztów i zabawy. Cytuj
XoloX Napisano 8 Lipca 2024 Autor Napisano 8 Lipca 2024 Witajcie! @Artur85 Jak już zmieniłam decyzję na crossa, to stwierdziłam, że może być to rower już taki na "starczy" wiek, zatem mogę kupić coś "na lata" trochę półżartem, a trochę serio. Przekonałam siebie, że cross będzie jednak dla mnie lepszym wyborem i jednak wciąż na tyle uniwersalnym, że to w niego samego warto włożyć kasę, a z tymi kołami się najwyżej rozstaniemy, trudno. Ten kokpit też mnie zastanawiał w tym canyonie no i przez to pozycja, no ale nie było gdzie przymierzyć i stwierdziłam, dobra, najwyżej wymienię na normalny mostek i kierownicę. No i.. prawdopodobnie tak będzie. Przejechałam się tym rowerem na razie pierwsze 20min potem dodatkowa regulacja i potem godzina. Po pierwszej przejażdżce stwierdziłam, kurde, nie jest najlepiej. Po drugiej już było lepiej, wciąż za mało jeżdżone żeby dużo o tym napisać. Ale pierwsze wrażenie jest takie, że rower jest duży, mimo że S. Że wygodniej mi było na jakimś Scott, a tutaj ta pozycja jednak taka, że wciąż sporo ciężaru ciała idzie na ręce. Oponki po napompowaniu na max czyli 4 bar śmigały całkiem, ale trzęsło, po zmniejszeniu ciśnienia odczuwalnie mniej śmigały więc o tempie jazdy z gravelowego poprzednika chyba mogę zapomnieć. Na razie bez efektu wow, ale muszę zrobić jakieś kilometry. A i siodełko twarde i dziwnie długie jakieś. Cytuj
Miro1970 Napisano 12 Lipca 2024 Napisano 12 Lipca 2024 (edytowane) 4 bary to bardzo dużo, jak tam masz opony 40 mm jakieś przyzwoite, obręcze powyżej 20 mm i nie ważysz ponad 65 kg, to powinnaś wyraźnie mniej niż 3 bary w mieszane trasy. Można poszukać w necie tabel i od nich wyjść, dane producentów są zachowawcze. Jak już teraz wydaje się za duży, to prawdopodobnie później będzie gorzej, chyba że zaczniesz się rozciągać i dopasowywać do roweru, co jest wątpliwą drogą. Można dać wyższy mostek i/lub kierownicę z większym gięciem do tyłu, np. 16, 18 stopni, tak ukształtowaną, żeby rączki były bliżej siodełka. Poza tym takie gięcie jest zdrowsze i wygodniejsze. Siodełko dobrze dopasować, po zmierzeniu kości kulszowych. A lepsze twardsze siodełko i dobra wkładka niż za miękkie. Wg mnie dobre dopasowanie jest dużo ważniejsze niż osie, bębenki czy lepsza klasa napędu. Edytowane 12 Lipca 2024 przez Miro1970 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.