Skocz do zawartości

[szosa rama] do 20 tysięcy - Bianchi Specislissima Pro vs Comp


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Przymierzam się do zakupu prawdopodobnie Bianchi Specialissima Comp na Di2 Shimano. Rower cały kosztuje około 22-23 tys. zł.

Jednakże kusi mnie lepsza rama Specialissima Pro, która posiada karbon z tłumieniem drgań (system Cantervile czy jakoś tak) i ładniejszy kolor ciemno-zielono-czarny, a nie sam celeste lub szary.

Jak myślicie, czy iść w ramę Pro + dokupić grupę 105 DI2? Rama jest z widelcem, sztycą, kierownicą, mostkiem: https://velodrom.pl/produkt/bianchi-specialissima-pro/

Dodam, że koła mam Fulcrumy 42 Wind karbony, więc zakup kół już nie jest potrzebny, co obniża budowę roweru. Pozostaje tylko siodełko + grupa 105 Di2. Dodatkowo będę sprzedawał Gianta TCR na aluminowych kołach Fulcrum, więc zakup nowego roweru nie będzie aż tak odczuwalny.

Czy warto iść w ramę Pro, chociaż ogólny zakup może wynieść minimalnie więcej? Rama to około 18-19K, grupa 5-7K w zależności od sklepu.

Edytowane przez adrian_9908
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna grupa to około 4,5 k zł https://www.bike-discount.de/de/shimano-105-di2-r7150-2x12-fach-gruppe-disc-160/160mm

Trzeba doliczyć koszty montażu, raczej niemałe, ale w tym zakresie cenowym chyba nie zrobią większej różnicy.

Sprawdz czy nie będzie potrzebny adapter czy inna formatka do montażu baterii w sztycy. Koła masz, ale co stanie się z nimi w przypadku, gdy zechcesz rower sprzedać? Dokupisz kolejne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dobra oferta za DI2.

Teraz mam 2 zestawy kół w Giant TCR: Fulcrum Wind 42mm stożek i Fulcrum Racing DB 4 34mm i na takich sprzedam. I tak są o niebo lepsze niż PR2 stockowe Gianta. Także problemu z kołami nie będzie. OK, no to jak mi zrobią dobrą cenę ramy to rama Pro nabiera naprawdę sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem Celeste na żywo, zobaczę w sobotę. Ze zdjęć wydaje mi się zbyt babski ten kolor dla mnie, dlatego rama Pro w ciemniejszych kolorach bardziej do mnie przemawia :)

TCR Advanced Disc 2 w kolorze czarnym, rocznik 2022 w rozmiarze M na Shimano 105 mechanicznej z kołami Fulcrum Racing DB 4, 34mm stożek i zmieniona owijka na Supacaz. Rower w sumie igła poza małym zadrapaniem naklejonej folii przy korbie po spadnięciu łańcucha. Jak coś to PRIV, bo będę sprzedawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, wiesz co? Nie myślałem. Ogólnie to myślałem nad Colnago, ale okazało się dużo za drogie, więc padło na Bianchi. I powiem, że dorwałem wersję Specialissima Pro na Ultegrze Di2 bez kół Velomana za 26k z ceny katalogowej 33k :) Także jestem bardzo zadowolony. Obecnie czekam na rower, pojeżdżę trochę i fitting by robić :) Po przeliczeniu wszystkiego zakup samej ramy Pro okazałby się być w podobnej cenie na osprzęcie 105 Di2 i drożej by wyszło na Ultegrze Di2. Fakt, że wcześniej rozważałem też zakup Specialissima Comp na Di2 za 22-24K, bez kół za 19K, ale jak pojawiła się okazja mieć rower w kolorze, który bardzo mi się podoba, te cięcia ramy, szlify itp. i jeszcze na Ultegrze Di2, to już jak mam dać 19K, to dołożę w ratach i będzie rama na lata :)

Naprawdę, Celeste wygląda ładnie i lubię na to parzeć, lecz na siodełku musi być kobieta :) Osobiście gustuję w kolorach czarnych, niebieskich, matowych, ciemnych, dlatego jasny Celeste no nie za bardzo. A szary? Hm... No mam rower czarny i jest ładniejszy Giant od szarego Bianchi Specsiallisima Comp. A rama ciemno-zielona z czarnym na żywo naprawdę ładnie się prezentuje w normalnym świetle dnia.

Byłem w sklepie przejechać się Specialissima Pro oraz Oltre Race - oba w rozmiarze M. Naprawdę czuć różnicę w komforcie po dziurach i nierównej drodze na korzyść ramy Specialissima Pro z systemem CV. Nie wiem jak w praktyce, bo to nie był żaden test przejechać się kawałek - jak realnie system CV działa w rowerach Bianchi i też nie znalazłem takich opinii. Ale już za sam fakt koloru roweru dopłaciłem. Rower ma się podobać za takie pieniądze. Mam nadzieję, że trafiłem dobrze :D

Miałem wątpliwości co do fittingu: kupując samą ramę można zrobić fitting na kierownicy ulepie i dopasować długość kokpitu. W wersji Comp jest mostek + kiera. W wersji Pro jest kokpit za 3500zł. W rozmiarze M jest 11cm. W razie gdyby się okazało, że jest za długi, to dostanę też rabat na nowy kokpit :)

Pozostaje dokupić pedały SPD i zamienić siodełko lub zostawię siodło z Bianchi, zobaczymy.

Dam krótką relację jak już będę go miał niedługo i pojeżdżę kilkaset km.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...