Skocz do zawartości

[4500] gravel do bikepacking'u


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Tak, jak w tytule szukam roweru do trzech rzeczy: 

- dojazd do pracy, ścieżkami rowerowymi w mieście, 

- weekendowe podróże jedno bądź dwudniowe,

- raz bądź dwa razy w roku dłuższy wypad w okolicach tygodnia. 

W sumie to szukam głównie alternatywy dla backpacking'u, który jest moim hobby, ale pokonywanie kilometrów na nogach zajmuje sporo czasu - ten czas to czysta przyjemność, ale wymaga sporo kombinacji między urlopem, rodziną itd. Dlatego pomyślałem, że może warto zamienić nogi na koła, by móc w tym samym czasie zobaczyć więcej, być w większej ilości miejsc...

Góry - nogi, cala reszta rower. Stąd pomysł, że może gravel będzie tutaj dobrym rozwiązaniem.

Jestem totalnym laikiem, na gravelu siedziałem dwa razy w życiu. Jeździłem na rowerze w ostatnich 5 latach może cztery razy. Więc brak mi jakiejkolwiek doświadczenia.

Natomiast chyba wiem czego szukam - roweru, który:

- jest dosyć prosty w budowie, co przełoży się na brak problemów w serwisie (dostępność części itd),

- ma geometrię nastawioną na komfort kręcenia kilometrów, absolutnie nie interesuje mnie ściganie, urywanie sekund, dodatkowe nawiercanie tarcz hamulcowych dla redukcji masy i golenie nóg,

- jest w stanie bezpiecznie przewieść mnie z A do B przy 120kg i około 10kg bagażu.

- istotne są dla mnie możliwość instalacji bagażu - im więcej opcji tym lepiej. Nie wiem, jak docelowo będę chciał montować bagaż (sakwy czy torby), to sobie wypracuję doświadczalnie. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale możliwość przejścia na piastę z dynamem,

- napęd, który nie zabije frajdy z jazdy, krótko mówiąc na tyle szeroki zakres, żeby podjazdy nie wykańczały, a na zjazdach/płaskim można było dokręcić. Wiem, że to trudny temat i kondycji nie da się zastąpić napędem (pomijając e rowery).