lukasino Napisano 27 Czerwca Udostępnij Napisano 27 Czerwca Witam, Proszę o pomoc w wyborze w miarę precyzyjnego wskaźnika ciśnienia powietrza na zawór presto. Mam dwa komplety kół do mojego Gravelka, na karbonie mam GP5000 w rozmiarze 700x30 i na nich robię dłuższe trasy do 200 km po szosie , a na oryginalnych S-X2 mam Continental TERRA SPEED 700X40C. Ostatnio trochę znudziło mnie nabijanie szosą km, więc postanowiłem przy okazji przejazdu przez Pokrzywną wjechać na Biskupia Kopę, jako że szlaki znam dobrze bo biegam w górach wybrałem wariat bezpieczny i wjechałem na tych GP5000 na szczyt :). Dlatego postanowiłem wykorzystać potencjał Gravela i mam kilka pytań: 1. Jakie wskaźnik ciśnienia polecacie na trasę?. 2. Jakie ciśnienie ustawić na oponach na dojazdy szosą w góry, opony Continental TERRA SPEED 700X40c, dojazdy po 100-200 km w obie strony asfaltem. 3. Jakie ciśnienie ustawić na podjazd na szczyt po utwardzonych szlakach?, unikam przy planowaniu tras typowo pod MTB, jeżeli będą krótkie odcinki to wezmę rower pod pachę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Czerwca Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2. Wiesz że te opony Ci znikną po chwili w takich warunkach? Ciśnienie to kwestia tak indywidualna, że pasuje tu powiedzenie "jeden woli córkę, drugi matkę". Ja jeżdżę na skrajnie niskim, inni pompują pod górną granicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 27 Czerwca Udostępnij Napisano 27 Czerwca Ja mam taki i nie narzekam . https://www.centrumrowerowe.pl/manometr-sks-airchecker-pd16176/ A ciśnienie tylko eksperymentalnie , trzymając się zakresu podanego na oponie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 27 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca (edytowane) Trudno, takie hobby :), ja potrafię jechać na jeden dzień w tatry i zrobić 500 km, żeby wbiec na szczyt, więc koszty paliwa pomijam, liczę się z tym że opony szybciej się zużyją, ale wolę tak niż jechać samochodem. Ciśnienie to może kwestia indywidualna, ale na sosie myśle że jest jakieś optymalne dla tych opon żeby dobrze wykorzystać moc, którą generujemy. Edytowane 27 Czerwca przez lukasino Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 27 Czerwca Udostępnij Napisano 27 Czerwca (edytowane) Na stronie https://www.bicyclerollingresistance.com/ są podane opory toczenia przy różnych ciśnieniach. Mniej więcej od poziomu który oni określają jako "medium" podnoszenie ciśnienia już praktycznie nic nie daje. Różnice są tylko w komforcie. Więc jak nie używasz dętek latexowych to spokojnie można koła napompować nieco powyżej tej wartości i 2-3 dni obyć się bez manometru. Natomiast zabawy w dopompowywanie lub spuszczanie powietrza po drodze zajmą Ci więcej czasu niż zysk z takiej operacji. BTW. GP5000 mają bardzo delikatne ścianki boczne. Przy odrobinie niefarta przetniesz ją na nie szosowym odcinku i będziesz wracał z buta. Edytowane 27 Czerwca przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 27 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca Na Gp5000 to była jednorazowy wypad. Opony Continental TERRA SPEED 700X40C mam zalane mlekiem, jeżeli chcę dojechać pod szczyt to niestety muszę spuścić powietrze, a na powrót dopompować, stąd pytanie o wskaźnik ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dfq Napisano 27 Czerwca Udostępnij Napisano 27 Czerwca Biorę manometr na wszelki wypadek jak jadę na urlop i będę jezdzić kilka/nascie dni pod rząd a nie mam pod ręką pompki warsztatowej. Mam Topeaka Smart Gauge D2 i Schwalbe Airmax Pro. Wolę tego Schwalbe. jest wystarczająco dokładny i łatwiej się mierzy ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 27 Czerwca Udostępnij Napisano 27 Czerwca Cyfrowy topeak. Mam też pompkę podłogową z manometrem analogowym do 4 bar (a nie do kilkunastu jak wiele modeli) i podobne rezultaty. Dobór doświadczalnie. Mam wrażenie, że czuję różnicę o 0.2 bara bardzo wyraźnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 27 Czerwca Udostępnij Napisano 27 Czerwca W zasadzie nie jeżdżę dalej niż 100km ale za to w góry to owszem i czasami nie tylko tam gdzie powinienem. Masz semi-slicki i one nigdy nie będą dobre na lekko luźnym podłożu z małych kamyków w jeździe pod górę. Jak są nowe to jeszcze jako tako ale to się przecież zdziera, a za bardzo nie ma z czego. Miałem semi-slick Thundero, gdzie zwykle miałem 3,5 Bar ale czasami jak jechałem z myślą o górach to faktycznie spuszczałem do ok 2,5 Bar, a i tak szału nie było. Choć wyjechać się dało. Przeszedłem na znacznie bardziej wyraziste bieżnikowo Swampero HD, z tyłu mam 3,5-3,8 Bar, i nawet przy tak wysokim ciśnieniu daje radę mam wrażenie, że lepiej niż poprzednie na 2,5. A na asfalcie nie czuję różnicy. Tylko ja mam góry 10km od domu, a jakbym miał tak daleko jechać jak Ty, to pewnie by ten semi-slick został. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 27 Czerwca Udostępnij Napisano 27 Czerwca 1. Topeak Smartgauge D2X 2. Jak byś napisał ile ważysz to można by zacząć dywagacje. 3. J.W., ale i tak dochodzi jeszcze styl jazdy, preferencje... Jak dla mnie pytania o ciśnienie w oponach są na podobnym poziomie jak pytania o wygodne siodełko. Z siodełkami - niestety musisz popróbować różnych. Z oponami - weź pompkę, pomachaj, pojeździj i zobacz co Tobie pasuje najbardziej. Szerokiej drogi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca Jeżeli chcesz wskaźnik ciśnienia, to musisz mieć też pompkę. Może po prostu kup sobie mini kompresor, chociażby od Xiaomi? Mam i polecam. Jak jeździłem z plecakiem, to go ze sobą zabierałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca A tak w sumie to po co ci dodatkowe obciążenie w trasie? Jeszcze rozumiem dobry manometr w domu (chociaż i tu wystarczy to co przy pompce podłogowej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca Dodatkowe obciążenie? Manometr BETO 38 gramów, ten sam co Schwalbe Airmax Pro, tylko tańszy. Normalnie będzie ciężko jechać z tymi kilkudziesięcioma gramami więcej w kapsie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca Tylko jakie zastosowanie ma manometr na trasie? Palcem (i czescia siedzaca )mozna wyczuc czy cisnieni jest dobre/za duze/za male. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca (edytowane) Ludzie lubią sobie utrudniać życie. Za miesiąc założy post "Odchudzanie roweru" w którym będzie pytał, co wymienić, żeby rower był lżejszy, a może wymienić cały rower (?), bo przez ilość przewożonych akcesoriów jest strasznie ciężki. Edytowane 28 Czerwca przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca Potrzebne jak świni siodło, ale może cos takiego usatysfakcjonuje autora. Czujniki na modłę samochodowego TPMS. https://www.rowertour.com/p/267561/zestaw-wentyli-sks-airspy-tl-set?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvvmzBhA2EiwAtHVrb48GwIB3BZF2GjLfPYtLR7MkN1YE2vmlVtWDqxXXAwkFweHo7ZtaSxoCmHgQAvD_BwE#rozmiar-60mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca Jeszcze jest jedno oczywiste rozwiązanie, jak masz 200km jechać. Zwyczajnie podjedź na najbliższą gór stację i napompuj ile chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 28 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2 godziny temu, KNKS napisał: Potrzebne jak świni siodło, ale może cos takiego usatysfakcjonuje autora. Czujniki na modłę samochodowego TPMS. https://www.rowertour.com/p/267561/zestaw-wentyli-sks-airspy-tl-set?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvvmzBhA2EiwAtHVrb48GwIB3BZF2GjLfPYtLR7MkN1YE2vmlVtWDqxXXAwkFweHo7ZtaSxoCmHgQAvD_BwE#rozmiar-60mm genialne :), dzięki. Zamówię sobie przy wymianie opon, a póki co wezmę ten manometr Schwalbe Airmax Pro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca Są jeszcze dętki tubolito z wbudowanym manometrem na NFC - nie potrzeba baterii - odczyt na telefonie. Ale tylko do MTB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasino Napisano 5 Września Autor Udostępnij Napisano 5 Września Witam, Ostatecznie kupiłem okazyjne ze zwrotów komplet czujników SKS Airspy za kwotę 250 zł i po pierwszych testach na 100 km jestem bardzo zadowolony. Zalety: - bardzo fajna aplikacja na telefon, mamy dokładny pomiar do 2 miejsc po przecinku, można pompować i jednocześnie kontrolować ciśnienie - w aplikacji jest kalkulator ciśnienia, podajemy: wagę, szerokość opony, teren po jakim się poruszamy i dostajemy zalecane ciśnienie (można ustawić alarm w aplikacji, gdy ciśnienie spada - prosty montaż, jak ktoś ma dwa komplety kół to łatwo podmienić - można dodać w liczniku Garmina do ekranów aktualne ciśnienie Wady: - trochę pokręcona instalacja w Garminie, ale takie uroki tego sprzętu, podałem to jako wadę, choć ja pracuje na tym sprzęcie o lat wiec się przyzwyczaiłem, ale gdyby ktoś się zdecydował na te czujniki po podpowiem że trzeba pobrać na licznik ze sklepu aplikacje SKS (to jest w instrukcji, dalej dodać do ekranów aplikacje z Garmin Connect i wpisać ręcznie numery ID czujników. Czy jest to potrzebne?, na pewno nie jest niezbędne, ale widzimy na bieżąco ciśnienie w oponach, a pewnie nie raz mieliście takie wrażenie że jadąc, szczególnie przy wietrznej pogodzie czuliście że brakło Wam mocy, prędkość spada, sprawdźcie wtedy waty, czy rosną i maleją, jak rosną to ok :), ale ja też w takich sytuacjach sprawdzałem oponę, a tak widzę że waty ok, ciśnienie ok i jestem spokojny :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.