XoloX Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca (edytowane) 🙃Szanowni Rowerzyści🙃 Na wstępie mojego listu informuję, że będzie on osobisty, gdyż postanowiłam zwierzyć się Wam z moich dylematów i rozterek. Potrzebuję zmienić gravela Marin Nicasio na coś o bardziej wyprostowanej pozycji - uraz szyi, sprawa jest bezdyskusyjna. Ta kwestia też raczej eliminuje wykorzystanie kierownicy z barankiem, zatem wracamy do prostych kierownic. Nie potrzebuję amortyzatorów w widelcu, ale chcę żeby rower był w miarę lekki. Choć ideałem jest 10 kg to myślę, że i 13 kg jestem w stanie zaakceptować jeśli coś mnie przekona. Lubię Marina za te stalowe rurki, ale może to aluminium nie takie złe Mam do niego drugi komplet zaplecionych super kółek na asfalt i zostają ze mną, także szukamy roweru z 28 calowymi kołami. Zatem hmm odpadają też rowery ze sztywnymi osiami. No chyba, że bardzo by mnie coś przekonało, ale wydaje mi się że nie ma takiej potrzeby. Nie szukam już roweru na jakieś wyczyny, raczej na drogę dojrzewania do wieku średniego Aczkolwiek chciałabym po mieście jeszcze pośmigać na tych szosowych kółkach. Chciałabym jednorzędową korbę, bez przedniej przerzutki, żeby było prościej, lżej. Nie miałam takiego roweru wcześniej, ale sądzę że do mojego jeżdzenia wystarczy już 10-rzędowa kaseta z tyłu, 12 będzie na plus. Dotarłam do rowerów fitness / hybrydowych lub crossowych z widelcem bez amortyzatorów, do miejskich też. Moja jazda to kilka razy w tygodniu po mieście, co trzeci tydzień gdzieś pod miastem więcej km, chętnie po lesie i polnych drogach. Trzy razy do roku jakiś mały rowerowy wpie#&#l tzn. kilka dni, może z sakwami, a może na mrozie, a może z packraftem, w zróżnicowanym terenie, łącznie z przenoszeniem roweru Mam 169 cm, ważę 62 kg, zazwyczaj celuję w rozmiary S. Podsumowując, z tego co mi się wydaje i z tego co się naczytałam (możecie mnie naprostować jak coś brzmi durnie, o 3:30 kolejną noc z rzędu to już mogłam nie kleić niektórych tematów) to zwracam uwagę na: bardziej turystyczną niż szosową pozycję wagę do 13kg karbonowy widelec, brak amortyzatorów brak przerzutki z przodu koła 28 cali na zaciski prostą kierownicę (nie baranek) brak zbędnych elementów: błotników, bagażnika, przerzutek w piaście, oświetlenia, itp. przyzwoity osprzęt - miałam napęd shimano claris, no nie jest to rewelacja, ale wydaje mi się że ultegra też nie jest moim priorytetem i zadowolę się czymkolwiek pomiędzy męska / unisex rama, nie lubię damek, górna rura mi potrzebna Dopuszczam jakieś przeróbki - ew. wymianę osprzętu, ale to zawsze serwis i kupa zachodu z tym, więc idealnie byłoby znaleźć gotowca, jaki będzie mi pasował, wiadomo 😊 W przypadku Marina spodziewam się, że coś jednak może być konieczne. No i teraz ścieżka zdrowia, jaką przeszłam. Bardzo chciałabym porównać sylwetkę jaką się ma na tych różnych rowerach, myślę że to uprościłoby mój wybór znacząco. A tak to pewnie wciąż jest od sasa do lasa, niektóre z tych rowerów są określane jako gravel z prostą kierownicą, inne szosowe, inne miejskie, tego nie ogarniam. Z wymiarów geometrii nie umiem tego wywnioskować (jeszcze! 😜) Kojarzę, że była taka zagraniczna stronka, która miała to jakoś rozpracowane, ale to sprzed kilku lat i nie mogę sobie nic przypomnieć, ale może coś w tej kwestii podpowiecie. Canyon roadlite 5 / 6 / 7 - fajne, minus że nie da się do tego przymierzyć, jest trochę używek, mogę polować.. w zasadzie już miałam kupić używkę 7, potem 6, ale chyba wystraszyłam sprzedających ilością pytań, no i to może być mój dalszy los w temacie kupna używki, więc po tym epizodzie obecnie przeglądam nowe. Lekkie - ok 10,5 kg! https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-miejskie/roadlite/roadlite-al-cf/ Specialized Sirrus X 4.0 - to ma podobno jakiś magic amortyzator Future Shock 1.5. i waży też koło 10 kg https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-x-40/p/171175?color=271472-171175 Trek dual sport - na początku mnie nie zachwycił, ale jak zobaczyłam jak ładnie ma ukryte linki to od razu chciałam go mieć https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-generacji-5/p/36826/ Felt verza speed 20 - nie podoba mi się ten biały dostępny w PL, ale wyłapane na forum, że się pojawiał wśród polecanych opcji https://www.feltbicycles.com/en-us/bikes/road-bikes/verza-speed/verza-speed-20.html Giant fastroad ar - wzięte z polecajek na forum https://www.giant-bicycles.com/pl/showcase/fastroad-ar Orbea vector 30 - jw https://www.orbea.com/pl-pl/rowery/miejskie/vector/cat/vector-30 Merida speeder 400/500 - jw https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4124-5687/speeder-400 KTM X-Strada 30 FIT - Sram, którego nie znam, ale w czwartek będę mogła się przymierzyć do rozmiaru S https://www.ktm-bikes.at/bikes/detail/x-strada-30-fit-flaming-black-orange-1x11-sram-rival-2022 No i zobaczyłam co ma Marin i jakby zrobiło się sentymentalnie, wciąż podobają mi się Marinki wizualnie. Nie upieram się, bo z nimi nie zejdę raczej poniżej 12 kg, ale modele takie jak (i uwaga wkraczają tu również bardizej typowe mieszczuchy). W ogóle jakoś ciężko dobrnąć do info o wadze w przypadku Marina. Marin Kentfield 2 - nowy jest za 2350 PLN! Może? Może coś tam wymienić i byłby? Tu nawet odpuściłam kwestię karbonowego widelca (mój Nicasio też go nie ma) Marin DSX 1 / 2 Marin PRESIDIO 1 (wyższe nie, bo przerzutka w piaście) Marin MUIRWOODS Marin FAIRFAX https://www.marinbikes.com/pl I jeszcze budżet hmm.. im mniej tym lepiej, ale potrafię się przekonać że mogę wydać i 6 tyś, wolałabym oczywiście wydać 3 tyś. Więcej nie chcę, bo sądzę, że nie jeżdżę tak dużo by to miało sens. Mieszkam w Warszawie, jak macie jakieś info gdzie warto podjechać to również mile widziane. Pomocy! Za dużo opcji do wyboru mam.. Edytowane 24 Czerwca przez XoloX dodanie linków do stron producentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 25 Czerwca Udostępnij Napisano 25 Czerwca Zwróć uwagę, że część z tych modeli to typowe szosowe fitnessy (Canyon, Felt, Merida), czyli szosowe twarde napędy, wąskie opony (brak miejsca na dużo szersze), itd. W użytkowaniu "turystycznym" mogą się nie sprawdzić, ale za to będą najlżejsze. No i pozycja na nich, też może być bardziej pochylona. Trek jest bardzo fajnym wyborem, na pewno pozycja będzie tam mocniej wyporstowana, bo bliżej mu do crossów. Z jednym małym ale. Koła to 27,5 i nie wykorzystasz swoich obręczy. No i wracając do Twoich kół, piszesz że piasty są na QR, może są w nich wymienne końcówki, żeby przerobić je na sztywne ośki (niektóre piasty mają taką opcję)? Kentfield 2 może być fajną opcją, ale tam na dzień dobry warto by było zainwestować w hydrauliczne hamulce (200-300 zł z wymianą) niestety waga, to około 13,5 kg ale te pół kilo zgubisz wymieniając koła. Pozycja będzie wygodna i rower mega uniwersalny i prosty w obsłudze (wg mnie lepsze wyjście niż Muirwoods). Spróbuj trochę zawęzić wybór. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cincin27 Napisano 25 Czerwca Udostępnij Napisano 25 Czerwca Co do strony bikeinsight, ale nie wszystkie modele są wpisane. Do listy możesz dorzucić też Trek FX 3 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3/p/40819/?colorCode=blue 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XoloX Napisano 25 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca Dzięki za te odpowiedzi! Już mnie one trochę naprowadzają, ale przyznaję - liczę na więcej 🤩 Zdecydowanie następuje zamiana na pozycji nr 3. Za Treka Dual Sport z kołami 27,5 wjeżdża Trek FX 3 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3/p/40819/?colorCode=blue Dokładnie o tę stronę mi chodziło https://bikeinsights.com/ 🖐️ ale tutaj jest chyba więcej modeli dostępnych: https://99spokes.com/en-EU Popatrzę na te rowery jeszcze pod kątem zmieszczenia opon 700x40 no i tej pozycji. I wyrzucę te, które ew. mają sztywne osie, choć nie wiem czy takie są w moim zestawieniu (poza roadlite 7). Moje piasty to Accent Race przód i tył, z tego co czytam, nie do zmiany na sztywne osie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XoloX Napisano 25 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca Ta strona jest wspaniała (https://99spokes.com/en-EU) oto całe zestawienie. Odrzucam już Gianta za sztywne osie. Przy Meridzie jest pomyłka w napędzie bo ma 1x12, a nie jak niżej 2x11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XoloX Napisano 27 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca Aktualne zestawienie - po dzisiejszej przymiarce do Treka FX3 zostawiam go w grze. Choć kształt ramy to najmniej mi się podoba. Tylko mocowanie przedniego koła to nie jest ani sztywna oś ani taki zwykły qr, jeśli to miałby być on to do dalszego sprawdzenia jak tam się moje kółka wpasują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XoloX Napisano 27 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca Eliminuję Felta i Orbeę. Konsekwentnie za przednią przerzutkę wylatuje też Fairfax. za sztywne osie SPECIALIZED Sirrus oraz Giant FastRoad. Pozostało „tylko” 9. https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=canyon-roadlite-5-2024%2Ccanyon-roadlite-6-2024%2Ctrek-fx-3-2024%2Cmerida-speeder-400-2024%2Cktm-x-strada-30-fit-2023%2Cmarin-kentfield-2-2023%2Cmarin-dsx-2-2024%2Cmarin-presidio-1-2023%2Cmarin-muirwoods-2023 Co dalej? Jakie kryteria tutaj powinny wyjść na prowadzenie? Dalej będę próbować się przymierzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca Próbowałaś dać do tego obecnego marina mostek z wzniosem? Np. o kącie 30 stopni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca 7 godzin temu, XoloX napisał: za sztywne osie SPECIALIZED Sirrus oraz Giant FastRoad. Pozostało „tylko” 9. To DSX od razu wykreśl , będzie 8. Dalej w zestawieniu jest spory przekrój od szosowych agresywnych fitnessów, do mieszczuchów w stylu kentfielda. Co do Treka to chyba jest tak zwykła qr, zresztą nic innego na rynku nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XoloX Napisano 29 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca Nie jest łatwo, obdzwoniłam i objechałam sporo sklepów. Finalnie przejechałam się jeszcze raz na Treku i na KTM. Dostępność tych rowerów jest... KTM odpada ze względu na pozycję, była masakryczna. Ale Sram Rival fajny. @hulk14 to nie ma sensu, rama trochę za duża, w dodatku baranek, którego nie wykorzystam, jednak to gravel, nie przeskoczę. @Artur85 fakt, DSX też wypada, oraz PRESIDIO za linki na zewnątrz. I tak zostało w zasadzie 6 rowerów (aktualne zestawienie) z czego dostępne są Canyon i Trek, z czego Canyona nie ma jak przymierzyć, a Trek średnio mi się podoba wizualnie.. No i po tym i jeszcze po paru rozmowach, plus kolejnym rachunku sumienia (komfort kręgosłupa szyjnego) zwróciłam się w stronę typowych crossów, z amortyzatorem z przodu. Początkowo niechętnie, ale przejrzałam forum i polecane modele, potem ich specyfikacje oraz wagę, no i tutaj zaskoczenie, one ważą w okolicach 12 kg, a niektóre moje "lighty" bo bez amortyzatora były cięższe. Zatem mam zupełnie nowe zestawienie i nowe podejście - najpierw rowery dostępne, inaczej stracę kupę czasu na przeglądanie nieosiągalnych modeli. Wybrałam już kandydatów i założę to w osobnym wątku ze szczegółami, bo tutaj zrobi się za duży miszmasz, a z tamtego może ktoś skorzysta. A znajdą się w nim: Polygon Heist X7 Giant Roam 0 Canyon Pathlite 7 Riverside 920 Mam nadzieję, że pójdzie łatwo i sprawnie tym razem. Dzięki za podpowiedzi tutaj! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XoloX Napisano 30 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca W wątku z crossami poszło łatwiej niż się spodziewałam. Pathlite 7 zamówiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.