Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem załoga,

aktualnie jeżdżę Giantem Roam 1 po zmianach:

  •  zmiana widelca na Sztywny Ritchey Carbon Wsc  ok 600 gr
  • zmiana napędu przód z 2x10 na 1x10 - aktualnie  Shimano Cues 42T - z tyłu kaseta 11-42 Shimano i przerzutka M4100

De Facto troche robił sie troche z tego "gravel" z prostą kierownicą.

Aktualnie jestem w fazie dłuższych wycieczek i chcę troche wydłużyć dystans i ponabijać kilometrów ( wycieczki po ok 100 km )- stąd pojawił sie pomysł dalszego upgradu i pójścia w baranek.( pozycja za kierownicą, możliwość zmiany chwytów itp ) Geometria Roama mi bardzo odpowiada, a nie chce zmieniać całego roweru na nowy.

Do upgradu bym potrzebował: kierownica, klamkomanetki, zmiana hamulców?; przerzutka, kaseta

Pytanie teraz w co pójść i aby działało to sensownie i nie kosztowało milionów monet? Patrze na używane części, tez mogą być nowe - budżet jest elastyczny 1,5-2 tys. ?

Nasuwa sie od razu Apex 1x11- jakie hamulce? i jakie byłyby takiej zmiany koszty?

Ewentualnie może ktoś może podsunąć pomysł na jakiś sensowny setup, który sie sprawdzi?

Pozdro Michał

 

 

 

 

Napisano
Cytat

Geometria Roama mi bardzo odpowiada, a nie chce zmieniać całego roweru na nowy.

No właśnie, teraz ci odpowiada a baranek miejsce chwytu przesunie o 10 cm do przodu

28 minut temu, MBane napisał:

Do upgradu bym potrzebował: kierownica, klamkomanetki, zmiana hamulców?; przerzutka, kaseta

Wszystkiego bo grupy mtb nie są kompatybilne z szosowymi/gravelowymi

Napisano

Mihau, dzięki za odzew,

  • zdaje sobie sprawę ze baranek przesunie chwyt do przodu- przymierzałem sie juz i bedzie dla mnie ok - zawsze mogę jeszcze lekko skrócić mostek jak co
  • tam wymiana całej grupy oprócz przedniej korby- biorę pod uwagę - ale dalej bedzie to taniej niż kupno używanego gravela

 

Napisano
Cytat

zdaje sobie sprawę ze baranek przesunie chwyt do przodu- przymierzałem sie juz i bedzie dla mnie ok

Że niby do czego się przymierzałeś?

Cytat

tam wymiana całej grupy oprócz przedniej korby- biorę pod uwagę - ale dalej bedzie to taniej niż kupno używanego gravela

Sprzedać to co masz, kupić gravela, nie tworzyć frankensteina. Wywalisz masę kasy a skończysz z niewiele wartym ulepem

  • +1 pomógł 2
Napisano

Dokładnie jak kolega mówi powyżej - geometria ramy pod baranka jest inna więc szkoda Twoich pieniędzy. Zwłaszcza że jak chcesz kupić grupę pod gravela to koszt wynosi około 3000 + montaż. Potem będziesz musiał dokupić do tego ramę i nie wiadomo co jeszcze więc zrobi się z tego cena nowego gravela.

Napisano

Chcesz przebudować rower z flatbara na dropbar aby ... jeździć dłuższe dystanse. To jest dziwne - baran Ci to umożliwi, a brak barana jest przeszkodą? Ja bym pomyślał inaczej: z flatbarem to jest możliwe a dropbar może to uniemożliwić; baran to fajna kiera ale na papierze albo jak jutuber ją zachwala, ale w praktyce to wydatki rozczarowania i bóle

Sama realizacja tego może być długa i pełna rozczarowań...

  • +1 pomógł 1
Napisano
16 godzin temu, MBane napisał:

Do upgradu bym potrzebował: kierownica, klamkomanetki, zmiana hamulców?; przerzutka, kaseta

Pytanie teraz w co pójść i aby działało to sensownie i nie kosztowało milionów monet? Patrze na używane części, tez mogą być nowe - budżet jest elastyczny 1,5-2 tys. ?

Nasuwa sie od razu Apex 1x11- jakie hamulce? i jakie byłyby takiej zmiany koszty?

Zwrócił bym uwagę na obecne ustawienia jakie masz teraz, jak długi masz mostek i jego ustawienia, tak by mieć mozliwosc do zmiany ustawień bo wprowadzenie baranka takie zmiany wymusi, jesli obecnie jeżdzisz na krótkim mostku to nie będziesz miał możliwości wsadzenia krótszego. 

Jak to ma być budżetowa modernizacja pomyślał bym nad taka kierownicą. 

https://pl.aliexpress.com/item/1005005481568690.html?spm=a2g0o.productlist.main.13.62b910d1m9q6rS&algo_pvid=43214b65-c145-4f5f-8f71-cfda4a6add2f&algo_exp_id=43214b65-c145-4f5f-8f71-cfda4a6add2f-6&pdp_npi=4%40dis!PLN!260.93!260.68!!!62.96!62.90!%40211b801717191364202934271e1faf!12000033257397832!sea!PL!136316099!&curPageLogUid=ZkAwtx1JXYFJ&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A

Wymianie podlegała by tylko kierownica i ewentualnie mostek, osprzęt mógł by pozostać ten sam. 

Skoro jesteś otwarty na eksperymentowanie, by zachować jakieś rozsądne koszty, może pojść w cos co oferują Azjaci, bo wszystko co jest na hydraulikę od shimano, czy sram i ma klamkomanetki kosztuje.?

Np. Taki Ltwoo GR 7

  • +1 pomógł 1
Napisano
8 godzin temu, grzesiowu napisał:

Chcesz przebudować rower z flatbara na dropbar aby ... jeździć dłuższe dystanse. To jest dziwne - baran Ci to umożliwi, a brak barana jest przeszkodą? Ja bym pomyślał inaczej: z flatbarem to jest możliwe a dropbar może to uniemożliwić; baran to fajna kiera ale na papierze albo jak jutuber ją zachwala, ale w praktyce to wydatki rozczarowania i bóle

Sama realizacja tego może być długa i pełna rozczarowań...

Dzieki za  opinie- No tak, brakuje mi troche zmiany pozycji na kierownicy, i pod te 100km przy mojej wadze ( 100kg ) to sie troche juz męczę. Sama realizacja planu wbrew pozorom nie jest taka bezsensowna,zbierając odpowiednie graty

Clavdis _ patrzyłem na taką kierownice i przeszło mi to przez myśl,ciekawa opcja

Powiem tak- alternatywnie oczywiście myślę o drugim rowerze - przymierzałem sie do Treka Domane r.56- niby wygodna szosa, endurace do nabijania km; posiedziałem, przejechałem sie- jednak jakoś nie chwycił mnie za serce i nie było mi do końca wygodnie. Mam 185cm i 100kg 

Ciągle patrzę na używki graveli, wygodnych szos ( np Giant Contend ) jednak potrzebowałbym sprzet z bardzo wygodną geometrią ( Silex? )- dlatego pojawił sie pomysł na przerobienie Roama - gdzie koszty i tak nie bedą większe od używanego sensownego gravela

Jeśli sie mylę to proszę  wyprowadźcie mnie z błędu- ew podpowiedzcie cos wygodnego z barankiem do nabijania km dla takiego ulańca jak ja- wtedy Roama zostawię z oponami 29x2.0 jako drugi rower

Napisano

@MBane

Koledzy dobrze prawią, nie napalaj się na baranka, bo ta kierownica dużo nie zmieni, a przysporzy Ci problemów i wiele kosztów. Tym bardziej, że na Roamie jest Ci wygodnie. Masz dużo możliwości na dodatkowe chwyty w płaskiej kierownicy, rogi zewnętrzne, wewnętrzne (bardzo dobry pomysł i wygodny chwyt, testowałem i polecam), lemondka, proponowane wyżej kierownice. Do wyboru do koloru. Baranek nie sprawi, że na dłuższych wycieczkach będzie Ci wygodniej, tym bardziej że pozycję będziesz miał bardziej rozciągniętą, może okazać że będzie jeszcze gorzej.

Napisano

Dzieki Panowie za opinie.

Choć nowy oryginalny projekt kusi..to poszukam Gravela, najpewniej używkę, roz. L

Na placu boju są : Merida Silex 400 2023/2024 ; Felt Broam 40; Giant Revolt 1/2

Nie bez przypadku wszystkie rowery z geometria powyżej 1,55 - Jesli ktos chce wyrazić opinię to zapraszam:)

Napisano
Cytat

Nie bez przypadku wszystkie rowery z geometria powyżej 1,55 - Jesli ktos chce wyrazić opinię to zapraszam:)

Opinia - kierowanie się stosunkiem stack/reach to idiotyzm. Różnica stack pomiędzy silexem 2023 a 2024 to 18mm. Bardzo dużo a tobie obojętne który kupisz? 

 

Napisano

Ok, kupiony Felt Broam 40  - od razu wejdą inne opony, koła w przyszłości.

Mam nadzieje ze sie spisze dobrze- opinia ma dobre.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...