Skocz do zawartości

[Garmin] wjechał nowy Garmin Edge 1050


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Cześć, dodam coś od siebie i zapytam przy okazji. Pierwsza nawigacja u mnie to 530, co raczej nie sprawdziło się na ultramaratonach. Być może źle miałem ją skonfigurowaną, ale potrafiła sadzić kwiatki, sama dorysowywała trasę itp. Uszkodziłem ją na maratonie i poszła na wymianę. Z braku licznika i chęci w miarę "dobrej" nawigacji zakupiłem etrex 32x. Jest lepiej, ale..

Etrex 32x

Dopiero co mam tę nawigację, zapoznaje się. Traci czasami satelity, przeszkadza to jadąc lasem. Spodziewałem się, że stosując baterie dobrego producenta będzie to hulać długo. Tzn, nie jak ostatnio około 6 godzin. Fakt bo miałem podświetlenie ustawione na maksa przez słońce i wyłączony był tryb oszczędzania baterii. Na ultra musiałem mieć podpięty powerbank na stałe. Minusem jest jeszcze czytelność samego śladu. Tzn lepiej to widać w 530 jadąc rowerem. Chodzi mi o zoom, choć etrex rozkłada na łopatki 530 w nawigowaniu. Brak bluetooth, trochę wolno działa, tzn wyznaczanie kierunku przy nawigowaniu. Ale idzie się przyzwyczaić

530

Licznik rowerowy z nawigacją. Bateria działa stosunkowo długo, dobrze pokazuje trasę (czytelnie) Wielki minus dla niej, to nawigowanie. Dla szosy jest ok, ale nigdy już z niej nie skorzystam na ultra. Wokół komina można używać

No i teraz, niedługo po zakupie etrexa ukazał mi się gdzieś nowy komputerek edge explorer 2 i edge 1050.

Mój kaprys polega na tym, co robić😅 

1. Skonfiguruj etrex32x i ciesz się nią

2. Kup Edge Explorer 2, jako nawigacja rowerowa będzie najlepsza

3 Kup 1050, ma to wszystko co wyżej i jeszcze lepiej

Może skoro jeżdżę i na szosie, to wybór będzie oczywisty 1050. Mam gdzieś tam na wymianie 530, niedługo wróci do mnie. Patrzę obecnie na nawigację priorytetowo. Czeka mnie jeszcze jedna długa górska wyrypa rowerowa za około dwa tygodnie. Nawigacja musi być wzorowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1040 i nie działa to zbyt dobrze - wiesza się dość często, w lesie gubi zasięg i prędkościomierz szaleje, bateria wytrzyma max. 8 godzin.

Nawigacja jest mało czytelna, czasami przy pobieraniu trasy z Komoot zawiesza się - wymieniałem go już 2 razy 

W terenie wolę jeździć z nawigacją na telefonie (plus power bank na dłuższe trasy) - 1040 używam tylko na szosie bo działa z radarem Varia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1040 i nie zauważam takich problemów. Po zjechaniu z trasy szybko znajduje najkrótszą drogę.

Też bym wolał jeździć z nawigacją na telefonie, ale dopóki nie będzie się dało przejechać dłuższej trasy bez power banka minimum 20 000 mAh, to wolę jeździć z komputerkiem, który ma przewidywalne zużycie energii. Ile to już razy musiałem ręcznie dorysowywać brakujący fragment trasy, bo telefon padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, locomotiv12 napisał:

Mam 1040 i nie działa to zbyt dobrze - wiesza się dość często, w lesie gubi zasięg i prędkościomierz szaleje, bateria wytrzyma max. 8 godzin.

Nawigacja jest mało czytelna, czasami przy pobieraniu trasy z Komoot zawiesza się - wymieniałem go już 2 razy 

W terenie wolę jeździć z nawigacją na telefonie (plus power bank na dłuższe trasy) - 1040 używam tylko na szosie bo działa z radarem Varia.

Cuda panie opisujesz. Jesteś pierwszą osoba, która ma takie przeboje ze swoją 1040. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eathan z tą "referencyjną klasą" 😉 GPSa w 1040  nawet bez czujnika prędkości nieźle sobie radzi w gęstym lesie. Owszem na samym początku istnienia 1040 w jednym wydaniu softu położyli programiści  działanie chipa GPSa ale potem było już i jest nadal w sposób niedościgły wzorcowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1040 solar w obecnych warunkach spokojnie dobijam do 2500 km przebiegu na jednym ładowaniu.  Praktycznie zapominam przez miesiąc o ładowarce.

Podpięte 4 czujniki plus Variatka , podświetlanie na zero, synchro tylko WiFi  czasami Bluetooth .

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KNKS czujniki - prędkości, tętna, pilot i obustronny pomiar mocy XC200 ( ale to idzie komunikacja z prawego do lewego i potem do Edge)

@locomotiv12 tryb GPS w moim zastosowaniu -  ZWYKŁY.

@KNKS Tak. Kadencja jest " produktem ubocznym" pomiaru mocy.

Edytowane przez pecio
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak w gęstym lesie nawigacja w 1040 słabo sobie radzi. Czasami gubi trasę i pokazuje zły kierunek. Jest lepiej niż w poprzednich modelach, ale wciąż OSMAnd na telefonie nawiguje dokładniej nawet po włączeniu trybu samolotowego. Może to kwestia ustawień, wgrania innych map lub pliku GPX?

Trasa: https://www.strava.com/routes/3241023122714699550

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@1938 już dawno temu zauważyłem, że jest problem z trasami, które się przecinają albo przebiegają bardzo blisko siebie. Wtedy Garmin lubi się zmieszać. Miałem tak w 820, 830 i teraz zdarzyło się w 1040. Najgorsze są przecięcia wg. mnie. Taka trasą w profilu 8 potrafi w miejscu przecięcia przełączyć się na trasę powrotną :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o samo rejestrowanie przebiegu robi to bezbłędnie.

Fakt ....w trybie nawigacji wychodzą czasami klocki i może głupieć w takich momentach jak @Eathan opisywał i nie tylko. Problemem są podkłady mapowe i algorytmy " pierwszeństwa jednej drogi nad drugą. Tak to tłumacząc trochu w uproszczeniu na chłopski rozum.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak nawiasem .... pędzą programiści Garmina  z softem . Beta goni betę. Obecnie 24.05.  Jeżeli chodzi o funkcje  jest bliźniaczo z 1050. W zasadzie programowo 1040 to klon 1050.

A więc mamy sytuację podobną do Fenix- Epix , FR 955 -FR 965. Obie wersje "ekranowe" 😉 idą łeb w łeb.  I za to chwała Garminowi. 😁

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...