szymon2g Napisano 23 Czerwca Udostępnij Napisano 23 Czerwca Siema, szukam gravela w budzecie 5-5.5k (niby mozna naciagnac 🙃). To bedzie moj pierwszy gravel (raz jezdzilem caly dzien wypozyczonym z decathlonu). Szukam roweru, ktorym bede mogl jezdzic glownie po sciezkach i asfalcie, mysle ze 80% droga / 20% szuter. Bedzie mi glownie sluzyl na weekendowe wyprawy, na razie typu 50 - 60km, ale planuje regularnie jezdzic i zwiekszac osiagi. na razie rowery w tym budzecie ktore znalazlem to: Kross Esker 5.0 2024 - Podoba mi sie wizualnie (schowane kabelki, kolor ok), 5300zl. Romet Aspre 2 2024 - Wydaje sie ze ma wszystko co gravel powinien miec i jest najtanszy 5000zl. Kellys Soot 50 2023 - W mojej okolicy raczej go nie znajde, zeby sobie usiąść. 5300zl Ridley Kanzo A Apex1 HDB - Pojawil sie na promocji w sklepie obok mnie. Jako jedyny na apexie (1 blat). 5000zl Z tego co wiem to raczej dla mnie bez roznicy czy 1 czy 2 blaty (mieszkam w Warszawie), aczkolwiek 2 blaty wydaja sie bardziej uniwersalne (?). Zatem pytam, ktory z tych rowerów jest najlepszym wyborem lub moze zaden z nich i jest jakis o ktorym nie wiem. Mam tez taka mysl, ze moze troche przesadzam z tym rowerem i lepiej kupic tanszy typu esker 2.0 za niecale 4000zl, aczkolwiek nie chce sytuacji w ktorej za rok bede zalowal. Za kazda rade bede ogromnie wdzieczny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 23 Czerwca Udostępnij Napisano 23 Czerwca Przede wszystkim rower musi mieć docelową grupę napędową bo upgrady są bardzo kosztowne i całkowicie nieopłacalne. Czy 1 czy 2 blaty to kwestia indywidualna. Do spokojnej jazdy w niezbyt górzystym terenie, a w okolicach Warszawy w szczególności 1 blat jest wygodniejszy. Nie potrzebujesz bardzo miękkich przełożeń a 50 km/h z górki nie pociśniesz. Tylko że może Ci być ciężko znaleźć rower z napędem 1x w tym budżecie bo nie licząc marek chińskich GRX 2x10 jest najtańszą opcją napędu dedykowanego do graveli. Poza tym zwróć uwagę na stack i reach - decydują o pochyleniu sylwetki podczas jazdy i dobierz ten parametr pod kątem własnych preferencji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Jak Ci się podoba Esker 5.0 i do tego możesz go kupić za 5300 to chyba nie ma się nad czym zastanawiać. Chociaż przydało by się przymierzyć, najlepiej pożyczyć na godzinkę czy dwie i się przejechać. Jedyny minus jak dla mnie to korba pozagrupowa. Jeśli chodzi o pełną grupę, łącznie z korbą to Aspre 2 lub Soot 50 pod tym względem wypada lepiej. Nie wiem jak z szerokością obręczy w Krossie i Romecie bo Kellys ma bardzo wąskie, tylko 17 mm. Nie wierzę, że w Warszawie nie ma żadnego Kellysa do przymiarki, jak nie w sklepie to może na olx? Ci twierdzą, że mają: KELLYS SOOT 50 2023 - Rowery Bielany 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon2g Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca Dzieki wielkie za odpowiedzi. Mam wrażenie, że podane przeze mnie rowery wszystkie są bardzo podobne w kwesti osprzętu, zatem chyba najlepiej dobrac pod siebie pod kątem ramy i tego czy sie podoba. Wyprowadźcie mnie z błędu, jesli sie myle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Hype na gravele nie ma podłoża racjonalnego - zdajesz se sprawe z tego? Może lepiej kupić crossa za 3 koła który idealne pokryje Twoje plany? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon2g Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca Myslalem nad crossem, ale z tego co wiem to jednak gravel bardziej wpasowuje sie w moje potrzeby. Dlaczego mowisz, ze gravel nie ma podloza racjonalnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca @szymon2g jakiego rozmiaru szukasz, jaki wzrost/noga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Gravel nie jest uniwersalnym rowerem i nie jest rowerem dla każdego ... to że masz pozytywne ważenia po dniu jazdy to nie znaczy że po mesiącu jazdy nie zaczną się rozczarowania czy bóle a raczej na pewno będą ekstra wydatki Jak załapałeś wkrękę na gravela to kup najtańszego - to co planujesz spokojnie obgonisz na 2x8 - na clarisie; grx 11 czy 12 to nie jest żaden warunek konieczny do jazdy po mieście i od czasu do casu w plenerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon2g Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca @RafalxM 182cm wzrostu, gdzies 86cm w przekroku. @grzesiowu Planuje jazde na rowerze traktowac jako sport na dluzsza mete, a trasy ktore bede obieral w wiekszosci beda dookola warszawy, anizeli w samej Warszawie. Tanszy gravel rowniez wchodzi w gre, aczkolwiek tak jak pisalem - nie chce zalowac po krotszym czasie ze nie dolozylem troche wiecej za cos solidniejszego. Dodatkowo, co masz na mysli mowiac "ekstra wydatki"? Staram sie znaleźć rower, w ktorym nie bede musial wymieniac niczego w osprzecie przez dlugi czas i po prostu nim jezdzic, dlatego tez myslalem, ze ten segment tanich graveli odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca (edytowane) Droższe napędy nie są wiele solidniejsze - są lżejsze; to nie jest tak że drogi rower pojeździ 5 lat bez wymian Ekstra wydki to np buty spd i pedały do tego i w przypadku wszystkich baranków z reguły bikefitting którego nikt Ci nie zrobi za grosze. Być może wymiana siodła, sztycy o innym offsecie, mostka czy nawet kiery Rower z barankiem plus człowiek to bardzo złożony, skomplikowany układ - potencjalnie masa niespodzianek Edytowane 24 Czerwca przez grzesiowu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Przy Eskerze trzeba zwrócić uwagę , że to są bardzo krótkie ramy , teoretycznie na Twój wzrost L jest dobre, w praktyce pewnie XL będzie wygodniejsze. Znowu dla znajomego przy 190cm wzrostu XL było za małe - trzeba się przymierzyć. Z perspektywy codziennego mielenia, wliczając to trochę miasta to najsensowniejszy wydaje mi się napęd w Ridleyu . Tylna przerzutka Apex Long Cage powinna bez mydła przyjąć kasetę 46T (gdyby pod jakieś górki 42T była za twarda) . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon2g Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca @RafalxM Wybiore sie do salonu Krossa, zeby przymierzyc. Dzieki! @grzesiowu Tak wlasnie myslalem, ze to calkiem skomplikowana sprawa, niemniej jednak dalej wydaje mi sie, ze to jednak gravel lepiej sie wpasowuje w moje potrzeby niz cross. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca (edytowane) 20 minut temu, grzesiowu napisał: Droższe napędy nie są wiele solidniejsze - są lżejsze; to nie jest tak że drogi rower pojeździ 5 lat bez wymian Ekstra wydki to np buty spd i pedały do tego i w przypadku wszystkich baranków z reguły bikefitting którego nikt Ci nie zrobi za grosze. Być może wymiana siodła, sztycy o innym offsecie, mostka czy nawet kiery Rower z barankiem plus człowiek to bardzo złożony, skomplikowany układ - potencjalnie masa niespodzianek Buty spd, pedały spd, ewentualna wymiana siodła (bo każdy tyłek jest inny) czy ewentualny bikefitting to są ekstra wydatki zarówno przy droższym jak i tańszym rowerze. Nie ma znaczenia czy będzie tam Claris czy GRX 2x12. A może wg Ciebie na Clarisie nie można jeździć w butach spd czy trzeba jeździć na niewygodnym, niedopasowanym rowerze? W lepszym rowerze będą chociażby lepsze hamulce - co prawda są zwolennicy mechanicznych tarczówek ze względu na prostotę serwisowania ale nie ukrywajmy, że hydrauliki będą mocniejsze, będziesz potrzebował mniej siły, itp. co szczególnie w mieście ma znaczenie. Mam porównanie bo wcześniej miałem Tribana na szczękach i też używałem go w mieście i poza nim. A i ten Triban to miał napęd 1x7 na Tourneyu, który przerobiłem na 2x7 i miałem w nim pedały spd i jeździłem w butach spd - chyba nie wiedziałem, że tak nie można Ja na początku wiosny kupiłem Kellysa Gate 50 i wymieniłem tylko mostek na krótszy bo byłem na granicy rozmiarów i z premedytacją wziąłem większy rozmiar, żeby było bardziej komfortowo, rekreacyjnie. Siodło o dziwo podpasowało mi fabryczne i jak wcześniej kombinowałem i mam pół garażu różnych siodeł tak te zostało. Edytowane 24 Czerwca przez Greg1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca 5 godzin temu, RafalxM napisał: Przy Eskerze trzeba zwrócić uwagę , że to są bardzo krótkie ramy , teoretycznie na Twój wzrost L jest dobre, w praktyce pewnie XL będzie wygodniejsze. Znowu dla znajomego przy 190cm wzrostu XL było za małe - trzeba się przymierzyć. Z perspektywy codziennego mielenia, wliczając to trochę miasta to najsensowniejszy wydaje mi się napęd w Ridleyu . Tylna przerzutka Apex Long Cage powinna bez mydła przyjąć kasetę 46T (gdyby pod jakieś górki 42T była za twarda) . Też bym zaglosował za Ridley-em, nie tylko napęd ale też i całkiem fajna rama ktora może pomieścić dowolny rozmiar opon, a i na szosie zachowuje się całkiem dynamicznie. Faktem jest to rower dla osób ktorzy raczej stawiają na bardziej sportową charekterystykę. Ja nie będę straszył gravelem, bo znam wiele osób którzy użytkują ten typ roweru, bez bikefitingu i spd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca (edytowane) Dowolny czyli jaki? Z moich eksperymentów - Esker 4.0 mieści 29x2.1 WTB Nano z zapasem po 6mm na stronę , mowa oczywiście o tylnych dolnych widełkach . Edytowane 24 Czerwca przez RafalxM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca 6 godzin temu, grzesiowu napisał: Gravel nie jest uniwersalnym rowerem i nie jest rowerem dla każdego ... to że masz pozytywne ważenia po dniu jazdy to nie znaczy że po mesiącu jazdy nie zaczną się rozczarowania czy bóle a raczej na pewno będą ekstra wydatki Jak załapałeś wkrękę na gravela to kup najtańszego - to co planujesz spokojnie obgonisz na 2x8 - na clarisie; grx 11 czy 12 to nie jest żaden warunek konieczny do jazdy po mieście i od czasu do casu w plenerze ta jasne....ogólnie to po co rower. Kupi tańszy to się zrazi pewnie bardziej niż do droższego. I tańszy I droższy sprzeda że jakaś stratą. Zawsze lepiej kupić coś na lepszej grupie...aktualnie sora w szutrówce, ultegra w szosie, wcześniej tiagra, 105, w mtb alivio, xt...droższe grupy chodzą lepiej i tyle. Między sora a ultegra jest spora różnica, między nowa tiagra , a ultegra już nie taka spora. Lepiej kupić coś na grupie z hydro hamplami, grx, tiagra, apex niż bujać się z clarisem, szczególnie jak ktoś ma sportowe ambicje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca RafalxM 45C spokojnie wchodzi, i jest sensowny zapas, zapewne takie eksperyment jak w Eskerze 4.0 też by wyszedł, ale nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon2g Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca Dzieki za kolejne odpowiedzi wszystkim. Zastanawiam się czy może warto dołożyć do Unibike Geos, gdyż slyszalem bardzo dobre opinie o nim. Jest poza zaplanowanym budzetem, aczkolwiek jestem w stanie tyle wydac jesli bedzie to cos naprawde solidnego z bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 25 Czerwca Udostępnij Napisano 25 Czerwca W dniu 24.06.2024 o 12:14, RafalxM napisał: rzy Eskerze trzeba zwrócić uwagę , że to są bardzo krótkie ramy Zdaje się, że w nowym Eskerze jest dokładnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 25 Czerwca Udostępnij Napisano 25 Czerwca Esker 4.0 2024 , ale geometria się nie zmieniła - tego uznajmy za starego , mój 2021/2022 ma taką samą ROZMIAR S (19') 28" M (20') 28" L (21') 28" XL (22') 28" TT - EFEKTYWNA DŁUGOŚĆ GÓRNEJ RURY 510 530 550 570 Esker 5.0 2024 , faktycznie jest dłuższy , w ogóle pomiędzy modelami Eskerów są różne geometrie, karbonowe mają jeszcze inną zdaje się. ROZMIAR S (18') 28" M (19') 28" L (20') 28" XL (21') 28" TT - EFEKTYWNA DŁUGOŚĆ GÓRNEJ RURY 545 561 577 591 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 25 Czerwca Udostępnij Napisano 25 Czerwca Może Ci się przyda. Strona do porównywania geometrii ram: https://bikeinsights.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario93 Napisano 29 Lipca Udostępnij Napisano 29 Lipca W dniu 24.06.2024 o 18:18, szymon2g napisał: W dniu 24.06.2024 o 18:18, szymon2g napisał: Dzieki za kolejne odpowiedzi wszystkim. Zastanawiam się czy może warto dołożyć do Unibike Geos, gdyż slyszalem bardzo dobre opinie o nim. Jest poza zaplanowanym budzetem, aczkolwiek jestem w stanie tyle wydac jesli bedzie to cos naprawde solidnego z bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakosci. Udało się wybrać rower ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.