Skocz do zawartości

[3000-6000] cross Polygon Heist X7 / Giant Roam 0 / Canyon Pathlite 7 / Riverside 920


Rekomendowane odpowiedzi

Po  przygodzie z poszukiwaniem roweru w stylu fitness (historia tutaj) podjęłam decyzję by jednak kupić po prostu crossa :) 

Po przeglądzie forum, sprawdzeniu specyfikacji, wagi! i dostępności!! tych rowerów mam następujące typy: 

  Rozmiar Dostępne Cena Waga Widelec powietrzny Szerokość kiery Tylna przerzutka Ilość blatów tył Kaseta Przerzutka przednia Hamulce
Polygon Heist X7 - używka M TAK 4090 12   Szerokość kierownicy Deore M5100 11 11-46 BRAK BR-MT400
Giant Roam 0 S TAK 5499 12,3 63 680 Shimano cues u6000 11 11-45 BRAK BR-MT400
Giant Roam Disc 0 2024 S TAK 4749 12,3 63   Shimano cues u6000 11 11-45 BRAK BR-MT400
Canyon Pathlite 7 S TAK 5499 12,24 75 630 Deore XT M8100 12 10-51 BRAK Deore XT M8100
Riverside 920 Shimano XT M TAK 3499 12,3 63   Shimano XT 11 11-46 BRAK Btwin by Tektro T275
Riverside 920 SRAM NX M TAK 3599 12,3 63   Sram NX 11 11-46 BRAK Btwin by Tektro T275

Wszystkie bez przedniej przerzutki wyszły - fajnie

  1. Polygon ma fajne opinie, cena spoko
  2. Z Giantem obawiam się o rozmiar, bo jestem na granicy S i M, a poza tym to jest ten sam rower czy inne z "Disc" i bez "Disc" w nazwie?
  3. Canyon najwikszy zakres widelca, kasetę 12 blatów i 10-51
  4. Riverside za to też przyzwoite w tym zestawieniu, a sporo tańsze, tutaj wybór między Shimano XT i Sram NX

Który byście wybrali, a może z własnego doświadczenia znacie już któryś z tych rowerów i możecie się podzielić opinią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Canyon, ponieważ moje doświadczenie wskazuje na to, iż jeżeli po latach będziesz chciała zrobić upgrade roweru, to im więcej aktualnych nowinek technicznych tym będzie łatwiej (bębenek micro spline, hak przerzutki UHD itp). Jestem zaskoczony ceną tego Canyona przy tak wysokiej klasy osprzęcie (napęd, hamulce, amortyzator).

Jeżeli jednak rozum podpowiada - budżet - tutaj brałbym Polygon'a.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję pięknie za odpowiedzi, znowu długa noc za mną, ale dziś już koniec dylematów. Pathlite 7 zamówiony 🤩 No tylko jeszcze dostałam pstryczka, że amortyzator to powinien być Rock Shox Paragon Gold żeby było już tak bardzo super 🙂

 @grzesiowu Marina mam 2x8, tylna przerzutka oryginalnie Claris, a korba jest wymieniona na Claris, także jest cały Claris. Idzie na handel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, XoloX napisał:

ale dziś już koniec dylematów. Pathlite 7 zamówiony 

No gratulację za podjęcie ostatecznej decyzji, chociaż finalnie wzięłaś rower ze sztywnymi osiami, a w poprzednim wątki wszystkie takie modele powykreślałaś (może było by łatwiej ;) ).

Oby z pozycją było wygodnie, bo masz tam zintegrowany kokpit i mostek jest chyba na minus, więc wymusi bardziej pochyloną pozycję niż w innych crossach, a w przypadku chęci zmiany czeka Cię odrobinę więcej kosztów i zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! 

@Artur85 Jak już zmieniłam decyzję na crossa, to stwierdziłam, że może być to rower już taki na "starczy" wiek, zatem mogę kupić coś "na lata" ;) trochę półżartem, a trochę serio. Przekonałam siebie, że cross będzie jednak dla mnie lepszym wyborem i jednak wciąż na tyle uniwersalnym, że to w niego samego warto włożyć kasę, a z tymi kołami się najwyżej rozstaniemy, trudno.

Ten kokpit też mnie zastanawiał w tym canyonie no i przez to pozycja, no ale nie było gdzie przymierzyć i stwierdziłam, dobra, najwyżej wymienię na normalny mostek i kierownicę. No i.. prawdopodobnie tak będzie. 

Przejechałam się tym rowerem na razie pierwsze 20min potem dodatkowa regulacja i potem godzina. Po pierwszej przejażdżce stwierdziłam, kurde, nie jest najlepiej. Po drugiej już było lepiej, wciąż za mało jeżdżone żeby dużo o tym napisać. Ale pierwsze wrażenie jest takie, że rower jest duży, mimo że S. Że wygodniej mi było na jakimś Scott, a tutaj ta pozycja jednak taka, że wciąż sporo ciężaru ciała idzie na ręce. Oponki po napompowaniu na max czyli 4 bar śmigały całkiem, ale trzęsło, po zmniejszeniu ciśnienia odczuwalnie mniej śmigały ;) więc o tempie jazdy z gravelowego poprzednika chyba mogę zapomnieć. Na razie bez efektu wow, ale muszę zrobić jakieś kilometry. A i siodełko twarde i dziwnie długie jakieś.

20240703_131839360_iOS.jpg

aaa.jpg

Zrzut ekranu 2024-07-08 230749.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 bary to bardzo dużo, jak tam masz opony 40 mm jakieś przyzwoite, obręcze powyżej 20 mm i nie ważysz ponad 65 kg, to powinnaś wyraźnie mniej niż 3 bary w mieszane trasy. Można poszukać w necie tabel i od nich wyjść, dane producentów są zachowawcze.

Jak już teraz wydaje się za duży, to prawdopodobnie później będzie gorzej, chyba że zaczniesz się rozciągać i dopasowywać do roweru, co jest wątpliwą drogą.

Można dać wyższy mostek i/lub kierownicę z większym gięciem do tyłu, np. 16, 18 stopni, tak ukształtowaną, żeby rączki były bliżej siodełka. Poza tym takie gięcie jest zdrowsze i wygodniejsze.

Siodełko dobrze dopasować, po zmierzeniu kości kulszowych. A lepsze twardsze siodełko i dobra wkładka niż za miękkie.

Wg mnie dobre dopasowanie jest dużo ważniejsze niż osie, bębenki czy lepsza klasa napędu.

Edytowane przez Miro1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...