Periodista Napisano 23 Czerwca Udostępnij Napisano 23 Czerwca Cześć, jestem na końcowym etapie wyboru crossa. Potrzebuję roweru do jazdy po mieście (Warszawa, a więc nie tylko ścieżki rowerowe, ale również rozkopane ulice/chodniki) oraz na kilkugodzinne wypady poza miasto (szuter, ścieżki leśne, ubite drogi). Przeczytałem sporo artykułów na roweroweporady i korzystając z poradnika "Jaki rower do X złotych wybrać?" wytypowałem kilka modeli. Rower rowerowi nie równy, więc prośba o opinie/uwagi na ich temat i próbę wskazania tego jedynego ROMET ORKAN 7 M 2023 - 3149 zł https://romet.pl/rower-crossowy-romet-orkan-7-m-2023-4 Mój faworyt. Jest na niego spora obniżka o 30 proc. Wydaje mi się, że za tę cenę trudno znaleźć rower tak dobrze wyposażony. To, co mi się w nim najbardziej podoba to praktycznie pełny osprzęt Shimano Deore (przerzutki przód i tył, manetki, hamulce, mechanizm korbowy). Zastanawiam mnie tylko, dlaczego została włożona kaseta Shimano HG500, która jest chyba kasetą szosową z grupy GRX, czy się mylę? Na minus, suport na kwadracie i piasty... Tourney oraz brak informacji o modelu zamontowanego łańcucha. No i niestety ten nieszczęsny amortyzator SR Suntour NEX DS-RL 63 mm. Myślałem, żeby po zakupie roweru go wymienić. Pytanie, czy jest to opłacalne i czy stracę gwarancję? Nie ukrywam, że dużym dla mnie plusem jest dostępność tego roweru stacjonarnie. Mam salon niedaleko miejsca zamieszkania. Mogę się na nim przejechać przed zakupem i móc go później serwisować na miejscu. Pozostaje tylko kwestia montażu błotników, ewentualnie bagażnika i koszyka na bidon. Na stronie nie ma informacji, czy jest to możliwe. Ktoś wie? Co sądzicie o tym rowerze? LAZARO QUANTUM V4 2023 - 2999 zł https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-quantum-v4-męski-2023-i-24_pid=520 Podobnie, ja w Romecie przeważa osprzęt Shimano Deore. Różnica między tymi dwoma rowerami jest w hamulcach. Lazaro ma Altusa MT200. Czytałem na tym forum opinie, że są "tragiczne". Na korzyć Lazaro jest jednak suport Hollowtech 2 i trochę lepszy amortyzator (SR Suntour NVX RSLO 72 mm). W Lazaro zamontowane są piasty LRO na łożyskach maszynowych. Nic mi to jednak nie mówi. Czy ktoś może skonfrontować z Shimano Tourney HB-TX505 w Orkanie? Porównując do Orkana 7, pojawia się pytanie, czy lepiej wybrać rower z solidniejszymi hamulcami, czy z ciut lepszym amortyzatorem (którego być może i tak wymienię) oraz z suportem Hollowtech? Raczej specjalnie w wielkim deszczu i błocie nie zamierzam jeździć, więc może te hamulce Altusa wystarczyłyby? Na pewno na minus dla mnie jest zakup jedynie przez internet. Jak później wygląda serwis tak zakupionego roweru? Co w wypadku usterki gwarancyjnej? Myślałem jeszcze nad Kandsem Avangarde i Lazaro X-Force 4, ale trudno mi jest wskazać, czym one się różnią od Quantuma. X-Force 4 ma hamulce V-brake Tetro i to chyba tyle z różnic... No i oczywiście różnią się wyglądem oraz ceną Rock Machine Crossride 700 - 3749 zł https://www.mtbiker.pl/shop/rowery/crossowe/rower-rock-machine-crossride-700-28-czarno-szary-niebieski-p144658.html?country=PL&variant=324223&gad_source=1 Na ten rower uwagę zwróciłem głównie z powodu powietrznego amortyzatora SR Suntour NCX-D RL. Na spory minus mieszanie kilku grup osprzętu Shimano od Tourneya po Deore. Dużą wadą tego roweru jest też cena, powyżej zakładanej. Nie wiem, czy warto dać 600 zł więcej (niż za Orkana), żeby mieć lepszy amortyzator kosztem reszty osprzętu. Oprócz tych trzech modeli zastanawiałem się również nad: Tabou Flow 5.0 - z tym rowerem mam jednak problem, bo znalazłem go w cenie 3700 zł na Allegro , ale sklep ma średnie opinie. Zastanawia mnie też zastosowany mechanizm korbowy PROWHEEL MPL-751. Ktoś się z nim spotkał? Z kolei na tej stronie jest już SHIMANO DEORE T6010 / 48/38/28T, ale w cenie 4100 zł. Na plus przeważający osprzęt Deore i powietrzny amortyzator, ale kosztem hamulców Altus MT200. Riverside 920 Shimano XT - przeceniony z 4600 zł na... 3500 zł. Nie mogłem się trochę odnaleźć w opisie specyfikacji tego roweru na stronie Decathlonu. Na pewno ma amortyzator powietrzny i przerzutki Shimano XT. Kaseta Mega Range 11/46 i Microshift - nic mi to nie mówi. Korbę ma na sztywnej osi - tylko tyle napisali. Podobnie w przypadku suportu - z zewnętrznymi łożyskami maszynowymi. Jak ktoś wie więcej na temat tego roweru, to byłbym wdzięczny za podzielenie się informacjami i wrażeniami. Giant Roam Disc 2 2024 i UNIBIKE CROSSFIRE GTS 2024 - trochę obawiam się tego osprzętu Shimano Cues. Chyba jeszcze mało o nim wiadomo? Dodatkowo Giant kosztuje 3800 zł, a amortyzator ma średni. Kellys Phanatic 50 - w sumie nie wiem, dlaczego nie znalazł się wyżej. Chyba dlatego, że znalazłem go na samym końcu. Trochę lepszy niż w Orkanie amortyzator (SR SUNTOUR NVX30 HLO), ten sam przeważający osprzęt Shimano Deore, ale gorsze hamulce (MT 200). Za to w Phanaticu suport na Octalinku zamiast kwadracie. Droższy o niespełna 400 zł od Orkana. Cena 3500 zł. Więcej o nim tutaj. Może jednak go poważnie rozważyć? Na koniec wspomnę jeszcze, że rozważałem bardzo polecanego na tym forum Radona Scart Light 9.0. Deklasuje wszystkie wspomniane tu rowery pod kątem amortyzatora (RockShox Paragon Gold, Air). Bardzo dobry osprzęt XT/Deore. Na minus hamulce MT200. Cena jest świetna, bo wychodzi ok. 3300 zł, ale zakup przez internet i dostawa roweru z Niemiec. To mnie mocno odrzuca od tego roweru, bo byłoby chyba trochę zachodu z wysyłką na gwarancję, gdyby się coś popsuło. Ufff... trochę się rozpisałem, więc mam nadzieję, że ktoś da teraz coś od siebie Może podrzucicie jeszcze jakiś inny model roweru? Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 23 Czerwca Udostępnij Napisano 23 Czerwca (edytowane) Osprzetowo w tej cenie nie ma nic lepszego niż Riverside 920. Pomijając szczegóły o których wspominasz, Orkan waży 14,5 kg to jest bardzo dużo jak na tego typu rower, Riverside jest około 2 kg lżejszy. Wspomniany Radon też jest świetną okazją jeśli wolisz napęd 3x10 i pasuje Ci rozmiar, bo w tej cenie są tylko dwa najmniejsze. Żeby odsyłać rower musiałaby Ci pęknąć rama, w każdym innym wypadku większość firm wysyłkowych załatwia tematy gwarancyjne, na zasadzie oddaj do serwisu, prześlij fakturę i zwracają kasę za naprawę. W zależności od tego czy wolisz napęd 1x11 czy 3x 10 te dwa modele bym rozpatrywał. Edytowane 23 Czerwca przez NerfMe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Periodista Napisano 23 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca A z czego może wynikać tak duża waga Rometu? Domyślam się, że może być to zależne od ramy, ale w obu modelach nie ma nic więcej o niej niż to, że jest z aluminium. W Orkanie niepokoi mnie to, że nie ma też szerszych informacji dotyczących zastosowanych kół i opon. W Riverside jest to weryfikowalne i koła Fulcrum nie są chyba złe. Co do napędu jedno czy trzy-rzędowego to trudno mi się określić. Jak dotąd jeździłem na 3-rzędowym, ale szczerze mówiąc jakoś bardzo świadomie tych przełożeń nie używałem (głównie chodzi mi o przednią przerzutkę). Jedyne co mnie martwi, czy w 1-rzędowym napędzie będę miał wystarczająco lekkie przełożenia. Co prawda, jeździć będę głównie po Mazowszu, ale mam w samej Warszawie jeden stromy podjazd, który muszę regularnie pokonywać. A coś o tej kasecie w Riverside mógłbyś powiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass Napisano 23 Czerwca Udostępnij Napisano 23 Czerwca Większa waga Rometu w stosunku do Riversida to: korba + 3 balaty, suport, przerzutka przednia + linki, której w 920 brak, amortyzator, pedały. To tak na szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 23 Czerwca Udostępnij Napisano 23 Czerwca Na pewno też koła w Romecie nie będą lżejsze, pytanie tylko jak z ewentualnymi częściami do takich kół systemowych. 3 godziny temu, Periodista napisał: Co do napędu jedno czy trzy-rzędowego to trudno mi się określić. Jak dotąd jeździłem na 3-rzędowym, ale szczerze mówiąc jakoś bardzo świadomie tych przełożeń nie używałem (głównie chodzi mi o przednią przerzutkę). Jedyne co mnie martwi, czy w 1-rzędowym napędzie będę miał wystarczająco lekkie przełożenia. Co prawda, jeździć będę głównie po Mazowszu, ale mam w samej Warszawie jeden stromy podjazd, który muszę regularnie pokonywać. A coś o tej kasecie w Riverside mógłbyś powiedzieć? Na jakim dokładnie 3-rzędowym napędzie jeździłeś? Tutaj możesz sobie porównać: https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=38&RZ=11,13,15,18,21,24,28,32,36,40,46&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=26,36,48&RZ2=11,13,15,17,19,21,23,25,27,30,34&UF2=2220 Porównując zakres przełożeń Radona i Riverside, to przełożenie 26/34 w Radonie będzie nieco lżejsze. Nie jeździłem nigdy na kasecie Microshift. Ogólnie nie lubię mieszanki różnych producentów w napędzie, natomiast to są elementy, które się wcześniej czy później wymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Periodista Napisano 23 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca Cytat Na pewno też koła w Romecie nie będą lżejsze, pytanie tylko jak z ewentualnymi częściami do takich kół systemowych. W kwestii części odnosisz się do kół w Romecie czy Riverside? Na ten moment moim faworytem jest Riverside. Faktycznie ten Romet 7 wygląda gorzej. Natomiast znalazłem jeszcze dwie spoko oferty: Romet Orkan 8 za 3289 zł (jakbym przebolał damską ramę ), albo 4000 z męska. Osprzęt Orkana 8 wygląda naprawdę nieźle, choć dalej słaby sprężynowy amortyzator. Za to jest na Deore i XT. No i waga już mniejsza niż w 7, bo 13,8. Link do specyfikacji roweru: https://romet.pl/rower-crossowy-romet-orkan-8-m-2024 A druga oferta to Merida Crossway 500 za 4000 zł. Jest na Deore i XT. Tyle że znów amortyzator sprężynowy. Dodatkowo suport na kwadrat. Waga 13 kg. Link: https://rowerybielany.pl/rowery-crossowe/4461-merida-crossway-500-glossy-blackmatt-silver-2023.html Tyle że jak miałbym wydać 4k to już chyba wolę zaryzykować i sprowadzić tego Radona 9.0. Nie da się ukryć, że deklasuje wszystkie wspomniane tu rowery... Choć trochę się boję, bo został rozmiar 52, a chyba pewniejszy byłby 54 (choć muszę się jeszcze raz dokładnie zmierzyć). Z Riverside mam jednak podobnie - rozmiar M jest na granicy u mnie. Tyle że w przypadku Riverside mogę podjechać do Decathlonu i wszystko sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Miałem na myśli koła Fulcruma w Riverside. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Periodista Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca (edytowane) Mam pewną zagwozdkę z tym Riverside. Zapytałem Decathlon o zamontowany mechanizm korbowy i suport. Korba jest taka: https://www.decathlon.pl/p/mechanizm-korbowy-btwin-jednorzedowy-36t-170-mm/_/R-p-198796?mc=8512953 A suport taki: https://www.decathlon.pl/p/suport-mtb-shimano-bb52-typu-bsa-68-73-mm/_/R-p-335593?mc=8667398 Czy to jest możliwa kombinacja? Korba jest na kwadrat (z tego co widzę), a suport Hollowtech. Nie znam się na mechanice rowerów, ale coś chyba jest nie tak. No i sama korba jest strasznie tania w porównaniu do tej montowanej w tym samym rowerze, ale na napędzie SRAM: https://www.decathlon.pl/p/mechanizm-korbowy-nx-24-mm-gxp-36t-170-mm/_/R-p-335349?mc=8666625 Tyle że cena roweru rośnie wtedy do 3999 zł: https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920-sram-nx/_/R-p-352473) Kasetę marnej jakości jeszcze przeboleję, bo faktycznie to nie duży koszt i często się ją wymienia. Pytanie, czy powinno się przymknąć okno na słaby mechanizm korbowy? Edytowane 24 Czerwca przez Periodista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Co do amorów to nie istnieją dobre amory do crossów dlatego ludzie wymieniają amory na sztywniaki czemu ja się nie dziwię bo w mojej opini cross i sztywny wideł są dla siebie stworzone - dlatego np specialized sirrus jest moim zdaniem super koncepcją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca 56 minut temu, Periodista napisał: Mam pewną zagwozdkę z tym Riverside. Zapytałem Decathlon o zamontowany mechanizm korbowy i suport. Korba jest taka: https://www.decathlon.pl/p/mechanizm-korbowy-btwin-jednorzedowy-36t-170-mm/_/R-p-198796?mc=8512953 A suport taki: https://www.decathlon.pl/p/suport-mtb-shimano-bb52-typu-bsa-68-73-mm/_/R-p-335593?mc=8667398 Ta korba nie mogłaby być zamontowana w takim suporcie, więc albo rower ma zła specyfikację, albo ktoś podał błędną informację. Najlepiej podjechać do Decathlonu i obejrzeć co mają zamontowane, bo to też może się różnić w stosunku do specyfikacji. 59 minut temu, Periodista napisał: Kasetę marnej jakości jeszcze przeboleję, bo faktycznie to nie duży koszt i często się ją wymienia. Pytanie, czy powinno się przymknąć okno na słaby mechanizm korbowy? Poza Lazaro, żaden z modeli nie ma lepszej korby, wszystko na kwadrat, albo octalink. Poza tym jeszcze raz napisze części napędu stosunkowo łatwo i niedrogo można zmienić, jak obecne się zużyją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Periodista Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca (edytowane) Czytałem, że te SR Suntour dla crossów są w większości atrapami. Od lat jeżdżę na sztywnym widelcu, ale męczy mnie to, że ciągle są jakieś roboty/rozkopy na mieście i jazda jest mało przyjemna. Liczę, że chociaż ten powietrzny amor da mi cokolwiek. Trzeba zaryzykować i spróbować 10 minut temu, NerfMe napisał: Ta korba nie mogłaby być zamontowana w takim suporcie, więc albo rower ma zła specyfikację, albo ktoś podał błędną informację. Najlepiej podjechać do Decathlonu i obejrzeć co mają zamontowane, bo to też może się różnić w stosunku do specyfikacji. Poza Lazaro, żaden z modeli nie ma lepszej korby, wszystko na kwadrat, albo octalink. Poza tym jeszcze raz napisze części napędu stosunkowo łatwo i niedrogo można zmienić, jak obecne się zużyją. Wysłałem maila do serwisu Decathlona, bo ten konsultant online już wymiękał i sam poprosił, żebym się skontaktował z serwisem Tak czy siak, zamówiłem na środę ten rower i na miejscu sprawdzę, jak się na nim jeździ i co tam w środku dokładnie jest. Coś mi mówi, że jednak tam nie będzie suportu Hollowtech. Stąd pewnie ta niższa cena niż w przypadku tego samego modelu na SRAMie. Tam po zdjęciach widać, że jest Hollowtech. A w jaki sposób mogę sprawdzić, jaki model korby, suportu i tarcz pasowałby do tego modelu? Chciałbym tak wstępnie ocenić ile kosztowałaby mnie ewentualna wymiana. Romet Orkan 8 jest na Hollowtech, ale to już 4 000. No i Radon oczywiście, ale i większy koszt i problem z doborem ramy w sprzedaży wysyłkowej... Octalink nie różni się bardzo od kwadratu? Edytowane 24 Czerwca przez Periodista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca Nie rozumiem po co robić doktoraty z korby - cross to rower codzienny dla amatora a nie do ścigania na lokalnych zawodach ... to że korba będzie cięższa albo że będzie na kwadrat nie ma żadnego znaczenia tak samo jak całkowita masa roweru - no chyba że będzie wieszać ten rower na hakach na ścianie dzieciak abo krucha niewiasta to może wtedy... Od lat mam w rowerku do codziennych zastosowań korbę alivio 430 na pakiecie octalinkowym i nie mam żadnych zastrzeżeń - supr rozwiązanie; jak kupujesz crosa to w przypadku korby skup się na ścieżkach wymiany - czy mufa jest standard bsa ... czy jest jakiś problem z zakupe nowych blatów czy pakiet jest typowy do dostania wszędzie etc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Periodista Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca Masz rację - jak się za długo siedzi przy tych ofertach, to zaczyna się szaleńczo analizować każdy element. Zapewne nie odczują w czasie jazdy różnicy między kwadratem a wielopustem czy Hollowtech. Pytanie tylko na co najbardziej zwracać uwagę przy zakupie crossa? Bo jednak na jakiejś podstawie trzeba go wybrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca W dniu 23.06.2024 o 14:08, Periodista napisał: Giant Roam Disc 2 2024 i UNIBIKE CROSSFIRE GTS 2024 - trochę obawiam się tego osprzętu Shimano Cues. Chyba jeszcze mało o nim wiadomo? Dodatkowo Giant kosztuje 3800 zł, a amortyzator ma średni. Cues jest nową grupą, ale to nie jest tak że jest to wielka niewiadoma, wiele elementów dziedziczy z poprzednich grup, chociażby jak deore, więc wiadomo czego się spodziewać. Jak dla mnie właśnie ta grupa jest atutem. Shimano rezygnuje z nadmiernie rozbudowanego wolumenu i stawia na unifikacje, to przyniesie oszczędności, a więc to bedzie grupa niskokosztowa w utrzymaniu. Dla mnie napęd W Riverside jest kontrowersyjny, blat przedni jest zbyt mały, będziesz jeżdził na małych zębatkach kasety, a spora część kasety będzie nie używana, dojdzie do szybszej degradacji napędu i pogorszenia pracy. W przypadku Cues shimano twierdzi że dzieki linkglide udało się zwiekszyć trwalość 3x wobec tradycyjnych napędów. nawet jeśli to jest przesadzony marketing, to wizja serwisowania napędu 2razy rzadziej jest pozytywna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Periodista Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca Dostałem odpowiedź od serwisu Decathlona. Okazuje się, że mają niezły burdel i podają w ofertach na stronie błędne informacje, a co najważniejsze w kontakcie z klientem też. Co do korby w Riverside otrzymałem takie info: "Jeśli chodzi o korbę to jest to to model produkowany na nasze zlecenie w portugalskiej firmie Miranda. Nie jest on dostępny detalicznie. Najważniejsze parametry z perspektywy pracy z innymi komponentami czy znajdowania zamienników to: chainline 49mm korba: 170mm rozmiar koła zębatego: 38t q factor: 184mm oś: 24mm Kompatybilna z suportem HT2 BB" To chyba dobra wiadomość, bo wygląda na to, że suport jest Hollowtech. Jak coś to tylko wymienić korbę. Co do kół Fulcrum faktycznie może być problem, jak już przestrzegał @NerfMe Odpowiedź z serwisu: "W tym rowerze są pełne koła systemowe Fulcrum, które od nich kupujemy. Czasem mamy takie przypadki, że montujemy koła na obręczach producenta, ale w tym wypadku jest to koło przygotowane przez Fulcrum na nasze zamówienie. Zatem oni odpowiadają za całość ich przygotowania, natomiast przez to, że te koła nie są konkretną pozycją w katalogu detalicznym Fulcrum, nie podają oni żadnych nazw odnoszących się do oferty detalicznej. Inną kwestią jest, że tej oferty detalicznej praktycznie nie ma, bo Fulcrum raczej nie handluje komponentami, stąd nawet gdybyśmy mieli jakąś identyfikację piasty czy obręczy, byłaby ona i tak niezrozumiała dla klienta detalicznego, bo odnosi się do specyfikacji technicznej, a nie oferty handlowej." Najzabawniejsze jest to, że pojawiła się wątpliwość, co do zamontowanej przerzutki. Na stronie, jak byk jest Shimano XT a doradca online twierdzi, że SRAM Ciekawe, co powie serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca (edytowane) 2 godziny temu, grzesiowu napisał: Nie rozumiem po co robić doktoraty z korby - cross to rower codzienny dla amatora a nie do ścigania na lokalnych zawodach ... to że korba będzie cięższa albo że będzie na kwadrat nie ma żadnego znaczenia tak samo jak całkowita masa roweru - no chyba że będzie wieszać ten rower na hakach na ścianie dzieciak abo krucha niewiasta to może wtedy... Oczywiście że masa roweru ma znaczenie, ja rozumiem że ostatnio producentom się chyba nie chce robić lekkich rowerów i jest mnóstwo materiałów na YT że ciężki rower nie przeszkadza, ale ja bym tego nie powielał . Inaczej się jeździ 12 kg rowerem a zupełnie inaczej prawie takim co waży 15. Szczególnie w mieście gdzie często trzeba zwalniać, zatrzymywać i rozpędzać. Autor też wspominał że ma jeden stromy podjazd i znowu tu masa ma ogromne znaczenie. Co do korby to jeśli w tej samej cenie można kupić lepszą korbę to czemu nie. Edytowane 24 Czerwca przez NerfMe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca @Periodista Myślę że za bardzo skupiasz się na detalach osprzętu. Rower kosztuje 3 tyś. to naprawdę nie dużo i zawsze będą jakieś kompromisy, ideału nie znajdziesz. Dodatkowo nawet rowery na gorszym osprzęcie w Twoim użytkowaniu sprawdzą się bardzo dobrze. Wg mnie waga akurat jest istotna i to czuć podczas jazdy, dodatkowo rodzaj napędu (nie grupa) to też jest ważne. do amatorskich zastosowań napęd 1x jest rewelacyjny, ale trzeba wybrać go świadomie (może brakować miękkich albo twardych przełożeń), ten w Riverside jest bardzo ok, na większość górek wystarczy a na płaskim też da radę, chyba że lubisz utrzymywać średnie powyżej 30 km/h ;). Napędu 3x szczególnie te z na wysokich grupach wyglądają fajnie na papierze, ale późniejsze czyszczenie, regulacja, wachlowanie manetkami, już takie fajne nie jest Nie zwróciłeś jeszcze uwagi na jedną bardzo istotną kwestię, który z rowerów podoba Ci się najbardziej? Uwierz mi, po zakupie fajniejszy będzie ten który Ci się podoba i ma korbę na kwadrat, niż ten brzydki z HT2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Periodista Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca Kurczę, obniżyli cenę tego Riversida, ale na przerzutce SRAM NX. Jest tylko 100 zł droższy od Shimano XT. Jest jakaś różnica między tymi dwoma przerzutkami? Co wybralibyście? Cena praktycznie ta sama.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 25 Czerwca Udostępnij Napisano 25 Czerwca Mimo wszystko shimano chyba będzie lepszym wyborem. Zresztą ten riverside na Sram jest wyjściowo tańszy, widać nawet po dostępnych rozmiarach co się lepiej sprzedaje. Na XT dostępne są tylko M, dlatego sporo przecena, ja bym brał póki są, bo za tą cenę nie ma konkurencji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.