Skocz do zawartości

[~ 6000 zł] Pierwszy gravel - może felt?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Nie jestem sportowcem. Szukam roweru na wycieczki - na początek ok. 50-120km ale planuję rozwinąć skrzydła jak czas pozwoli, sporadycznie bikepacking (credit-card touring).
Mam na oku 2 modele:
Felt breed 30 i felt broam 30
https://www.feltbicycles.com/en-us/bikes/gravel-adventurebikes/breed-gravel/breed-30.color.D2CCC9.html
https://www.feltbicycles.com/en-us/bikes/gravel-adventurebikes/broam-adventure/broam-30.color.C88D35.html
Cena obu modeli jest podobna, specka też podobna.
Mam 182,5 cm wzrostu, noga do krocza 86,5 cm, ręka 63 cm. Wg. kalkulatora Felt wychodzi rozmiar 56 cm.
Porównanie geometrii: https://bikeinsights.com/compare?geometries=6679a2aa78f73f001a383475,6601d4b556c566001b57e9b1,
Czy broam będzie dla mnie dużo wygodniejszy (w teorii)? Siadłem na breeda w sklepie i przejechałem się - czułem się w porządku, pochylony ale bez jakiegoś dyskomfortu. Nie mam porównania do innych rowerów z barankiem, bo nigdy nie miałem. Broam nie ma u mnie w sklepie żebym przetestował pozycję. Sprzedawca mocno zaznaczał różnice pomiędzy tymi dwoma rowerami. Czy faktycznie, aż tak to czuć?

Edytowane przez flav404
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy broam będzie dla mnie dużo wygodniejszy (w teorii)?

Każdemu wygodnie na czymś innym. To kwestia poziomu wytrenowania, proporcji ciała, mobilności itd

Cytat

Siadłem na breeda w sklepie i przejechałem się - czułem się w porządku, pochylony ale bez jakiegoś dyskomfortu. 

Na minutę możesz wsiąść na superwyścigową szosę i też będzie ok. Czy geometria ci odpowiada przekonasz się po kilkuset kilometrach kiedy ciało przyzwyczai się do nowych bodźców. 

 

Cytat

Sprzedawca mocno zaznaczał różnice pomiędzy tymi dwoma rowerami. Czy faktycznie, aż tak to czuć?

Teoretycznie na broam będziesz miał minimalnie bardziej wyprostowaną pozycję ale jest to do zniwelowania ustawieniami/wymianą mostka. Do tego ma on trochę większą bazę kół więc będzie bardziej "stabilny" ale za to mniej dynamiczny/responsywny. 

Ogólnie jeśli piszesz, że chcesz rower na wycieczki to wziąłbym broam 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź! Trochę mnie kusi ten breed ze względu na pełny GRX i siodło z dziurą.

Cytat

Na minutę możesz wsiąść na superwyścigową szosę i też będzie ok. Czy geometria ci odpowiada przekonasz się po kilkuset kilometrach kiedy ciało przyzwyczai się do nowych bodźców. 

Zdaję sobie z tego sprawę. Podejrzewam, że realne odczucia pojawią się dopiero wraz z upływem czasu i użytkowaniem - tylko wtedy już sobie tego nie porównam, dlatego próbuję się doradzić.

Cytat

Kupić coś pośredniego, pojeździć, obserwować i kolejny rower kupić w pełni świadomie. Nie ma sensu zakładać, że pierwszy wybór będzie docelowym

To jest myśl. Z drugiej strony finansowo - kupię rower za 3-4k, sprzedam może za 60%(70%?) tej ceny - wiadomo że wolałbym kupić raz, ale ciężko to przewidzieć. Widzę, że sporo osób kupuje rowery o bardziej agresywnej geometrii nie za bardzo nad tym myśląc (np. Ridley Kanzo). Może czas zaryzykować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodło możesz sobie dokupić z dowolną dziurą, ten element i tak powinno się wymieniać pod siebie, z pomiarem kości, z możliwością testowania. Np. Bontrager ma taki program, znajdziesz go u sprzedawców Treka - ja tak dobrałem siodło i powiem tyle - na 4 godziny nawet nie biorę spodenek z wkładką.

Przy dłuższych jazdach czy kilkudniowych oczywiście dyskomfort może się pojawić ale to raczej normalne i tu wkładka może pomóc. U mnie jest to taki bolesny ucisk na kościach kulszowych. Nie mam natomiast żadnych problemów z drętwieniem czy otarciami. Podkreślam, że chodzi o dłuższe jazdy, kilkugodzinne albo kilkudniowy wypad na sakwy. Ostatnio na 6 dni na Mazurach/Podlasiu dopiero w trzeci dzień włożyłem pieluchomajtki.

Zakładam, że chcesz się pakować minimalistycznie ale może warto mieć opcję założenia bagażnika (oczka) i sakw (odpowiednio duży chainstay). Oczywiście to niczego nie przekreśla, bo są bagażniki mocowane do trójkąta albo można iść w bikepacking ale szczerze to motanie tych tobołków bywa upierdliwe ;)

Wreszcie trzecia z luźnych myśli - przecież wcale nie musisz sprzedawać roweru, o ile masz miejsce na przechowywanie - zawsze się przyda coś do ciorania np. zimą po posolonych drogach albo można te rowery jakoś wyspecjalizować - np. ja mam jeden gravel uszosowiony, drugi pod sakwy i na dziury. Oczywiście do tego drugiego też kupiłem takie samo siodełko ;) 

 

 

Edytowane przez spidelli
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź Spidelli.
Wiem, że mogę zmienić siodło, korbę też - ale przy różnicy w cenie 500 zł nie dam rady tego zrobić za 500 zł. Pominę fakt, że nie odczuję pewnie zmiany korby ale to już szczegół :D

Do pakowania mam podsiodłówkę. Ew. mogę z żoną podzielić się sakwami crosso bo ona ma 2 sztuki. Chainstay - różnica jest ok. 2 cm - to aż tak dużo?
Oba rowery mają takie same otwory montażowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już napisano, różnicę poczujesz po setkach km. Ja bym na Twoim miejscu kupił rower o wygodniejszej geometrii I potem ewentualnie go zaostrzył mostkiem itd.

Ale ja jestem z tej szkoły, która twierdzi, że mocne pochylenie jest seksowne, ale bezdyskusyjnie niezdrowe, no i nie pozwala się delektować widokami podczas długich tras.

Dobór siodełka jest kluczowy, a na długich wycieczkach bezdyskusyjny.

Różnica 2 cm chainstayu to wg fachowców mega dużo. Ja mam porównanie 1.2 cm. Czuję, że ten dłuższy jest ciut stabilniejszy, ale diabli wiedzą, czy to nie wynika z innych parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie wiem ile powinien mieć ten chainstay ;) Chodzi tylko o to, że jak będzie skrajnie krótki to można piętami zaczepiać o sakwy. To taka uwaga na wyrost, pewnie dużo też zależy od konkretnego bagażnika i sakw - czy będą niżej czy wyżej, dalej albo bliżej itp.

Troszkę kilometrów wyjeździłem i stawiałbym na komfort; u mnie tak naprawdę jedynym poważnym problemem jest ból rąk - tyłek trochę podokuczał ale miał prawo przy takiej kumulacji, plecy jakoś niespecjalnie pamiętam ale lewą dłoń nadal czuję - jakiś bikefitting mnie czeka :) 

Przy czym ja jestem o tyle w dobrej sytuacji, że mam dwa rowery - jeden "szybki" a drugi "wygodny" :) 

Ciekawostka - ten szybki jest 54, ten wygodny - 56 - i tutaj żadnych problemów z bagażnikiem nie mam, rama jest też na tyle obszerna i z poziomą górną rurą, że mieści się średni Midloader Topeaka i nie gryzie się z dwoma bidonami. W tym drugim rowerze tylko przymierzałem bagażnik i sakwy i było ok, ale miejsca w ramie jest za mało na torbę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba wyglądają ciekawie, są oczka, całe mnóstwo opcji na szpej. Ciekawe ile mają miejsca na opony, bo nie widzę takiej informacji - to tak pod kątem ewentualnego szukania "komfortu" i "dzielności" na szutrach. U mnie siedzi opona 40, widełki tylne może przyjmą 45 a ja poważnie zastanawiam się nad wymianą obręczy z 28 na 27,5 i próbą wciśnięcia tam 2".

Te 40 mm całkiem fajnie jeżdżą po asfalcie ale szutry, dziury to już wyzwanie. Szczególnie na kilkudniowym wypadzie, kiedy w ciele kumulują się te wszystkie nierówności.

Zmierzam do tego, że jeśli chciałbyś jeździć poza asfaltem, a myśląc o bikepackingu na pewno trafisz na gorsze drogi, to dobrze byłoby mieć opcję założenia szerszej opony.

Mnie się tak spodobało na Podlasiu, że w sierpniu wracam nad Wigry - musze je objechać a tam 40 mm to trochę mało ;) 

W maju wjechaliśmy też polnymi drogami na Litwę ale po kilku kilometrach zawróciliśmy - pokonała nas szutrówka z takim luźnym tłuczniem, teren pofalowany i czasami rower pływał na takim podłożu (a dróg asfaltowych tam akurat w ogóle nie było) :) 

Z drugiej strony, taką Oder - Neisse przejedziesz niemal w całości po asfalcie, jeśli są szutry to idealnie utrzymane i można to zrobić nawet na rowerze szosowym. Widoki są piękne ale jakoś tej przygody brak ;) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...