Katkaa Napisano 26 Czerwca Udostępnij Napisano 26 Czerwca Cześć, poszukuje pierwszego gravela. Mam 164cm wzrostu i ważę 68kg. Będzie służył jako transport do pracy - max 10 km. Oraz na dłuższe wypady do 100km. Głównie asfalt, szutry, leśne ścieżki. Do tej pory rozważałam: - KROSS esker 4.0 MS - NS BIKES RAG +3 - ROMET ASPRE 1 (ewentualnie czy warto dołożyć i kupić ASPRE 2) Jaki rower polecicie na pierwszy gravel? z góry dziękuję za odpowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Czerwca Udostępnij Napisano 26 Czerwca Dorzucić do aspre 2. Ten rower ma już wszystko co dobry gravel powinien mieć, pozostałe twoje propozycje to kompromisy Zmierz sobie też przekrok. To bardzo istotny parametr kiedy kobieta chce kupić rower na męskiej ramie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 26 Czerwca Udostępnij Napisano 26 Czerwca Tym bardziej, że jak ktoś podał w równoległym wątku, że jest promocja na Aspre 2 i kosztuje on poniżej 5 tys. zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 26 Czerwca Udostępnij Napisano 26 Czerwca Ale to jest tylko rozmiar L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j5on Napisano 26 Czerwca Udostępnij Napisano 26 Czerwca To ja się wypowiem bo nieco ponad miesiąc temu kupiłem mojego pierwszego gravela, do tej pory jeździłem tylko rowerami za przysłowiowe parę stówek (dojazdy do biura) i fullem ze skokiem typowo pod enduro, który jednak nie jest najlepszą opcją do kręcenia kilometrów. Kupiłem używanego NS BIKES RAG +3. NS Bikes miał swego czasu przeboje z ramami i wersjami które mocno różnią się komponentami w stosunku do specyfikacji - dla przykładu w moim RAG+ 3 jest karbonowy widelec - dlatego warto przy zakupie sprawdzić czy na pewno wszystko się zgadza. Nie mam porównania do aluminiowego widelca bez amortyzacji, nie wiem więc czy byłbym w stanie jako amator odczuć różnicę w tłumieniu drgań. Jeżeli chodzi o napęd - SRAM Apex spisuje się bardzo fajnie i do tej pory bezawaryjnie, zrobiłem ok. 1000 km i do tej pory nie ma potrzeby regulacji, jeździłem po strasznych wertepach i łańcuch nie spadł ani razu - więc IMO to na plus. Geometria bardzo mi pasuje, spora ilość otworów montażowych, obręcze tubeless ready, opony WTB Riddler które fajnie sobie radzą w terenie (pod warunkiem że nie jest bardzo mokro - bo w takim przypadku zaklejają się błotem błyskawicznie). Generalnie jestem z niego bardzo zadowolony, ale z perspektywy czasu dołożyłbym trochę i wybrał coś z hamulcami hydraulicznymi - bo Tektro które jest w RAG+ 3 hamuje kiepsko, a dobry hamulec w rowerze zdecydowanie zwiększa poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Z tego powodu jeżeli możesz dorzucić to polecałbym aspre 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Katkaa Napisano 2 Lipca Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca Wielkie dzięki za wiadomości zwrotne! Przymierzałam się do APSRE 2, niestety na sklepie mieli tylko rozmiar M który był za duży. Jednak mieli na magazynie BOREASA 2 w rozmiarze S. Wysokość ramy S była okej, niestety pozycja do jazdy niezbyt wygodna, z racji tego że mostek jest dosyć długi, ledwo co sięgałam kierownicy. Pan w sklepie doradził że w ASPRE niestety taka sama sytuacja. Czy jest sens wymieniać mostek w ASPRE, ewentualnie jaki to jest koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 2 Lipca Udostępnij Napisano 2 Lipca (edytowane) Robisz nowe konto na Ali i z ofertą powitalną: Edytowane 2 Lipca przez keltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Katkaa Napisano 5 Lipca Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca A czy oprócz ASPRE 2, macie może jakieś inne propozycje( mniej więcej w tej kategorii cenowej, jak będzie warto rozważę też za więcej)? O ile ASPRE wywarło na mnie bardzo dobre wrażenie wizualne (oba kolory) jak i pod względem jakości, tak niestety nigdzie nie mogę dostać rozmiaru S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 5 Lipca Udostępnij Napisano 5 Lipca Cytat O ile ASPRE wywarło na mnie bardzo dobre wrażenie wizualne (oba kolory) jak i pod względem jakości, tak niestety nigdzie nie mogę dostać rozmiaru S. Skoro w Boreasie S było za długie to w Aspre będzie tak samo niewygodnie. Mostek kupisz za kilkadziesiąt zł, wymiana to 5 minut roboty, ale czy skrócenie mostka o 3-5 cm coś pomorze? Ramy teoretycznie są uniwersalne, ale jednak projektowane bardziej w stronę mężczyzn, jako kobieta możesz mieć trochę inne proporcje, dłuższe nogi i tak w przekroku rower będzie ok, ale na długość już niekoniecznie. Giant ma swoją submarkę z ramami projektowanymi dla kobiet, ale niestety tanio nie jest bo to nisza i nie muszą tak walczyć z ceną. Liv Devote 1 | Liv Cycling Polska (liv-cycling.com) (poziom osprzętu porównywalny do Aspre 2, cena już nie). Pozycja na gravelu jest specyficzna i wszystkie niedopasowania skutecznie mogą popsuć przyjemność z jazdy, a nie mając doświadczenia z tego typu rowerem nie będziesz w stanie stwierdzić w sklepie czy jest ok. Te 10 km przemęczysz na za dużym rowerze, ale przy długi trasach ważne jest żeby było wygodnie. Myślałaś o "gravelach z prostą kierownicą"? np: TREK DUAL SPORT 3 GEN 5 2023 | Kup na goodsport.pl Rower MARIN DSX 1 - Sklep internetowy Super Sportowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 5 Lipca Udostępnij Napisano 5 Lipca W dniu 2.07.2024 o 09:33, Katkaa napisał: ledwo co sięgałam kierownicy Jeżeli już w sklepie czujesz za bardzo wyciągnięta to problem może się nasilić podczas użytkowania. Kupno roweru ze sportową geometrią powinno być świadomym wyborem. Bezpieczniejszą opcją kiedy nie wiemy czego oczekujemy jest wybór ramy endurance albo w ogóle o geometrii zbliżonej do rowerów wyprawowych z barankiem. Np. https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-polygon-bend-r7 Tylko że takich ofert jest bardzo mało na rynku. Tutaj możesz sobie porównać geometrię ram: https://bikeinsights.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Katkaa Napisano 5 Lipca Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca Okej czyli jednak wymiana mostka i tak by nic nie dała rozumiem? Jeżeli chodzi o prostą kierownicę - tu właśnie nie chce prostej, jeżdżę na MTB z rogami, bardzo lubię zmieniać pozycję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 5 Lipca Udostępnij Napisano 5 Lipca Cytat czyli jednak wymiana mostka i tak by nic nie dała rozumiem? jest to jakieś wyjście, ale ciężko stwierdzić ile by trzeba skrócić żeby było ok, bo w nieskończoność też nie można skracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 5 Lipca Udostępnij Napisano 5 Lipca (edytowane) 2 godziny temu, Katkaa napisał: Okej czyli jednak wymiana mostka i tak by nic nie dała rozumiem? Mierząc w sklepie powinnaś się czuć dobrze. Potem w trakcie jazdy mogą wyjść jakieś drobne niedogodności i można je skorygować mostkiem o 1-2 cm. Ale kupowanie z założeniem że od razu trzeba skrócić/wydłużyć reach albo kierownicę się opuści/podniesie raczej nie skończy się dobrze. Poza tym żeby zmieniać pozycję musisz móc swobodnie korzystać z dolnego chwytu. Z moich warszawskich obserwacji wynika że większość osób (tak z 95%) korzysta wyłącznie z górnego bo chwyt na dropach jest dla nich zbyt agresywny. Dlatego wspomniałem o geometrii rowerów wyprawowych z barankiem gdzie często dropy są na wysokości łap z większości graveli. Edytowane 5 Lipca przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.