RowerowyMaciej Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Hej, w gravelu chcę zamontować dynamo w piaście 6V/3W coby być zgodnym z niemiecką normą StVZO. Są dwie możliwości: Wymiana piasty, szprych, zaplątanie i zostaje sama obręcz. Nie mam pewności czy to się opłaca... Aktualnie mam takie koła: WTB SX19, 32/32h, quick release sealed hubs, 700cx19, tarcza na 6 śrub. Pasowałoby mi DH-3D32-QR (https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/shimano/DH-3D32-QR.html). Chyba, że coś innego jeszcze jest na rynku? Zakup gotowego koła, ale te z ww. dynamo występują (chyba wyłącznie) z mocowaniem na śrubę. Są dostępne konwertery na oś QR. Czy zadziałają z piastą z dynamem? Zależy mi na QR, a nie nakrętkach. Proszę o podpowiedź;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Jak ci koło bez dynamo niepotrzebne, to obręcz rozpleciesz w małą chwilę (po zdjęciu taśmy to wkrętarką), ktoś ci zaplecie na nowo (i dobierze szprychy) i już. Dynamo jest fajne, ale demontaż wymaga odłączania kabelka, nie jest to mega wygodne, stąd pewnie przewaga rozwiązań z nakrętkami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca @RowerowyMaciej To, że widzisz gotowe koła głównie z wersją tej piasty z osią gwintowaną 9x100, wynika najprawdopodobniej z faktu, ,że to jest w miarę tanie dynamo, a wersja gwintowana jest chyba tańsza niż QR. A że całość idzie przede wszystkim do raczej tanich rowerów miejskich, gdzie i tak często z tyłu masz jakiegoś nexusa także na oś gwintowaną, to nikt się nie przejmuje... Tym bardziej, że w takim miejskim użytku koło, do którego zdemontowania potrzebujesz jednak płaskiej 15, jest może bardziej upierdliwe nie tylko dla Ciebie, ale i przygodnego złodzieja... Tam, gdzie ludzie szukają bardziej wypasionych kół z dynamem - na poziomie choćby takiego SONa - punktem wyjścia będą raczej wersje z osią przelotową - ale to inna półka cenowa. Inna sprawa, że raczej nie kojarzę szeroko dostępnych kół z tym dynamem od Shimano - gotowców od rozpoznawalnych producentów kół. Nawet duże niemieckie sklepy, jak już mają koła z dynamem w ofercie, to na półce cenowej Shimano czy Shutter Precision są to raczej wyroby składane przez sklep pod konkretne zamówienie na wybranym hubie i obręczach: https://www.bike24.com/cycling/parts/bike-wheels?dynamicAttributes[127][6831]=6831&sort=price_asc https://www.bike-discount.de/en/bike/bike-parts/trekking-bike-parts/wheels-trekking-city/wheel-28/?p=1&o=14&n=48&f=296910 W tym drugim B-D-de możesz mieć koło na dokładnie tej wersji 3D32-QR na obręczy DT-545d za niecałe 130 EUR + wysyłka (chwilowo jednak niedostępne) i to jest rzecz zgodnie z opisem "custom made". Tylko tutaj dochodzi druga sprawa. Jak kupisz gotowe, złożone koło, to jesteś skazany na inną obręcz niż posiadana z tyłu WTB. I nie chodzi mi wyłącznie o względy estetyczne. Możesz mieć z przodu koło z obręczą o innej szerokości wewnętrznej niż z tyłu. Inaczej będzie Ci się układała w nim opona... Na Twoim miejscu zdecydowanie poszedłbym w zakup samego dynama (w sklepach powyżej jest ono za mniej niż 60 EUR + wysyłka) i i zaplotu koła we własnym zakresie (niekoniecznie samodzielnie). Przy czym raczej bym zostawił sobie to przednie koło bez dynama (na wszelki wypadek) i dokupił jeszcze jedną obręcz WTB, żeby mieć identyczny komplet, choć nie wiem, czy te SX19 są dziś łatwo dostępne... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RowerowyMaciej Napisano 30 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca Bardzo dziękuję za Wasze odpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.