Skocz do zawartości

[do 2000-2500] dla grubasa amatora ok 120 kg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich 👋

Szukam roweru w głównej mierze na dojazdy do pracy i do lekkiej rekreacji. Przede wszystkim na asfalt i okazjonalne szutrowe ścieżki.

Szukam czegoś co spokojnie mnie utrzyma. Spodobał mi się jeden rower, Madani Cabrero 29. Producent podaje max wagę rowerzysty - 128 kg.

Jestem ciekawy co o nim myślicie. Jednak jeśli macie inne propozycje, chętnie ich wysłucham. Jak zaznaczyłem w temacie, jestem amatorem i wszystkie porady będą cenne

https://www.decathlon.pl/p/mp/madani/rower-gorski-madani-cabrero-29/_/R-p-a443b787-aac3-4ca0-ac0a-37de7c799e68

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rzeczywiście w porządku rower, o dziwo (w tej cenie) ma solidne koła na piastach Novatec. Oczywiście napęd jest dość niskich lotów ale to już sobie można samemu pozmieniać wedle potrzeb wcale nie takim dużem kosztem, myślę że za 500-600 zł. można by tam wrzucić 2x10 lub nawet 2x11. 

Edit: Specyfikację masz tutaj to ten sam sklep https://madani-sports.eu/pl/81-rower-cabrero

Edytowane przez keltu
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Napęd zmienić od razu czy najpierw przyzwyczaić się do roweru?

Specyfikację widziałem, ale niewiele mi ona mówi 😅

BTW zapomniałem dodać, że mam 178 cm wzrostu 

Edytowane przez Dizzit89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic bym na razie nie zmieniał zajeździć to co jest fabrycznie i wtedy myśleć, no chyba że chcesz kto zabroni bogatemu. ;)

Edit: W sumie do takiej jazdy nadało by się także coś pokroju Kands Pure tylko nie jestem pewien jak tam wygląda max. waga rowerzysty czy ta rama to wytrzyma.

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tutaj napęd to już zupełnie inna klasa ale też trzeba mieć na uwadze że koszty eksploatacji napędów 12 rzędowych są spore, kasety czy łańcuchy są znacznie droższe.

Czy warto dopłacać ciężko powiedzieć bo zbliżamy się już cenowo do rowerów gdzie można dostać "normalny" amortyzator, sztywne osie itd. np. https://evolutionbikes.pl/products/wilier-503x-sram-nx-1x12v?variant=40728899747942 ( on był na Reconie sklep zmienił na Judy 😕)

Tutaj też jest bardzo dobra alternatywa do 2500, napęd trochę gorszy jak w Madani Reatini ale za to jest powietrzny XCR no i waga max. także 128kg. https://evolutionbikes.pl/products/aspect-930-22-wht

 

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o taki kompletny rower gdzie z grubsza nie trzeba nic grzebać to osobiście chyba najbardziej przemawia za mną Scott, jeśli chcesz amortyzator to przy takiej wadze wyłącznie powietrzny, jest też 2rz napęd co przy miejskiej jeździe po ścieżkach jest na pewno in plus.

Ewentualnie jako budżetowa opcja ten Madani za 1499 i z czasem upgrejdy wedle potrzeb. Ale poczekaj jeszcze na inne opinie niech ktoś mądrzejszy się wypowie. ;)

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak tylko z małą uwagą - 128 kg limitu to jest razem z rowerem jakby co. Do tego rowerszysta, ciuchy, bidon, bagaż. Może być różnie.

Może Marin Muirwoods? Trochę ponad budżet ale dobrze znosi cięższych rowerzystów.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież każdy rower zniesie te 120 kilo bo to nie jest jakaś kosmiczna waga. 
Każdy normalny rower, nie za tysiaka z dyskontu. 
Jeździj uważnie i tyle a kup co ci się podoba. 
Hamulce mocne gdyby doszło do zmiany to wydatek 600 PLN a żaden rower w kwocie dwa, trzy tysiące takich nie ma. 
Widelec gdyby trzeba było zmienić to od 100 PLN za sztywny do 300 ze stalową sprężyną i od 450 PLN powietrzny. 
Gdyby co to w serwisie też nie musisz mówić że Ty na tym rowerze jeździsz, przy grubszej awarii. 
Kup co się podoba i na czym się dobrze czujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się przygotować na pewne wydatki gdyby notorycznie pękały szprychy np itp 

Koła wystarczająco dobre są w cenie około 200 PLN za sztukę. 
 

Zmieniaj biegi podczas jazdy, ruszaj z niskich, nie stawaj na pedałach. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...