Skocz do zawartości

[12 000 zł] drugi rower szosowy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Postanowiłem sobie zadać pytanie i przy okazji Wam, odnośnie zakupu drugiego roweru szosowego. Czy go potrzebuję i ewentualnie jaki model do 12 000 zł? 

Moje doświadczenie z szosa to obecnie 2 lata, jeżdżę 2 razy w tygodniu na odcinkach 30-60 km. Teren płaski, asfalt wiadomo jaki, jak się trafi. Mój obecny rower to aluminiowy Scott Speedster  30 z roku 2021. Model podstawowy, koła aluminiowe, geometria endurence, hamulce szczękowe, oś przednia na zacisk, Shimano sora, opony Continental 32c. 
 

Jeżeli zapytacie jak jeżdżę? Wiek 41 lat, waga 81 kg, 182 cm,nie uczestniczę w wyścigach, rejcach i innych wyzwaniach, nie lubię konkurencji, sam dla siebie jestem najlepszy :) 

Czemu myślę o zmianie? Chciałbym aby rower jeździł szybciej, średnio kręcę 30 km/h i mam wrażenie że mógłbym pojeździć dalej i szybciej na innym rowerze. Mam wrażenie że na moim Speedsterze dość idzie to topornie. 
 

…. I tu pada moje pytanie? Czy lepszy rower poprawi moje wrażenia i osiągi? Może lepiej zostać na tym co mam. Coś wymienić? Zastanawiam się i wróżę, czytam, oglądam. Póki co chciałbym kupić jakiś rower z przyjazną geometrią z możliwością zamontowania lemondki, dobre koła, ramę carbo. Wiadomo 😄 Co myślicie ? Może macie doświadczenie w takim przejściu? 
 

Jaki rower używany lub nowy polecacie? Do 12 000 zł. 
 

Dziękuję! 

 

IMG_7510.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Hello! Dzięki za feedback 😄 Pytanie tylko co Propela, Bianchi, Tcr, Dogme? ;) Co ma najlepszy stosunek ceny do jakości w widełkach do 12 000 zł? Zakup używanego nie straszy mnie po nocach. 

Edytowane przez Arek_Perla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie mówimy o karbonowej szosie na Shimano 105. W porównaniu do obecnego roweru na aluminiowej ramie o turystycznej geometrii i z osprzętem Sora, zmiana będzie zdecydowanie zauważalna i odczuwalna. Warto zwrócić uwagę na koła - albo kupić droższy rower na już w miarę przyzwoitych, albo wybrać coś tańszego na kiepskich kołach i różnicę zainwestować w komplet porządnych (niekoniecznie karbonowych).

Orbea Orca, Giant TCR (chociaż tutaj już mocno sportowa geometria), może jakiś Canyon lub Rose. Za Speca czy Treka nie warto przepłacać, napis na ramie nie jest tego wart, są lepsze i tańsze rowery.
A Dogma...no za 12k to może widelec ze sztycą kupisz. :)

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KNKS Chłopie, na jakiej Ultegrze! Tylko DA Di2 daje prawdziwą moc i prędkość. I od razu koniecznie trzeba dokupić Garmina Edge 1050 oraz wymienić koła na jakieś Enve lub Lightweight. Wtedy nawet nie trzeba wsiadać na rower, żeby robić KOMy.

@spidelli o Bianchi nigdy się nie wypowiadam w żaden sposób, ni pozytywnie, ni negatywnie. Ta marka nigdy nie była w kręgu moich zainteresowań, głównie ze względów budżetowych, więc uważam, że nie na miejscu byłoby wyrażać jakąkolwiek opinię. ;)

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzisz że "damski" kompakt jeździ tak samo szybko jak duży blat, czy po prostu żartujesz ?

@Arek_Perla gdybym był na twoim miejscu poszukałbym sobie jakiejś fajnej używki. Dysponując 12 000zł, kupisz sobie bez problemu rower na mechanicznej Ultegrze 11s i karbonowych stożkach. Nic więcej nie potrzeba.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arek_Perla w przypadku Twoich wymiarów Giant w rozmiarze M/L. Propel to dobry wybór na płaskie, niezbyt długie trasy.
W przypadku Gianta nie rozglądałbym się za używkami, bo można na nie dostać naprawdę konkretny rabat. Propel Advanced 2 na 105-tce jest w tym budżecie spokojnie osiągalny, nawet model 2024.

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, TheJW napisał:

@Arek_Perla w przypadku Twoich wymiarów Giant w rozmiarze M/L. Propel to dobry wybór na płaskie, niezbyt długie trasy.
W przypadku Gianta nie rozglądałbym się za używkami, bo można na nie dostać naprawdę konkretny rabat. Propel Advanced 2 na 105-tce jest w tym budżecie spokojnie osiągalny, nawet model 2024.

Dziękuję Ci bardzo. 🙏 Zastanawiałem się nad rozmiarem również. Myślę że Propel byłby ciekawą propozycją tym bardziej że moje odcinki obecnie to 30-60 km na płaskim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...chwila, chwila. Miał być rower z przyjazną geometrią a tu widzę Propel wjeżdża. Nowy model to może nie jest tak sztywna decha jak poprzednia, ale to rower do zap....a i tyle. Jeździłem i zdecydowanie wolę TCR'a. Dla mnie bardziej uniwersalny- szybki na płaskim, dobrze podjeżdża, świetnie zjeżdża. Geometria sportowa, ale nie czuje jakieś ultra spektakularnej różnica w stosunku do gianta contenda jeśli chodzi o geo, wygodę itp. Czuje za to mega różnicę między contendem na alu ramie, sorze, a tcr'em z karbonową ramą i ultegrą. Jak oceniłbym różnicę- contend ogranicza mnie, a tcr'a ograniczam ja. Jeśli chodzi rozmiar to m/l zarówno w Propelu jak i Tcr będzie oki. Te dwa Propele w linku ciekawe, każdy na karbonowych kołach. W tym czarnym masz koła karbonowe giant slr2...same koła obręcze fajne, piasty nieco gorsze niż w slr1, ale pamiętam że to obręcz tubuless oraz hookless więc wybór nowych  opon masz nieco ograniczony bo musisz stosować opony z tabeli gianta. Rada ode mnie, poszukaj nowego tcr'a na promce na s.105-zdarzają się albo jakaś nowa sensa. W przypadku sensy zostanie Tobie jeszcze ok.2k na dobre alu koła....wiesz mi karbon nie jest jakimś must have, no chyba że masz średnie przelotowe pow.35.kmh to wtedy stożek pow.40 coś dodaje.

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-g3-disc-105-2x12-2024/

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-evo-disc-hazy-grey-ultegra-2024/

https://www.greenbike.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-2-disc-105-w-100-gotowy-p-3187.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIw8eEq9L7hgMVHAuiAx3WYQ-nEAQYCCABEgIrMPD_BwE

Edytowane przez nossy
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. 🤪 Ciężko tu o o znalezienie złotego środka. Myśląc i czytając dalej, dochodzę do wniosku - albo szybciej albo wygodniej. Może czas przejść na rower typu race, tym bardziej że lubię podczas treningu wcisnąć więcej watów i długości przejazdu. Celem zakupu kolejnego roweru, ma być dla mnie przede wszystkim zwiększenie szybkości a tym samym odległości przejazdów. Czy ścierpię geometrię race? Nie mam zielonego pojęcia. 😄

Jest jeszcze taka opcja Scott Addict 10 2021. Co myślicie?

 

https://www.olx.pl/d/oferta/rowet-szosowy-scott-addict-10-2021-CID767-IDZCDqO.html 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...myślę, że trochę jednak błądzisz- nieświadomie oczywiście. Wrzucasz ultrasportowego Propela, a po chwili endurancowego Addicta. Nikt tutaj nie powie Tobie na czym będzie tobie dobrze, a na czym nie. Sam rower nie da Tobie więcej szybkości...ta bierze się z watów, które produkuje Twoje ciało. Rower może Tobie pomóc...taka lekka karbonowa wyścigówka na lekkich kołach będzie Tobie spod tyłka uciekać, ale nie zrobi sama roboty. Będziesz miał łatwiej jeśli chodzi o rozpędzanie, więcej watów pójdzie na koła w trakcie jazdy,  każdy skok będzie przyjemnością. To nie jest też tak, że karbonowy endurance będzie zawali drogą, a karbonowy Propel bolidem f1. Dużą różnice poczujesz między ciężkim alu na podstawowym osprzęcie w stosunku do wyścigowej karbonowej szosy. Natomiast różnica między karbonowym endurancem, a racem nie jest już wielka. Jak lubisz depnąć, złożyć się na rowerze, idziesz na każdą hopkę jak dzik w żołędzie to "race" może być dla Ciebie. Jak chcesz kręcić dłuższe dystanse w nieco wygodniejszej, bardziej wyprostowanej pozycji (nie mylić z trekkingiem) to takie endurance może być też dobrym pomysłem.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Myślę, że zacytuję swój post z innego wątku nt. Gianta, ale TCR, nie Propela:

Tutaj jest dyskusja między geometrią ramy - turystyczna, sportowa. Nie wiem, ale ta sportowa nie jest taka straszna, jeśli nie masz schorzeń poważnych.

Ja jeżdżę na TCR Advanced Disc 2022 w rozmiarze M. Miałem zrobiony fitting 3x, bo było coś do poprawy zawsze i jest OK. Geometrię ramy stack do reach możesz sobie sprawdzić, porównując Gianta TCR do Propela, ale to tylko liczby. Fitting jest potrzebny.

UWAGA - TCR to był mój PIERWSZY rower od komunii i od razu geometria sportowa!!! :D

Kupiłem TCR-a bo mi się podobał, bo miał dobrą cenę do jakości, a był to mój pierwszy rower szosowy w życiu, chociaż wytrenowanie mam z dyscypliny biegów górskich. Nie należę też do ludzi specjalnie rozciągniętych i mam od dziecka pewną wadę w miednicy, która mi uniemożliwia na lewej stronie jakieś pełne skłony na lewej nodze. To nie przeszkadzało, aby dobrze się usadowić na TCR. Najważniejsze to wybrać dobrze rozmiar ramy, tabelka producenta jest tylko sugestią, tym bardziej, jeśli jesteś na granicy rozmiarów. Tutaj można z fitterem pokombinować długością mostka z 1-2cm skrócić lub wydłużyć + odpowiedni rozmiar ramy (mniejszy lub większy) + delikatny offset siodełka. Cała pozycja musi być składową ciała. Jest też zasada, że wymierasz rozmiar większy, jeśli chcesz mieć bardziej komfortowo i rozmiar mniejszy jeśli chcesz jeszcze bardziej sportowo.

Idź do sklepu, który oferuje fitting, aby mieli też dwa rozmiary ramy do sprawdzenia, do fittowania. Może to wymagać pojechania po rower 100-200km, ale to jest tego warte, bo rower kupujesz na więcej niż jeden sezon, zakładam.

###

Nie ma znaczenia, ile KM kręcisz - czy dużo, czy mało. Jeśli chcesz spróbować Propela itp to spróbuj, nie widzę przeszków. Nikt Ci nie powie, co masz konkretnie wybrać. Myślę, że będziesz wiedział co chcesz, jak już pojezdzisz kilkaset KM nowym rowerem.

Edytowane przez adrian_9908
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  1. Merida ma fajną propozycję w tym budżecie https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4154/scultura-endurance-4000
    Z tym, że jest to rower widmo, jest w katalogu ale ciężko go znaleźć w sklepie
  2. Canyon Endurance CF7 https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7/3707.html?dwvar_3707_pv_rahmenfarbe=R076_P06
    Kolory takie sobie ale specyfikacja fajna
  3. Giant Defy Advanced 2 https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-advanced-2
    Katalogowo przekracza założony budżet ale po negocjacjach cenowych ze sklepem powinien się załapać 🙂

W temacie geometrii - proponuję przełożyć 20 mm podkładek spod kierownicy nad kierownicę, to da ci przybliżony obraz czy Twoje plecy zniosą bardziej sportową geometrię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...